Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władimirec t25 powolne działanie podnośnika

młody88 14 Kwi 2013 10:05 104712 131
  • #91 14 Kwi 2013 10:05
    norbert-17
    Poziom 13  

    Dalej niepowodzenie zamontowałem inny zawór wraz z tulejka sprężyną i tłoczkiem który w porównaniu do mojego wygląda o wiele lepiej. Zdjęcia mojego zaworu poniżej. I faktycznie tulejka ma iść płaski do góry (patrząc z góry na rozdzielacz) w innym rozdzielaczu też tak zamontowana. Tylko po co to wycięcie w niej idealnie pasujące do zaworu?
    Po rozmowie z naszym kolegą z forum doradził jeszcze bym zmienił olej i w poniedziałek zalewam hipol. Ten hydrauliczny jest rzadki jak woda może i to przyczyna.
    Władimirec t25 powolne działanie podnośnika Władimirec t25 powolne działanie podnośnika
    Pozdrawiam.

  • #93 15 Kwi 2013 20:30
    Savickas123
    Poziom 1  

    Witam. Jak mogę sprawdzić i ewentualnie uzupełnić stan oleju w hydraulice siłowej w ciągniku Władimirec t25
    Pozdrawiam :)

  • #94 15 Kwi 2013 21:36
    przemas126
    Poziom 14  

    I jak naprawa? Jeżeli nie jest to zawór przelewowy to mnie się pomysły skończyły.
    Jak ustalisz usterkę to daj znać, bo to ciekawy temat. Można jeszcze sprawdzić zawór przelewowy jak pisze SKM.

  • #96 19 Kwi 2013 21:03
    norbert-17
    Poziom 13  

    I problem rozwiązany.
    Olej wymieniłem i dalej było tak samo szkoda tylko 50zł.
    I po tym wszystkim stwierdziłem, pompa nowa, siłownik nowy po ciężkich próbach kupiłem rozdzielacz i przy jego montowaniu prawdopodobnie okazało się co było przyczyną. Śruba którą dokręcany jest przewód z pompy była za długa. Przy starym rozdzielaczu wkręcała się do końca i widocznie nie pozwalała zaworowi przelewowemu pracować. Przy nowym rozdzielaczu widocznie krótszy gwint i śruby zostało za dużo. I tutaj chyba był pies pogrzebany, ale trudno. Starego rozdzielacza już nie wkręcałem nie chciałem się pogrążać. Ważne żeby służyły mu te nowe części. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie a w szczególności "przemas126" i "janekwzk".
    Pozdrawiam

  • #97 23 Kwi 2013 14:45
    przemas126
    Poziom 14  

    Bardzo ciekawa usterka, dziwi mnie jednak że nie było słychać pracy pompyi obciążenia na silniku skoro przez śrubę miała zmknięty przepływ.

  • #98 25 Kwi 2013 10:53
    mtracz
    Poziom 29  

    Jeśli już to za długa śruba powodowała nie domykanie się zaworu i pracę układu cały czas na przelew. W tedy jest brak obciążenia dla pompy, a w pracy nie da się uzyskać wymaganego ciśnienia dla podniesienia maszyn.

  • #99 25 Kwi 2013 22:30
    przemas126
    Poziom 14  

    Rzeczywiście, możesz mieć rację Kolego. Jeżeli ta śruba dosięgnie zaworu, jak będę miał okazję to zerknę na to.

