Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa c easytronic wyskakuje F i niechce jechać.

30 Cze 2010 20:28 19085 14
  • Poziom 9  
    Witam!
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Corsy C easytronic.
    Parę dni temu przed odpaleniem wyskoczyło na wyświetlaczu F i samochód nie reagował wogóle. Nie odpalał. Słyszałem jakby jeden z silniczków krokowych się zawiesił. Postukałem w niego, ucichł i bylo ok. Następnego dnia ten sam problem. Podłączyłem go pod kompa. Z uwagi na to, że odpinałem wtyczki, akumulator itd., wyskoczyła duża lista błędów. Kolega usunął i jak na złość wszystko było ok.

    Trzeciego dnia było dużo gorzej bo włączało się F podczas jazdy i auto gasło.
    Udało mi się go uruchomić i podjechać na diagnozę. Pokazało tylko jeden błąd skrzyni biegów.

    "Siłownik sprzęgła - błąd regulatora pozycji" BŁĄD: P1607

    Może ktoś wie gdzie dokładnie się znajduje ten regulator pozycji siłownika sprzęgła? Czy może jakiś inny pomysł?
  • Poziom 32  
    Trzeba podglądnąć w parametrach co pokazuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Niebardzo tam widać jakiś siłownik :(
    Są te dwa silniczki krokowe, widziałem też jakąś skrzynkę (prawdopodobnie sterownik) ale niewiem gdzie znajduje się ten regulator. Czy trzeba wyciągać skrzynię czy nie :/
    Ale ok podłączę go jeszcze raz pod kompa i może zczytam te parametry.
    Wiecie może jakie powinny być???
  • Poziom 42  
    nie pomyliłeś skrzyń , to nie manual.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    W manualu nie byloby problemu! ale tutaj jest o tyle niewygodnie, że na szrotach w irysowie nie ma dużo takich aut i skrzyń, więc i ze sprawdzeniem pewnych podzespołów byłby problem, bo nie mam skąd ich wziąć. Dlatego też muszę ustalić dokładnie usterkę i serwis :(
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    uderz delikatnie młotkiem w sterownik jak nic ni pomoze to do wymiany niewibija na luz
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    wywala regulator co jest zamontowany tam gdzie w manualu wybierak,duży zespół na górze skrzyni
  • Poziom 9  
    Ok sprawdzę to
  • Poziom 15  
    podepnę się.
    Czy miał może ktoś przypadek, że naprawiony regulator pali się ponownie przy próbie zmiany na 5 bieg. Pewnie mam mechaniczny problem ze skrzynią, ale może jest coś standardowego w tych skrzyniach? Bo to przecież zwykły manual z przystawką do automatycznego zmieniania biegów.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Po długim czasie poszukiwania znalazłem firmę w anglii, która zajmuje się głównie sprawdzaniem i naprawą wszelkiego rodzaju sterowników itp.
    Wysłałem tam swój sterownik od skrzyni i wciągu kilku dni odesłali mi naprawiony. Założyłem odpowietrzyłem i okazało się, że auto pali od pierwszego, zato zrobił się bałagan w biegach. Mianowicie gdy lewarek jest w pozycji "N" pali się dalej F, gdy zmienię bieg na "A" wtedy zapala się dopiero "N" a gdy pchnę go jeszcze dalej w stronę gdzie przełącza się na A/M zapala się "A".
    Tak jak by wszystko zostało przesunięte. Może dlatego, że wyjmowałem. lewarek zmiany biegów? Odpinałem go i może dlatego się coś przestawiło bo po podłączeniu pod kompa wyskakiwał błąd na dźwigni zmiany biegów. Jeśli nie uda mi się tego wyeliminować, firma która mi robiła ten sterownik poradziła mi podłączyć go pod TECH2 niestety nieznam nikogo kto ma TECH-a więc tylko serwis pozostał :(

    I zaś w plecy :D
  • Poziom 32  
    Gratuluję intiligencji z wysyłaniem tego sterownika za morze...
    U nas są przynajmniej cztery profesjonalne zakłady trudniące się takimi sterownikami. Ba mało tego, rozebraliby wszystko, nareperowali i złożyli nie uszkadzając przy tym niczego. No ale cóż.. teraz będziesz się kulał od serwisu do serwisu.
  • Poziom 15  
    Kolego Andiv jakbyś nie zauważył to kolega nie wysyłał do anglii bo stamtąd jest...
    pozdro
  • Poziom 9  
    Właściwie to z irlandii :) ale tutaj nie mogłem znaleźć kogoś kto by mi to zrobił a tam zrobili mi to w ciągu 48 godzin, więc operacja trwała około 4 dni. Pewnie jakiś dobry elektronik był by w stanie to naprawić bo problem tkwił w układzie elektronicznym na płytce wewnątrz sterownika :/ Co do tego, że nie mógł znaleźć biegów (poprzedni mój post) to znalazłem przyczynę :)
    Oczywiście moja wina hehehe... Przed wysłaniem sterownika do regeneracji rozebrałem również dźwignię zmiany biegów myśląc, że może tam coś zaśniedziało bądź nie łączy. Znajduje się tam malutki magnesik, który był, można nazwać skorodowany.
    Wyczyściłem go no i odwróciłem na drugą stronę bo ładniej wyglądał :D Przekładając go na drugą stronę zmienił swoją biegunowość (zamiast przyciągać - odpychał lub odwrotnie)
    Po podłączenia komputera pokazały się błędy na dźwigni zm. biegów jak i błędy dotyczące niektórych biegów. Rozebrałem źwignię ponownie zastanawiając się co jest nie tak!!!
    Gdy zobaczyłem ten magnesik odrazu pomyślałem, że tutaj tkwi przyczyna. Odwróciłem go zpowrotem na drugą stronę i okazało się, że jest GIT!!!
    Waszystko działa poprawnie!

    Dziękuję wszystkim za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :sm9: