Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpanie silnika na rownomiernych obrotach Golf IV 1.4 16v

telik006 02 Lip 2010 23:32 38763 21
  • #1 02 Lip 2010 23:32
    telik006
    Poziom 11  

    Mam identyczny problem, co kolega: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1528842.html, niestety ten post został zamknięty bez rozwiązania sprawy. Golf mój był już dwa razy w ASO VW, szukano kilka godzin usterki niestety bez pozytywnych rezultatów, czyszczono przepustnice, wgrano nowe parametry pracy (jest ok), sprawdzono sondę lambda, sprawdzono wtryskiwacze, świece, przewody, ciśnienie sprężania, zawór EGR (była zatkana rurka od nagaru, przeczyszczono działa), pozostała do sprawdzenia cewka, jutro jestem kolejny raz umówiony do trzech razy sztuka. Może ktoś podpowie co jeszcze można sprawdzić. Silnik AHW (jak dobrze pamiętam). Podejrzenie też padło na pierścień czytający w skrzyni do nadajnika impulsu, który mógł ktoś źle założyć i wtryski leją w nieodpowiedniej cyklach.

    0 21
  • #2 03 Lip 2010 07:08
    emeryt2
    Poziom 42  

    Trzeba zrobić testy sugerowane przez Motronica w przywołanym temacie.
    Też skłaniam sie do usterki zpalonu , sprawdzić kluczowanie modułu i cewek zapłonowych , nawet diodą LED.

    0
  • #3 04 Lip 2010 09:25
    telik006
    Poziom 11  

    Po sobotniej kolejnej wizycie w serwisie nic się nie zmieniło, sprawdzili ustawienie rozrządu (OK), podstawili nową przepustnice (OK).Zostawiłem auto do poniedziałku zamówili cewkę zapłonową i spróbują ją podmienić.

    0
  • #4 04 Lip 2010 11:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Podmieniać można narzeczone, ale też do czasu. W samochodach, to pierwsze diagnoza, a potem podmiana. Przestań naprawiać to toczydło, przecież stoi w ASO, chyba, że tam pracujesz.

    0
  • #5 05 Lip 2010 08:02
    telik006
    Poziom 11  

    Dziękuję kolego, jak nie masz nic mądrego do napisania to nie pisz wcale. Cewki nie da się sprawdzić jak ma przebicie niewielkie, zaproponowano podmianę więc czemu nie zgodziłem się, najważniejsze aby wykluczyć problem.

    0
  • #6 05 Lip 2010 08:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    No , cóż , indolencja nie jest chorobą - na szczęscie . Nie obcuj za wiele z tym elektrykiem w ASO bo możesz się nabawić tej przypadłości.

    2
  • #7 05 Lip 2010 08:15
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Cewkę da się sprawdzić, jak ma nawet minimalne przebicie. Wszystko da się sprawdzić, nawet głupim oscyloskopem samochodowym. Idąc tą drogą i odpowiadając w ten sposób na żartobliwy post, na pewno nie uzyskasz pomocy. Wymieniać można mnóstwo sprawnych części, a samochód dalej będzie niesprawny.

    1
  • #8 05 Lip 2010 18:56
    telik006
    Poziom 11  

    niestety nic nie dało podłożenie cewki na nowej dalej to samo, nie wiem już co robić, czy jeszcze ma ktoś pomysł ?

    1
  • #9 08 Lip 2010 18:48
    telik006
    Poziom 11  

    Serwis podejrzewa uszkodzenie sterownika silnika, byłem u elektronika który również mówił o złych czasach wtrysku paliwa, umówiłem się na przyszły tydzień na wgranie od nowa programu, polecił jeszcze sprawdzenie ciśnienia paliwa przy obciążeniu

    0
  • #10 28 Lip 2010 12:53
    tom99
    Poziom 10  

    Mam ten sam silnik i identyczne objawy.
    Jeszcze większy problem pojawia się, kiedy jeżdżę na LPG. Przebicie się przez zakres obrotów 3000 - 4000 na pełnym gazie jest prawie niemożliwe (tak strasznie szarpie).

    Podmieniłem kable zapłonowe, świece, wyczyściłem przepustnicę, czujnik temp. niby ok. Podmienię jeszcze sondę lambda...

    Mechanik zastanawia się nad sprawdzeniem czujnika spalania stukowego i nad sprawdzeniem czasu wtrysku, bo na LPG wchodząc w zakres 3000 - 4000 obr. (na pełnym gazie) auto strasznie szarpie, reszta objawów jak wyżej.

    Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

    1
  • #11 29 Lip 2010 09:46
    tom99
    Poziom 10  

    Wczoraj zaadaptowałem przepustnicę i szarpanie na równomiernych obrotach ustało.

    Przepustnicę czyściłem jakiś tydzień temu i nie było żadnych zmian. Po podłączeniu do VAGa wyskoczył błąd 1087, czyli chyba brak ustawień podstawowych.