  • #100 27 Kwi 2013 10:48
    jasmik
    Poziom 9  

    Witam
    Mój problem polega na tym iż

    zaczęło się od wymiany nieszczelnego węża przy siłowniku, następnie dolałem olej (nie znam pochodzenia ale był gęsty i jakiś 4letni) wlałem go ok 1,5l gdy wjechałem na pole po jakimś czasie nie dźwigają się brony, prze-gazowałem i zaczęła działać po 20minutach zaś to samo w żadnym kierunku podnośnik nie działał ponownie przez 2 minuty postoju zaczęło działać lecz za trzecim razie przestała działać na dobre.

    wymieniłem olej w pompie ale nic to nie dało
    nie działa siłownik w dwóch kierunkach
    Dodam jeszcze, że gdy tylne listwy dźwignę a drążek jest w położeniu górnym (dźwiganie) listwy opadają same to samo dotyczy gdy jest drążek w położeniu dolnym (opuszczanie) lecz gdy w neutralnym dopiero wtedy się blokują.


    będę wdzięczny za pomoc bo nie mam pomysłu co padło

  • #101 27 Kwi 2013 11:01
    przemas126
    Poziom 14  

    Przeczytaj wątek od początku, sprawdź po kolei elementy. W tym temacie jest zawarte dużo informacji.

  • #102 27 Kwi 2013 11:34
    jasmik
    Poziom 9  

    Czytałem dwa razy, wywnioskowałem, że może to być pompa, lub siłownik.
    przede-wszystkim problem który jest poruszony na forum to pogorszenie działania podnośnika a u mnie naraz przestał działać po dolaniu oleju i wymianie węża, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy to wina oleju.

  • #103 27 Kwi 2013 20:48
    przemas126
    Poziom 14  

    A czy sprawdziłeś elementy wymienione wcześniej? Czy wykluczyłeś metodą dedukcji?
    Jeżeli pompa to przestaje działać i już. Co do siłownika sam go wykluczyłeś:

    Cytat:
    Dodam jeszcze, że gdy tylne listwy dźwignę a drążek jest w położeniu górnym (dźwiganie) listwy opadają same to samo dotyczy gdy jest drążek w położeniu dolnym (opuszczanie) lecz gdy w neutralnym dopiero wtedy się blokują.
    Żeby wykluczyć pompę wystarczy użyć drugiej dźwigni nie podłączając osprzętu, jak przytrzymasz w pozycji podnoszenia/opuszczania powinno być słychać pracę pompy i obciążenie na silniku. Moim zdaniem to zawór przelewowy, w T25 to bardzo istotny element, od tego trzeba zacząć. A ten temat czytałeś :Podnośnik t25 wladymrec. Pompa została wymieniona, dodano olej.

  • #104 28 Kwi 2013 16:23
    jasmik
    Poziom 9  

    dzięki za wskazówkę, zacznę od zaworu ale wpierw muszę poczytać gdzie on się znajduje.

  • #105 29 Kwi 2013 21:06
    kamil95972
    Poziom 12  

    Witam ja juz z pompo siedzialem dwa tyg i nie moge dojsc tak jak ze skrzynio ale mniejsza z tym jakodkrece zaworek ten dekielek na dwie sroby i tak grzybek chodzi ladnie wujmuje go pozniej sprezynkie tylko z tym zaworkiem nie moge wyjac zawsze sie umecze specjalnymi szczypcami i to ciezko moze to przez to ale jak juz go wyjme to 3 rrazy go przemywalem w ropie i czysto zlozylem jak wloze go to z nowu nie chce wyjsc dla czego tak sie dzieje

  • #107 01 Maj 2013 21:23
    kamil95972
    Poziom 12  

    witam mam zamiar kupic rozdzielacz hydrauliczny nowy i tak pomyslalem czy nie kupic jakis inny pasujacy w miare do t25 wiadomo jakies przerubki wtedy by byly wiadomo jaki polecacie kupic czy lepiej orginalny

  • #108 13 Lip 2013 16:55
    liderus883
    Poziom 9  

    Ustaw ciśnienie na pompie. Zdecydowanie Ci to pomoże.

    Życzę powodzenia .

