Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 MKII 1.4 automat problem z odpaleniem

01 Lip 2010 21:04 2734 7
  • Poziom 10  
    Witam ;)

    Mam małe problemy z odpaleniem takiego bolida.

    Nie startuje rozrusznik, nie chodzi pompa paliwa, nie ma zasilanie cewki ani wtryskiwaczy, jedyne czego się dopatrzyłem, to przekaźnika w środku (w skrzynce z bezpiecznikami), który załącza przewód od elektromagnesu na rozruszniku...

    Od czego zacząć? przewody masowe i bezpieczniki na zicher sprawdzone.

    A może ten automat coś świruje?

    Myślałem też że immobilizer może świrować (kluczyk i cewka na stacyjce) ale żeby rozrusznik nie kręcił? (na krótko działa bez zarzutów)

    Proszę o pomoc


    aa jeszcze taka ciekawostka, jak wypiąłem komputer (na prawym nadkolu) to bez różnicy (tak jak z nim tak i bez niego).
  • Poziom 18  
    sprawdz kostke od stacyjki czesta przyczyna w tych modelach
  • Poziom 10  
    Kostka jest ok, z niej wychodzą 3 kostki, znalazłem przewód niebieski, na którym jest napięcie po przełączeniu na palenie, a rozrusznik milczy.

    Ten niebieski ze stacyjki zamienia się na biały i leci do przekaźnika, poczym znowu zmienia się w cieńszy i leci do automatu.

    Przekaźnik nie startuje.

    Przypominam że to automat, nie wiem czy nie ma powiązania jedno z drugim.
  • Poziom 17  
    Sprawdz stycznik stopu.W automacie musi byc z niego sygnal zeby rozrusznik zakrecil.
  • Poziom 10  
    stycznik jest ok
    zauważyłem pod kierownicą taką małą 'puszkę' do której wchodzi dużo kabelków, a w niej jest procesor motorola i wiele innych układów w tym układ C46CM6

    wygląda to na pamięć.

    Komputer podłożyłem używany z innego modelu o tych samych numerach i dalej wałek.

    a może całe immo siedzi w tej puszce?


    [url=]http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=C46CM6[/url]



    tu jest cała rozpiska, i faktycznie wygląda to na pamięć.

    Czyli jeśli nie ma 'klawiaturki' to ta puszka musi sterować immo, tylko ciekawe bo kluczyk nie jest rozbieralny.
  • Poziom 17  
    Immo nie odcina rozrusznika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Odpaliłem, uff

    Kupiłem drugi sterownik i usunąłem immo, jednak na sterownik nie dochodził prąd, do przekaźnika podwójnego też, idąc wiązką od tego przekaźnika w kierunku skrzynki z bezpiecznikami (pod maską) trafiłem na złącze koło lewej lampy, okazało się że od skrzynki to tego połączenia prąd był a za już nie. Ominąłem kablem dodatkowym i wszystko hula.

    taka mała rada, od podwójnego przekaźnika wychodzą dwa grube czerwone kable, a 30 cm dalej we wiązce łączą się razem i dalej leci 1 gruby ciemno-szary.

    a rozrusznik i tak nie kręcił, na jego wstępny przekaźnik nie dochodził impuls (bez różnicy jak ustawiony był lewarek skrzyni biegów)
    zrobiłem bez przekaźnika i działa normalnie.


    Dziękuję wszystkim za pomocne rady ;)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dla ciekawych to powiem że ten samochód dwa lata stał na komisie w Niemczech i sprowadzony był w Kwietniu tego roku do Polski już z taką usterką.