Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po przełaczeniu przełącznika dioda gaśnie i zapala się druga

PCmaniak22 02 Lip 2010 10:16 1889 8
  • #1 02 Lip 2010 10:16
    PCmaniak22
    Poziom 14  

Witam, dopiero zaczynam przygodę z elektronika, więc jestem zielony. Potrzebuję układu który działa w ten sposób, ze jest przełącznik i dwie diody i po przełączeniu przełącznika jedna dioda gaśnie a druga się zapala. Chodzi mi aby ten układ składał się z różnych elementów elektronicznych (abym mógł poćwiczyć), ponieważ umiem zrobić ten układ używając tylko przełącznika (z trzema stykami) i diód. Z góry dzięki (jeśli pomyliłem forum to przepraszam, ale jestem nowy na elektroda.pl).

• Pomocny post
    #2 02 Lip 2010 10:32
    zbychmg
    Poziom 28  

Możesz użyć starego TTL-a 7406,
    Zasilanie 5V noga 14 GND noga 7
    diody podepnij od Plusa do wyjść nogi 2,4 prze rezystor 300ohm-1kohm (prąd diody 10mA- 3mA)
    na wejściach 1,3 jest normalnie stan wysoki i obie bedą świecić.
    Jak zewrzesz wejścia do masy obie zgasną. Wykorzysta jeszcze jedną bramke jej wejscie 5 połącz z wejsciem 1 wyiście 6 połacz z wejściem 3
    i oba razem przez rezystor 1-5k do 5V zasilania.
    teraz jak zewrzesz 1 do masy jedna dioda zgaśnie druga sie zapali.
    Jeśli bedzie problem ze znalezieniem TTL-a
    Może użyć buforam cmos np.14049 lub podobny....
    pozdrawiam

• #3 02 Lip 2010 10:39
    PCmaniak22
    Poziom 14  

A w jakim urządzeniu mogę znaleźć tego TTL-a.I czy mógłbym prośić o jakiś schemat bo jak już mówiłem jestem początkujący:)

• #4 02 Lip 2010 15:39
    zbychmg
    Poziom 28