  • #109 14 Lip 2013 14:02
    mtracz
    Poziom 29  

    kamil95972 napisał:
    witam mam zamiar kupic rozdzielacz hydrauliczny nowy i tak pomyslalem czy nie kupic jakis inny pasujacy w miare do t25 wiadomo jakies przerubki wtedy by byly wiadomo jaki polecacie kupic czy lepiej orginalny


    Używasz ciągnika-hydrauliki w nim do czegoś specjalnego? Ilość sekcji oryginalnego rozdzielacza jest wystarczająca?
    Zauważ, że oryginalny ma 4 położenia jednej sekcji trudno będzie znaleźć taki a w dodatku w przystępnej cenie. Przeważnie mają tylko 3 położenia.

  • #110 16 Lip 2013 23:15
    przemas126
    Poziom 14  

    Ja również chciałem kupić inny ale koszt 600PLN za sam rozdzielacz dodatkowo przeróbka złączy i przewodów skutecznie mnie wyleczyła. A rozdzielacz taki sam z czterema pozycjami góra, neutral, dół i pływanie z dwiema sekcjami.

  • #111 03 Sie 2013 20:53
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Witam,
    podepnę się pod temat.
    Chciałbym się dowiedzieć czy i gdzie dokładnie powinna być kulka w zaworze przelewowym?
    Wymienialiśmy dzisiaj uszczelnienia w rozdzielaczu, nie wiem czy ktoś przede mną nie rozbierał go i mam wątpliwości co do usytuowania kulki. U mnie wygląda to tak: zawór-sprężyna-kulka w otworze nieosiowo w grzybku "52"-na nim oring i dekielek też z oringiem, prawidłowo? Czy przez ten zawór powinien być w osi przelotowo otwór?
    Jakie ciśnienie powinno być ustawione na zaworze bezpieczeństwa?
    Pozdrawiam.

  • #112 04 Sie 2013 21:46
    mtracz
    Poziom 29  

    W zaworze przelewowym nie ma kulki.
    Ciśnienie zadziałania zaworu bezpieczeństwa 130-135 kg/cm2=bar.

  • #113 22 Lis 2013 14:44
    lidka99
    Poziom 10  

    norbert-17 napisał:
    Dalej niepowodzenie zamontowałem inny zawór wraz z tulejka sprężyną i tłoczkiem który w porównaniu do mojego wygląda o wiele lepiej. Zdjęcia mojego zaworu poniżej. I faktycznie tulejka ma iść płaski do góry (patrząc z góry na rozdzielacz) w innym rozdzielaczu też tak zamontowana. Tylko po co to wycięcie w niej idealnie pasujące do zaworu?
    Po rozmowie z naszym kolegą z forum doradził jeszcze bym zmienił olej i w poniedziałek zalewam hipol. Ten hydrauliczny jest rzadki jak woda może i to przyczyna.
    Władimirec t25 powolne działanie podnośnika Władimirec t25 powolne działanie podnośnika
    Pozdrawiam.

    Witam, wracam do tematu zamontowania gniazda zaworu przelewowego. Otóż dziś rozbierałem rozdzielacz w celu przeczyszczenia zaworu i gniazdo było zamontowane stożkiem do góry, czyli do stożka zaworu. Rozdzielacz ten prawdopodobnie nie był rozbierany od nowości ???? u mnie rotacyjną i sadzarkę drzwigał bez problemu. Czyszczenie filtra i zaworu w celach konserwacyjnych. Po złorzeniu działa poprawnie. Dlaczego moje wątpliwości ? Chciałem zmienić rozdzielacz na 3 sekcyjny od MTZ, posiadam taki rozdzielacz, tylko ulany strasznie. Bedę go naprawiał i w tym właśnie rozdzielaczu gniazdo jest zamontowane odwrotnie tzn płaską powierzchnią do góry. To w końcu jak jest prawidłowo? Zmiana zamontowania gniazda ma też wpływ ma nacisk sprężyny, skraca ją o jakieś 8 mm. Znajomy mechanik twierdzi - stożek do stożka, on tak skława ! Czy ma ktoś z was farycznie nie ruszany rozdzielacz i może sprawdzić na 100% jak to gniazdo ma być.

