Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel Corsa b 1.4 16v 90km nie odpala na benzynie

Dock 03 Jul 2010 17:26 5236 5
  • #1
    Dock
    Level 12  
    Witam serdecznie.
    Piszę, bo już nie potrafię sobie poradzić ani znaleźć odpowiedzi na forum mimo wielu prób. Więc proszę o pomoc i wyrozumiałość.
    Sprawa wygląda następująco:
    Postanowiliśmy z rodziną wyjechać na grilla i było wszystko ok, dojechaliśmy grilla zrobiliśmy, ale chciałem podjechać do sklepu i kupić pojechałem kupiłem, co miałem do kupienia i wsiadam do auta a ono nie odpala tylko czasem coś zakaszlał i szybciej kończył żywot ni jak rozrusznik go rozbujał i dopiero, gdy teść przeholował udało mi się go odpalić na gazie i dojechać do domu.
    Jednocześnie prosiłbym pomóc w innych problemach, bo jak proszę mechaników albo nie widzą albo chcą za przegląd 500 zł a nie mówiąc już o naprawie.
    Czytając forum nauczyłem się czytać kody błędów wiec od razu wpiszę, które mi wystąpiły o to one:
    1405 - Uszkodzenie zaworu EGR (wymieniony pierburg)
    0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego (wymieniony)
    0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" (nie rozumiem, czemu gdy widzę prawidłowe obroty)
    0105 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP (mierzyłem miernikiem na biegu jałowym napięcie okolicy 1,85V)
    0115 - Czujnik temperatury silnika (wymieniony)
    0120 - Czujnik położenia przepustnicy
    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc bo już mnie ręce odpadają proszę wrecz błagam o wskazówkę !!
  • Helpful post
    #2
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Czy słychać pracę pompy paliwowej? Pompa nie jest testowana elektronicznie ,więc nie wywali Ci błędu. Często zdarza się ,że amatorzy zagazowanych aut jeżdżą na oparach benzyny przez co dochodzi do zatarcia pompy. Posłuchaj ,czy chodzi. Jeśli nie to sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie pompy.
  • #3
    Dock
    Level 12  
    Dziękuję za rychła odpowiedz.
    Sytuacja klaruje się następująco:
    Zrobiłem jak pisałeś i nie słyszałem pompy paliwa, ale to nie wszystko, jak dobrze pamiętałem właściciel powiedział ze alarm odcina paliwo, więc stacyjka alarmu musi być bezpośrednio podłączona pod pompę paliwa, więc długo nie myśląc chwyciłem multimetr i co się okazało ze pomimo włączenia stacyjki nie ma napięcia ani natężenia i tu niespodzianka napięcia się pojawia, ale, podczas gdy startuję rozrusznik samochodu, więc fizycznie nie da się sprawdzić na słuch czy to pompa paliwa.
    Pytanie jest inna możliwość sprawdzić czy działa nie ryzykując uszkodzenia, bo myślałem o podłączeniu napięcia bezpośrednio w miejscu gdzie sprawdzałem napięcie w miejscu stacyjki alarmu.
    Prosiłbym o jeszcze jedną pomoc odnośnie kodów błędów, które są związane z tym, iż pojazd na biegu jałowym po puszczeniu sprzęgła falują obroty koło od 900 do myślę 100 no może przesadziłem 400 obrotów.
    Oczywiście byłem u mechanika to mi wyczyścił przepustnicę i dało mi to efekt taki, że przynajmniej nie gaśnie.
    Czekam z niecierpliwością na odpowiedz i z góry dziękuję za wszystko, bo wiem, że nie raz człowiek nie ma czasu na takie heca, więc z góry serdecznie dziękuję!! I oczywiście szacunek dla ludzi z ELEKTRODY!!
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Ja bym podejrzewał teściową że specjalnie wytresowała szczura żeby instalację pogryzł.
  • Helpful post
    #5
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Należy odszukać w lewym progu przewód czerwony z niebieskim paskiem (to jest przewód zasilający pompę) i sprawdzić na nim napięcie podczas kręcenia. Najlepiej pod obciążeniem żarówką np 12V/21W ,nie multimetrem. Jeśli nie będzie napięcia szukać dalej czy nie jest na tym przewodzie zrobione np odcięcie alarmem. Można też podać na ten przewód 12V z zewnątrz i posłuchać czy pompa pracuje.
  • #6
    Dock
    Level 12  
    Sorki, że zaczynam nowy temat, ale nie chcę zakładać nowego i robić bałaganu.
    Najpierw napiszę odnośnie poprzedniej usterki to była pompa paliwa i za to bardzo dziękuje.
    Teraz z goła mam inny problem a mianowicie:
    Kiedyś zmieniałem sprzęgło i po wymianie nie działał licznik prędkości i właśnie dziś byłem u mechaników związku z tym, iż nie posiadam wskazania prędkości i wyszło, że wszystkie elementy są dobre, ale gdzieś przewód się urwał i tu proszę o pomoc w formie rysunków schematów i opisów jak można od licznika i jak go rozebrać by podprowadzić całkiem inne przewody omijając te uszkodzone