Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Agila 2000 problem z alarmem (centralny zamek)

30 Cze 2010 23:23 6534 10
  • Poziom 10  
    Witam - mam problem z w.w egzemplarzem - po podaniu masy na kabel biało-czerwony wychodzący z wiązki z drzwi kierowcy - zamek poprawnie się zamyka natomiast przy podaniu masy na kabel biało-czarny wychodzący z tego samego miejsca nic się nie dzieje. Podłączałem też układ dający podwójny impuls - ale rezultat ten sam - cisza. Co dziwne z obu drzwi można kluczem swobodnie otworzyć/zamknąć. Czy dla otwarcia trzeba poza biało-czarnym jeszcze jakiś kabel zewrzeć do masy? Czy może w złym miejscu podłączam? Nie chciałbym pruć tapicerki drzwi w celu dobrania się do zamka i zajrzenia jakie kable biorą udział w otwieraniu - może ktoś wie jak to zrobić? Sprawdzałem w TIS ale tam w schematach jest tylko ten biało-czarny zwierany do masy.
  • Poziom 41  
    Siłownik działa w drzwiach kierowcy?
  • Poziom 10  
    Tak z drzwi pasażera - zamyka i otwiera też wszystkie zamki - także ten od strony kierowcy. To nie jest też kwestia alarmu - bo stykam gołym przewodem i taki sam efekt. No oczywiście pozostaje mi rozebranie tapicerki drzwi - bo wydaje mi się, że coś jeszcze z czymś zwiera - innego wytłumaczenia nie znajduję. Może ktoś oszczędzi mi stresu i się zlituje - chciałem żonie zrobić niespodziankę - auto ma od tygodnia.
  • Poziom 41  
    Sprawdź jak odetniesz te przewody czy wtedy będzie sterował.
  • Poziom 10  
    Trochę czasu minęło. W końcu podłączyłem alarm wg. referencji alarmów serii Cobra czyli zamykanie i otwieranie na przewodzie białym ze srebrną referencją. Niestety efekt uboczny jest taki, że jak wciśnie się przycisk zamykania drzwi (ten w kabinie) to mamy efekt yo-yo czyli wszystko się przestawia - zamykanie z otwieraniem i należy jeszcze raz wciśnąć ten przycisk.

    Jeśli chodzi o połączenie na dwa przewody to biały z czerwonym paskiem zamyka bez problemu natomiast biały z czarnym paskiem działa tylko raz a potem jakby sterownik centralnego się blokuje. Oczywiście z klucza z obu drzwi wszystko chodzi ok. Porównałem położenie pinów w sterowniku centralnego ze schematem w TIS i są pewne różnice w lokalizacji przewodów. Ostatecznie rozbiorę drzwi i tam dokonam eksperymentów, bo już sam nie wiem co wymyślić - dziwne to wszystko - wg. schematu w operacji zamykania otwierania uczestniczą przewody biało-czerwony i biało czarny i oczywiście masowy - ale widocznie nie tylko.

    Testy robiłem też stykając "gołe" kable do masy - zatem nie jest to problem centralki alarmu.

    PS: Dla uzupełnienia - podpinam się bezpośrednio przy sterowniku centralnego.
  • Poziom 2  
    Witam! Podepnę się pod temat i go trochę odświerze bo nigdzie nie moge znaleść gdzie w Oplu Agili znajduje się sterownik centralnego zamka?? Jak ktoś wie bardzo prosiłbym o odp

    ---------------------------------
    Już znalazłem sterownik. I jak by ktoś szukał to znajduje się za deską rozdzielczą p stronie kierowcy nad skrzynką z bezpiecznikami.
  • Poziom 11  
    Jeżeli chodzi o sterowanie centralnego zamka to przewody z wkładki drzwi "idą" do pinów 13 i 14 sterownika c.z. oczywiście sterowane masą (spróbuj na na sterowniku nad skrzynką bezpieczników - próbnikiem).
  • Poziom 10  
    U mnie w tej chwili jest taka sprawa, że do pełnego rozbrojenia alarmu trzeba dodatkowo otworzyć któreś z tylnych drzwi. Na krańcówkach w stanie spoczynku jest napięcie 12V - schematy które są powszechnie dostępne nie są zgodne z tym co ja mam. Wychodzi na to że modele z 2000 są bazowane na patentach Suzuki a nie Opla. Rozkład pinów w gnieździe sterownika centralnego zamka nie zgadza się z tym co jest w TIS.
  • Poziom 11  
    ...to znaczy, że jak wyłączysz stacyjkę i otworzysz przednie drzwi (kierowcy, pasażera) to po około 30 sek. alarm i tak sam się uzbroi a przestaje się uzbrajać dopiero po otwarciu tylnych drzwi? A czy, jak otworzysz przednie drzwi, światełko w podsufitce się zapala? Bo jeżeli się nie zapala, to sprawdź przednie krańcówki lub ich połączenia, ale jeżeli się zapala to krańcówki są ok i prawdopodobnie masz te krańcówki nie podłączone do alarmu i przez to alarm się uzbraja. 12V w stanie spoczynku na krańcówkach jest ok. i połącz przez diodę ten kabelek do wejścia drzwi alarmu. To tyle, jeżeli chodzi o "pełne rozbrojenie" alarmu. Aby w pełni zakończyć sterowanie centralnym zamkiem w tym modelu Opla, proponuję przeczytać to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic627810.html Mam nadzieję, że to rozwiąże Twój problem.
  • Poziom 10  
    Problem po części rozwiązałem - tzn. okazało się, że dobrze się podłączałem przy centralnym do przewodu czarnego z czerwonym paskiem. Niestety okazało się, że podczas otwarcia występuje na tym przewodzie "lewe napięcie" - rzędu 1,5V co powodowało, że był brak masy. Dlatego alarm ignorował otwarcie. Na chwilę obecną po wyczyszczeniu kabla masowego do karoserii przy akumulatorze oraz zamianie żarówek rurkowych na LED - napięcie spadło do 0,5V - co już "przekonuje" alarm. Następne zadanie przede mną to znaleźć "przeciek" - na początek spróbuję podłączyć masę z akumulatora do silnika - może to udrożni układ. W tej chwili dodatkowo zrobiłem podłączenie bezpośrednio do krańcówki drzwi kierowcy oraz do tego kabla w centralnym - normalnie odpowiedzialnego za krańcówki - oczywiście oba kable przez diody. Zastanawia mnie jeszcze kondycja obu fabrycznych diod - od lampki wnętrza i sygnalizatora niewyłączonych świateł - czy to one nie przepuszczają napięcia. Aha centralka alarmu ma złącze 16 pinowe - te 18-sto jest dopiero od RM2002 - stąd pewne trudności ponieważ, niewiele się zgadza.
  • Poziom 16  
    Potwierdzam
    biały z czarnym (otwórz) sterownie masą
    biały z czerwonym (zamknij) sterowanie masą
    W moim przypadku należy 2 razy wysłać sygnał na otwieranie z pilota podobnie jest z kluczyka.
    Klient twierdzi że to auto miało od samego początku, więc nie drążyłem dalej dlaczego.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.