  • #114 22 Lis 2013 16:41
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Witaj kolego, mój rozdzielacz pewnie ktoś już ruszał przede mną, ale stożek do stożka uszczelni jeśli jest wszystko idealnie równe, gładkie. Stożek do rantu wybaczy jakieś tam już zużycie części, i tak jak mówisz sprężyna zostanie mocniej ściśnięta co wpłynie na podwyższenie ciśnienia w układzie.
    Co do rozdzielacza z MTZ, też o tym myślę już od dłuższego czasu, zakładając 3 sekcyjny musisz zwrócić uwagę na jego oznaczenie kodowe, musi być 3/1-222, ponieważ 3/2-222 musi współpracować z regulatorem siłowym. Oznaczenie G na końcu oznacza rozdzielacz z dławikami.

  • #115 22 Lis 2013 20:57
    lidka99
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź, czyli nie ma specjalnego znaczenie sposób montażu gniazda choć chyba stożek w stożek to jest prawidłowy. Muszę pokombinować czy nie udało by się w tym stożku wyciąć rowka pod oring, lepsze przyleganie i szczelność.
    Druga sprawa to oznaczenia tych rozdzielaczy, czarna magia i tak oryginalny jaki był zamontowany w moim T25 miał oznaczenie P75-22L made in USSR, obecnie mam zamontowany P80- 3/1-222 made in Ukraine i to jest dwu sekcyjny obydwie sekcje z pozycją pływającą!! P=16 Mp. Natomiast ten trzy sekcyjny co był w MTZ / właściciel nie wiedział czy oryginał czy zmieniany/ ma oznaczenie P80-2/4-333 made in USSR. Nie wiem jeszcze ile ma pozycji bo ciężko wszystko chodzi i jest ulane, kulki też wyleciały.

    Czy ktoś z Was ma rozpiske co oznaczają poszczególne cyferki w tych kodach, gdyż dla mnie to czarna magia jak to ,,czytać'' Napewno taka informacja pomogła by wielu z nas :-) .

  • #116 23 Lis 2013 07:55
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Kiedyś się też z tym zmagałem (z oznaczeniami). Pisałem do różnych sprzedawców, niezbyt wiedzieli o co chodzi z oznaczeniami, czytałem na wielu forach i z tego co wyczytałem wywnioskowałem to co już wyżej wspomniałem.
    22- 2 sekcje
    222- 3 sekcje
    L na końcu- nie wiem
    G- rozdzielacz z dławikami/ zaworami (różnie było napisane)
    P75/P80- przepustowość rozdzielacza (75l/min lub 80l/min)
    3/1- rozdzielacz z władka, pracuje bez regulatora siłowego;
    3/2 3/4 rozdzielacze współpracujące z regulatorem siłowym,
    teraz widzę też oznaczenie 111 zamiast 222, podejrzewam, że zbytnio się nie różnią.
    Ważne jest żeby do władka był 3/1.
    2/4- nie spotkałem się jeszcze.
    Co do o-ringa to nie wiem, czy Ci go nie wypcha przy otwarciu zaworu.
    Opcję pływającą, opuszczanie siłowe, STOP, podnoszenie, mają rozdzielacze zarówno z władka jak i starego MTZ (nowe tego już nie mają).
    PS nie wiem, 100% pewności nie mam, że dobrze rozumiem te oznaczenia ale z tych wszystkich informacji, które udało mi się uzyskać wywnioskowałem, że tak może być.

