Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes, C200, CDI, nie pali...

01 Lip 2010 23:29 9867 15
  • Poziom 9  
    Witam. Mam mercedesa C200 CDI 2001r do dziś byłem z niego bardzo zadowolony, ale dzisiaj rano zaczęłem mieć z nim duży problem. A mianowicie samochód odpalił mi z wielkim bólem po kilku próbach.Pózniej przy próbie ruszenia z miejsca gasł mi kilkakrotnie-skrzynia automat-Podczas jazdy wszystko było już ok do momentu kiedy się nie zatrzymałem na skrzyżowaniu.Silnik na wolnych obrotach zaczął falować prawie gasł i wchodził znów na obroty. Potem już go nie odpaliłem bez gazu startowego nie zaskakuje :| a jak już zaskoczy to faluje cały czas na wolnych obrotach. Czy jest ktoś kto może mi wyjaśnić co to kurcze może być? Dodam że mieszkam w Norwegii a ich serwisy są naprawdę bardzo kiepskie z góry dziękuję i pozdrawiam:D[/b]
  • Poziom 15  
    Witam

    Sugerowałbym sprawdzenie szczelności wszystkich przewodów gumowych, dolotu i podciśnienia czyli cienkie wężyki gumowe.
  • Poziom 10  
    Mercedes Cdi.
    Objawy jakie opisujesz wskazują na usterkę w układzie zasilania paliwem.
    Sprawdź wtryski na "przelew" ( sprawdzenie polega na podłączeniu menzurek pomiarowych w miejsce przewodów przelewu wtryskiwacza. Zdemontuj przelewy i podłącz menzurki ( możesz też wcisnąć we wtryskiwacze strzykawki plastikowe) Odłączone przewody przelewowe od wtryskiwaczy zaślep ( by nie ciekło paliwo). Po zamontowaniu menzurek poproś 2 osobę by kręciła rozrusznikiem, a Ty patrz na ilość paliwa pojawiającą się w menzurkach. Próbę " przelewową przeprowadź w ciągu 1 minuty lub nieco dłużej. Ilość paliwa na przelewie ok 30ml/1min. Jeśli wartość jest większa wymienić uszkodzony wtryskiwacz lub go naprawić. Czym mniej paliwa wypływa przez przelew tym lepiej.)
    Jeśli jednak wtryskiwacze okażą się sprawne, przejdź do sprawdzenia zaworu regulacji ciśnienia rail. Znajdziesz go na końcu szyny rail ( to ta rura do której przykręcane są rurki zasilające wtryskiwacz paliwem. Zawór DRV(regulacji ciśnienia) jest na końcu szyny Rail od strony skrzyni biegów Złącze elektrycznego zasilania 2piny ( czyli dwa kable do wtyczki). Po wymontowaniu zaworu DRV sprawdź stan uszczelnień ( czy nie pękły).
  • Poziom 9  
    Witam dziękuję za pomoc zrobię to napewno. Dodam tylko że silnik odpala ,ale z wielkim trudem i tylko wtedy gdy jest zupełnie zimny.Ponowne uruchomienie go staje się możliwe dopiero po zupełnym wystygnięciu co zajmuje kilka dobrych godzin heh.
    Podłanczałem też samochód pod komputer wyskoczyły dwa błędy a mianowicie
    P1403
    P1636
    to są kody z EOBD czy jakoś tam . Może jednak tu leży przyczyna z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    egr i silnik wentylatora
  • Poziom 9  
    oki znalazłem uszkodzony wężyk wychodzący z EGR dałem nowy ,ale to nic nie zmieniło dalej te same objawy.Zauważyłem że nie ma żadnej różnicy czy ten wężyk tam jest czy go nie ma czyżby EGR było uszkodzone? i wogóle jaki to ma wpływ na to co się dzieje teraz z moim autem???
  • Poziom 35  
    BEAR80ful napisał:
    oki znalazłem uszkodzony wężyk wychodzący z EGR dałem nowy ,ale to nic nie zmieniło dalej te same objawy.Zauważyłem że nie ma żadnej różnicy czy ten wężyk tam jest czy go nie ma czyżby EGR było uszkodzone? i wogóle jaki to ma wpływ na to co się dzieje teraz z moim autem???


    wyjmij egr to sie przekonasz

    sprawdź jego szczelność
  • Poziom 39  
    Każesz mu wyciągać EGR, a co on ma wspólnego z tymi objawami?
  • Poziom 35  
    trans-serwis napisał:
    Każesz mu wyciągać EGR, a co on ma wspólnego z tymi objawami?


    jestes pewien?
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. EGR w porządku jest :| Ale znalazłem coś innego okazało się, że wysadza mi rurę z intercoolera myślałem z początku że poprostu się zsunęła ale po ponownym założeniu wysadziło ją z hukiem . Prawdopodobie też nie działa czujnik przepływomierza powietrza gdy ściągam go nie ma żadnej reakcji ze strony silnika . Czy to ma się w jakikolwiek sposób do objawów które opisałem wcześniej, i do spadającej rury z intercoolera????
  • Poziom 9  
    Czym????????????????????
  • Poziom 15  
    Prawdopodobnie olejem i syfem który zdążyło naciągnąć.
  • Poziom 9  
    A czy mógłbyś mi wyjaśnić jak to się ma do objawów o których pisałęm???
    Możesz mieć rację i bardzo chciałbym żeby tak było . Da się go wyczyścić czy trzeba nowy kupić???:|
  • Poziom 15  
    Falowanie obrotów przeważnie ma przyczynę jak nie w paliwie i jego dystrybucji, to w powietrzu, jest go za mało lub za dużo. Przeważnie jednak jest to wina powietrza.

    Intercooler możesz wyczyścić, wymontuj go i dmuchnij w celu sprawdzenia czy rzeczywiście zapchany, a potem zalej go jakimś rozpuszczalnikiem, tylko nie agresywnym, możesz użyć benzyny lakowej.