Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diagnostyka czujnika ABS Passat

gary2007 03 Lip 2010 14:33 7265 12
  • #1 03 Lip 2010 14:33
    gary2007
    Poziom 14  

    Mam problem z czujnikiem ABS na lewym przednim kole. To jest stary passat z 1991 roku więc ma ubogą diagnostyke - kody migowe.

    Czujnik ABS zintegrowany jest z kablem ok metrowym. Pierwsze złącze jest pod maską. Próbowałem 2 inne (używane) czujniki i problem występuje dalej, a nie sądze żeby te 2 czujniki były jakoś uszkodzone ponieważ w stanie spoczynku jest normalnie rezystancja na złączu kabla lekko ponad kilo om. Lampka sygnalizująca problem z ABS przeważnie wlącza sie po chwili jazdy, tak jakby jakiś kabel przy wstrząsach nie łączył i wówczas sterownik łapie błąd.

    Prosze powiedzieć jak zmienia się rezystancja takiego czujnika. Koło się obraca: szczelina, metal, szczelina, metal i co ma być na wyjściu takiego czujnika?
    Myśle o zrobieniu jakiegoś dzielnika napięcia i załadowaniu mikrokontrolerka przy samym sterowniku ABS, żeby wykryć ewentualne krótkie przerwy podczas jazdy.

    0 12
  • #2 03 Lip 2010 14:38
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Zapnij multimetr albo oscyloskop i poproś kogoś żeby kręcił kołem a ty szarp za kebel i sprawdzaj czy to wina kabla czy nie. Innej możliwości nie masz
    Ważna jest odległoś pomiędzy czujnikiem a pierścieniem.
    Nie napisałeś czy masz Teves MK2 czy MK4
    W teves mk4 czujnik koła lewy przód wchodzi na piny 30 i 48 sterownika
    czujnik prawy przód wchodzi na styki 29 i 47

    0
  • #3 03 Lip 2010 15:15
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    skoro rezystancja jest około 1kΩ to poco chcesz go wymieniac?
    problem tkwi gdzie indziej, jezeli jest to abs o którym mysle to problem jest z czujnikiem ciśnienia lub z silnikiem pompy.

    0
  • #4 03 Lip 2010 22:43
    gary2007
    Poziom 14  

    Tylko dlatego grzebie w tym czujniku ponieważ kody błędów wskazują na lewe przednie koło. Rezystancja jest 1 kilo przez te wszystkie kable przy samym sterowniku. Na postoju czerwona lampka gaśnie i jest ok. Dopiero jak zaczne jechać to po chwili sie zapala, stąd przyszło mi na myśl, że coś po drodze nie łączy.
    Kabla nie dam rady szarpać na całym odcinku od koła do sterownika. Nie wiem czy to Teves MK2 czy MK4. Moge podać model sterownika ABS.
    Czujnik ciśnienia? Jak go sprawdzić?
    Przeważnie tak bywa że przy pierwszym hamowaniu po ruszeniu włącza się niepotrzebnie ABS i zapala się odrazu lampka sygnalizująca awarie, ABS zostaje odłączony i spokój

    0
  • #5 04 Lip 2010 00:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 04 Lip 2010 07:53
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Dokładnie tak jak pisałem wyżej w tym ABSie ważna jest wielkość szczeliny pomiędzy czujnikiem i pierścieniem. Kiedyś też walczyłem z tym że nie działa a okazało się to właśnie wina szczeliny...

    2
  • #7 04 Lip 2010 12:35
    gary2007
    Poziom 14  

    Ten pierścień z powycinanymi dookoła prostokątnymi otworami przeczyściłem szczotką. Co do odległości czujnika od tego pierścienia to nie bardzo jest tam możliwość jakiejkolwiek regulacji. Jedynie można oddalić czujnik, jakby podłożył jakąś podkładke.

    0
  • Pomocny post
    #8 04 Lip 2010 12:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 08 Lip 2010 22:02
    gary2007
    Poziom 14  

    Racja, odległość jest bardzo ważna. Sądze, że szczególnie w przypadku starych czujników. ABS juz nie świeci.
    Biore omomierz, podłączam czujnik i szybkimi ruchami przykładam do metalu i widze, że jego rezystancja spada. Mam nowy czujnik, ale nie pasujący i on jest bardziej czuły na takie zabiegi, także dla niego odległośc pewnie mogłaby być różnie ustawiona i by chodziło. Co do starego czujnika, to jeden rozebrałem i była w nim cewka a w środku magnes trwały. Te magnesy się rozmagnesowywują i przez to czujnik gorzej działa? Można jakoś podmagnesować?

    0
  • #10 09 Lip 2010 21:21
    jarsaw
    Poziom 23  

    Kolego nie kombinuj , czujnik do tego passata (zamiennik ) kosztuje ok. 120,- , więc czy to warto ?

    0
  • #11 09 Lip 2010 21:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 09 Lip 2010 21:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ja dodam : wymień auto.
    Ciekawe co by zrobił W Mazdzie 6 która mi się przytrafia za często.


    Skoro się nie zapala na postoju to ma problem w czytaniu prędkości.

    0
  • #13 10 Lip 2010 19:25
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Ameryki pewnie nie odkryję . Z punktu widzenia „laika” to nie będę się wymądrzał , ale ..
    Jeśli po odpaleniu silnika , układ ABS przechodzi pomyślnie samo-diagnozę / kontrolka gaśnie / to ewidentnie wskazuje na błąd odczytu czujnika / potwierdzone przez diagnozę /
    Idąc za radą „owik-a” i „romoo” zainteresować się powinieneś stanem samego czujnika . Zazwyczaj obklejony jest opiłkami metalu , co skutecznie uniemożliwia odczyt prędkości . W większości przypadków wystarczy dokładnie oczyścić „czoło czujnika” .

    0