    Odłączyłem klemę od akumulatora na jakieś 15 minut i po tym czasie zapiąłem ją ponownie, odpaliłem silnik (bez dotykania pedału gazu i włączania jakichkolwiek odbiorników prądu) i zostawiłem go pracującego na kolejne 15 minut.

    Jak na razie autko jeździ płynnie i nie szarpie.

    Wciąż występuje problem z ostrzejszą jazdą na LPG przy zakresie 3-4 tys. obr.

    Dziś po odpaleniu autka i przejechaniu paru km obroty delikatnie falowały na biegu jałowym (650 - 800obr.), ale i to ustało.

    Wciąż występuje problem z odpalaniem po dłuższym przestoju. Rozrusznik musi nieco dłużej pokręcić, nie pali na dotyk). Myślałem, ze po zmianie kabli to się zmieni (jeden miał ewidentne przebicie), ale nic z tego. Może deszczowa pogoda ma na to wpływ.

    Teraz pozostaje mi problem z LPG i z rozkodowaniem radia;D
    (niby kod mam, ale muszę poszukać jak go wklepać)

    2
  • #12 04 Paź 2010 16:46
    tom99
    Poziom 10  

    Witam ponownie,

    Szarpanie po przekroczeniu 3000obr. raczej już ustało,
    ewentualnie jest mniej odczuwalne.

    Jednak jeśli idzie o szarpanie przy stałej prędkości,
    to niestety powróciło. Objawia się teraz przy obrotach
    rzędu 1800 - 2400 i jest niezależne od wrzuconego biegu.

    Po dodaniu gazu auto jedzie płynniej.

    Na LPG jest to strasznie uciążliwe,
    na benzynie raczej niezauważalne.

    Falowanie obrotów jakie pojawiło się po restarcie kompa
    jest nadal (bo nic z tym nie robiłem) i czasem waha się nawet od 500 do 1000obr.

    Co może być przyczyną?

    1
  • #13 26 Paź 2010 11:22
    tom99
    Poziom 10  

    Jakiś czas temu byłem u elektromechanika i zacieśniliśmy problem do samej przepustnicy. Przepustnica wyczyszczona została gruntownie i pojawił się problem z adaptacją. Podczas adaptacji występuje zonk i przepustnica nie chce się dalej adaptować, nie da rady wgrać jej ustawień.

    Mechanik mówi, że przepustnica jest skopana. Poszperałem trochę w internecie i widzę, że przy silniku 1.4 16V mamy 2 albo i 3 sposoby adaptacji. Nie ujmując mu nie wiem czy wiedział o tym i czy zabrał się za to jak trzeba.

    Sam próbuję połączyć się przez OBD II, ale coś brak komunikacji mi się wyświetla.

    Co do falowania obrotów, to z tego co wyczytałem, pojawiają sie po odłączeniu zasilania. To by się zgadzało, pojawiły się u mnie po odłączeniu akumulatora.
    Na zimnym silniku obroty nie falują, są oczywiscie wyższe niż normalnie, tak ok 1000.
    Po czasie stabilizują się na niecałe 800, albo skaczą, różnie bywa. Czasem sa stabilne, a w czasie jazdy (np. przy zatrzymaniu sie na światłach) zaczynają ostrzej falować (oscylacje do 200 obr w góre i w dół).

    To co najczęściej sie pojawia, to chwilowe zatrzymanie się obrotów w sytuacji kiedy ruszam na zimnym silniku i wciskam sprzęgło (przerzucam z 1 na 2 lub wyrzucam na luz). Obroty spadając zatrzymują się w granicy 2000, i dopiero po chwili wolniej spadają). Na ciepłym silniku, to nie występuje, a nawet na zimnym ale nie zaraz po odpaleniu).

    Liczę na to, ze znajdzie się ktoś na tym forum, kto mi doradzi choć w małym stopniu.

    Pozdrawiam

    0
  • #14 15 Lut 2011 16:25
    laam
    Poziom 1  

    Witam

    Mam ten sam problem - golf IV 1.4 rocznik 99.
    Szarpie przy rownomiernej jezdzie i do tego na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku faluja obroty silnika.
    Czy ktos juz rozwiazal ten problem?

    -1
  • #15 29 Maj 2011 10:58
    telik0006
    Poziom 13  

    myślę że w twoim przypadku jest to przepustnica, ja swojego tematu nie rozwiązałem sprzedałem auto brakowało czasu i pieniędzy, mechanicy elektronicy, hamownia itp. wszystko kosztuje

    0
  • #16 17 Cze 2011 18:59
    gregor10
    Poziom 27  

    Panowie.
    Odpowiedz jest jedna. Napisze dla potomnych. Przepustnica.
    Nalezy wymienic na nową.
    U mnie po wymianie jak reka odjal , auto nie szarpie na rownych obrotach. Pracuje jak dawniej.
    Kolega motronic kazał sprawdzać dziwne rzeczy i wyśmiał że nie mam czym tego sprawdzić to lepiej żebym sie tym nie zajmował. A okazał sie że nie miał racji.
    Wystarczyło wymienić marną przepustnice i auto odżyło i do tej pory jeździ i to od jakiego czasu - prosze spojrzeć w link z pierwszego postu kiedy miałem problem.