  • #117 24 Lis 2013 01:23
    Piotr-Maciej
    Poziom 2  

    ja bym nie kombinował z o ringiem,bo wyleci i zapcha kanały lub zablokuje zawór.
    jeśli już to podłóż zwykłą podkładkę pod sprężynę i wyreguluj zawór na podniesionej jakiejś cięższej maszynie. :|

  • #118 24 Lis 2013 13:22
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Jak już regulować zawór, to zainwestować w manometr glicerynowy 250bar, koszt ok 50zł. Mając odpowiednie króćce wszędzie pomierzysz ciśnienie.

  • #119 24 Lis 2013 18:24
    lidka99
    Poziom 10  

    wlatca_komaruf napisał:
    Jak już regulować zawór, to zainwestować w manometr glicerynowy 250bar, koszt ok 50zł. Mając odpowiednie króćce wszędzie pomierzysz ciśnienie.


    Proszę wyjaśnij bliżej te kwestie. Ja ciśnienie mierzyłem tylko na wyjściach do kipowania przez wtyczkę. Taka metoda mówi tylko o skuteczności całego układu hydraulicznego. Gdzie ,,wszędzie'' można mierzyć i jaka jest metoda wyjaśnienia czy np. spadek ciśnienia jest związany ze zmniejszeniem wydajności pompy (częste wpisy na forum ,,pomierz ciśnienie pompy'')- czy sprawa dotyczy rozdzielacza. Nie mam pojęcia jak pomierzyć tylko pompę ? Oczywiście nie chodzi o metodę założenia nowej pompy, pomimo jej niskiej ceny tylko dokonania diagnostyki.

    Ponawiam również pytanie o szczegółową instrukcję czytania kodów rozdzielaczy np. czym się różnią z opisem 222 a 333 itp...

  • #120 24 Lis 2013 19:17
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Pisząc wszędzie miałem na myśli, różne urządzenia. Biorąc pod uwagę rozdzielacz z władka możesz sprawdzić oddzielnie sekcje jak i pozycje rozdzielacza. Opuszczanie i podnoszenie jednej i drugiej sekcji. Na pewno da Ci to jakiś pogląd na szczelność rozdzielacza. Zaraz za pompą nie założysz manometru, ponieważ olej koniec końców nie znalazł by nigdzie ujścia i mogłoby uszkodzić manometr, pompę, połączenie manometru z pompą. Nowa pompa będzie w stanie wyprodukować ciśnienie rzędu 200-210 bar ale jest to spore obciążenie dla przewodów i pompy. Ciśnienie w układzie jest ograniczone zaworem przelewowym i zaworem bezpieczeństwa. Zaworu przelewowego nie ustawisz, chyba że będziesz podkładać jakieś podkładki pod sprężynę. Zawór bezpieczeństwa możesz regulować i najlepiej wykonać to właśnie z pomocą przyrządu pomiarowego tj manometru odpowiednio dobranego do osiągalnego ciśnienia (może być większy). Pamiętaj też, że zatrzaski w rozdzielaczu zadziałają szybciej niż zawór przelewowy czy bezpieczeństwa, dlatego przy pomiarze ciśnienia musisz trzymać dźwignię ręką aby osiągnąć ciśnienie zadziałania zaworu przelewowego.
    Jak chcesz sprawdzić szczelność rozdzielacza to jedyny najszybszy sposób jaki znam to jak piszą podnieść coś cięższego i patrzeć kiedy opadnie... jak szybko to rozdzielacz jak długo się utrzymuje to rozdzielacz dobry, ale sprawdza się to tylko wtedy, gdy masz pewność, że uszczelnienia siłownika są dobre, nie puszczają.
    Teoretycznie można byłoby założyć manometr zaraz za pompą, ale nie wiem czy nie jest to zbyt duże ryzyko. Przydałby się w tym wypadku zawór bezpieczeństwa, który dałby ujście oleju po osiągnięciu danego ciśnienia.
    Nieoficjalnie dodam, że przy budowie łuparki sprawdzaliśmy pompę dając na wyjściu trójnik a na nim manometr i kranik, którym stopniowo zakręcaliśmy powodując wzrost ciśnienia.