Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napięcie na akumulatorze moto + wczesne odcięcie zapłonu

badziej 01 Lip 2010 08:22 1722 13
  • #1 01 Lip 2010 08:22
    badziej
    Poziom 10  

    Witam,
    Jakie powinno być napięcie na akumulatorze motocyklowym ? Na pewnej stronce jest napisane, że przy 100% naładowania wynosi ono 12,7 V natomiast przy ładowarce OXIMISER napisane jest, że akumulator będzie ładowany aż do osiągnięcia 14V . Jak mam to rozumieć ?? Czy wybór takiej ładowarki jest jak najbardziej wskazany ? Pozdrawiam

    0 13
  • #2 01 Lip 2010 08:50
    fuutro
    Poziom 43  

    Nie ma nic złego w takim poziomie, można by nawet ładować do 15V ale to ma wpływ rodzaj akumulatora na te sprawy.

    0
  • #3 01 Lip 2010 08:56
    badziej
    Poziom 10  

    Właśnie też piszę o MF-ach (bezobsługowe) do motocykla bo zazwyczaj takie się montuje :P. Zdążyłem doczytać że ładować ma do 14V hmm czyli do uzyskania takiego napięcia ładowania ( tak to rozumiem ) a jak odłączę ładowarkę to wykaże mi wówczas ok 12,7-13 V na akumulatorze.... Dobrze myślę ???

    0
  • #4 01 Lip 2010 09:04
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Po dłuższej chwili od odłączenia ci właśnie pokaże około 12,7 V.
    Ładowarki do akumulatorów kwasowo ołowiowych ładują je właśnie napięciem około 13,8 -14,4V, zresztą takie napięcie panuje też w instalacji elektrycznej uruchomionego motocykla/samochodu. Sprawdź.
    Dopiero po pewnym czasie od wyłączenia z ładowania napięcie na akumulatorze spada do tych 12,7 - 12,8 V, co wskazuje na w pełni naładowany akumulator.

    0
  • #5 01 Lip 2010 14:59
    badziej
    Poziom 10  

    Mam suzuki GSX-R 1997 i napiecie jakie ma akumulator podczas jego pracy wynosi ~13,4 V. Dlatego też pytalem czy 14 będzie zdrowe dla akumulatora.

    0
  • #6 01 Lip 2010 19:38
    kamil907
    Poziom 28  

    Napięcie nawet 15V będzie OK. Mam ten sam motocykl i po naładowaniu akumulator miał ponad 14V, a ładowanie na uruchomionym silniku to prawie 14V. Rozbierzności rzędu kilku V nie zrobią motocyklowi żadnej różnicy, oczywiście jeśli napięcie nie spadnie znacząco poniżej 12V.

    0
  • #7 03 Lip 2010 12:15
    badziej
    Poziom 10  

    To mam jeszcze takie pytanie .... od jakiegoś czasu moto zaczęło mi przedwcześnie odcinać zapłon np przy 9k obr/min .... czym to może być spowodowane i jak ten stan rzeczy naprawić ??? ( może ktoś wie :P) Pozdrawiam

    0
  • #8 04 Lip 2010 08:30
    kamil907
    Poziom 28  

    Ale do tych 9k równo i szybko się wkręca?

    0
  • #9 04 Lip 2010 14:37
    badziej
    Poziom 10  

    Miewał przypadki ze przy niższym zakresie obrotów ( z początku ) było takie byr byr byr byr brrrrrrrr ... - tak jakby załapywało, ale teraz takiego czegoś nie zauważyłem, a wspomniane odcięcie zostało i to odcięcie jest przy granicy 9 -10 tys obr/min. Podkreślam jeszcze raz teraz na obroty wkręca się równo i bardzo ładnie łapie w niskim zakresie. Macie jakieś pomysły ?? Pozdrawiam

    0
  • #10 06 Lip 2010 13:22
    kamil907
    Poziom 28  

    Czyli rozumiem, że odkąd go masz wkręca się tylko do 9k? Jeśli były jakieś problemy z równym wkręcaniem się i nie kręci do końca to wskazywało by to na konieczność regulacji i synchronizacji gaźników które to i tak trzeba by zrobić co jakiś czas. Swoją drogą nie wiem jak ty tym jeździsz bo jak dla mnie to od 9k obrotów dopiero zaczyna się zabawa.

    0
  • #11 08 Lip 2010 13:54
    badziej
    Poziom 10  

    To nie jest sztywna granica .... wkręcać się potrafi na 10k -11k i tak masz racje tam się zaczyna zabawa :D wszak tam jest moment obrotowy :D (10500 ?? :D). Od początku było spoko i looz mam zamiar właśnie dać do synchro chociaż za duzo nim nie śmigałem od ostatniego synchro tzn tam tysiączki poleciały no ale bez przesady. To obstawiasz do synchro gaźniki ?

    0
  • #12 08 Lip 2010 17:52
    kamil907
    Poziom 28  

    Ciężko na odległość strzelać. Albo to albo problem z modułem i odcina za wcześnie.

    0
  • #13 09 Lip 2010 09:23
    badziej
    Poziom 10  

    No przeszło mi przez myśl ze może to być ECU ale qrde to wtedy raczej by zawsze przy danych obrotach odcinało.. chyba ze to ma jakiś inny algorytm wedle którego działa zresztą cóż trzeba oddać komuś kto to sprawdzi. Pozdrawiam

    0
  • #14 21 Lip 2010 15:53
    badziej
    Poziom 10  

    Hmmm ogólnie zauważyłem, że jak jest dopiero co rozgrzany (4x stopni) to wykręca 10-11 ale potem jak ma 87 to nie idzie wyżej jak 9 praktycznie :/. Macie na to jakiś pomysł - sugestie :/ ???

    0