    Auto cały czas od tego momentu pracuje poprawnie, dodam że w tym aucie jest również instalacja gazowa która również świetnie pracuje. Juz nie jednemu robiłem ślepy test benzyna /gaz i goście sie przejechali - żaden nie był w stanie odróżnić pracy na benzynie /gazie. To sie nazywa dobrze wystrojona instalacja.

    1
  • #17 19 Cze 2011 00:55
    Steryd4u
    Poziom 2  

    @gregor10
    Mylisz się, nie w każdym przypadku jest to przepustnica
    Mam mk3 1.6 i miałem ten sam problem. wymieniłem przepustnica 2x(nic nie zapłaciłem bo mechanik powiedział ze innej przyczyny nie może być i zamontował z powrotem moją) nic to nie dało.

    Dopiero po wymianie: czujnik hala, czujnik temperatury, świece, przewody do świec, filtr paliwa, powietrza nie faluje podczas jazdy(nie wiem która z tych rzeczy pomogła). Teraz tylko faluje przy starcie, a po prze gazowaniu jest już ok. Natomiast gaśnie od czasu do czasu sam z siebie. Ostatnio na ekspresowej jadąc tak jakby z górki i trzymając wciśnięty gaz, auto zgasło. udało się dojechać na pobocze lecz silnik nie chciał już zapalić, poczekałem 10min wciąż próbując zapalić(rozrusznik chodził ale silnik nie łapał) no i się udało, resztę drogi jakieś 10km pokonałem bez problemu, gaśnięcie i niemożność zapalenia powoduje ciepło/przegrzanie. Gdyż zdarza się to coraz częściej tj, 3-4 razy na około 10 wypraw samochodem. Parę osób powiedziało mi że to może być cewka gdyż może się przegrzewać, kupie i zobaczę.

    0
  • #18 07 Lip 2011 01:21
    biopremko
    Poziom 2  

    Miałem identyczny problem w swoim samochodzie, delikatne szarpanie kiedy nie przyśpieszałem.
    Dodam, że samochód wyposażony w instalację gazową BRC.
    Przyczyną była sonda lambda, zresztą po podłączeniu do VAG można było to zaobserwować poprzez brak zmiany napięcia na sondzie.
    Po wymianie objawy ustały, przy czym odradzam kupowanie chińskich zamienników, do tego modelu sonda nie jest aż tak droga aby bawić się zamiennikami niewiadomego pochodzenia. Osobiście polecam BOSCH.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Steryd4u napisał:
    @gregor10
    Mylisz się, nie w każdym przypadku jest to przepustnica
    Mam mk3 1.6 i miałem ten sam problem. wymieniłem przepustnica 2x(nic nie zapłaciłem bo mechanik powiedział ze innej przyczyny nie może być i zamontował z powrotem moją) nic to nie dało.


    Kolega Steryd4u niestety ma rację, niby podobne objawy a różne przyczyny.
    Ale nie o to chodzi aby przepychać się w wypowiedziach ale aby swoim doświadczeniem w niektórych przypadkach naprowadzić innych mniej świadomych.

    1
  • #19 26 Paź 2011 19:54
    d_a_r_i_o
    Poziom 14  

    stary odgrzebany post jednak przynajmniej u mnie wiem gdzie leży przyczyna, po zaślepieniu wężyka podciśnienia od puszki zaworu EGR objawy znikają, wynika z tego, że błąd leży w sterowaniu zaworem EGR, jeździłem tak i nie szarpał na równomiernych obrotch nic, dziś podłączyłęm na próbę i problem wrócił.

    0
  • #20 16 Sty 2014 18:14
    diablo21
    Poziom 1  

    Witam wiem ze zamkniety temat ale dla nowych czytajacych dodam ze ten problem jest dosc czesty w tych silnikach o slabych SKRZYNIACH wlasnie skrzyniach nie ktrore maja nity a inne srobonity i te slabsze ktore zawieraja nity sypia siee co jest efektem szarpaniaa autem.. Dowiedzialem sie na wlasnym przykadzie zabezpieczenie spadlo skrzynia pekla po wymianie skrzyni problem znikl

    3
  • #21 05 Sty 2015 21:26
    Ryszasrd
    Poziom 2  

    Takie objawy jak podszarpywanie itp na różnych obrotach może powodować nieszczelność uszczelek w kolektorze ssania . Po jakim czasie twardnieją kurczą się i wtedy można szukać przyczyn do usranej śmierci ( np jak przepustnica , instalacja elektryczna czy tez skrzynia biegów ) . Polecam wymianę uszczelek pod kolektorem ssącym wszystkim którzy mają problemy z obrotami , szarpaniem itp . Pozdrawiam

    3
  • #22 05 Sty 2015 21:37
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Koledzy i nadal twierdzicie że golf 4 jest łatwy w naprawie a części tanie jak barszcz?

    -1