Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

domowa instalacja elektryczna- zasilająca

maltoo 14 Lis 2008 21:59 268089 221
  • #181 14 Lis 2008 21:59
    boodrys
    Poziom 2  

Witam! jestem tu pierwszy raz i chcialem sie czegos dowiedziec... Mianowicie, znajomy podniosl sobie poddasze i zrobil tam pokoj i lazienke... Podejzewam ze potrzebne beda 2 obwody na oswietlenie i gniazda, a moze 3 osobny na łazienke? I skad wziac tam prąd z rozdzielni z pietra ( kazde pietro ma swoja rozdzielnię) czy zaraz za licznikiem? Dziekuje za odpowiedz ;)

• Katalog Megger
  • #182 14 Lis 2008 23:45
    chomiczek21
    Poziom 12  

[/quote]?:
    ... a jeśli będziesz chciał dogrzać pomieszczenie 3,5 "kilowatowym" grzejnikiem, a żona podłączy w tym samym czasie i do tegoż gniazdka suszarkę do włosów 1600W, a te barany dały bezpiecznik 16A :!: :?:
    Zaznaczam, że nie jestem elektrykiem z zawodu i jak coś "dłubię" u siebie czy znajomych, to przedtem zasięgam porad mądrzejszych od siebie i kompetentnych [/quote] slawkuX jak sam napisałeś nie jesteś elektrykiem i lepiej nie doradzaj w kwestiach o których nie masz pojęcia.Pokaż nam choćby 1 gniazdo w instalacji domowej , które "wytrzyma" 22,17A ciągłego obciążenia?Osobiście nie spotkałem się , żeby przepisy określały że na oświetlenie ma być 1,5 a na gniazda 2,5 mm2 dobór przekroju musi uwzględniać wiele czynników jak choćby sposób ułożenia , temperaturę otoczenia ,współczynnik jednoczesności itd. pozdrowienia

• Katalog Megger
  • #183 15 Lis 2008 07:37
    SławekX
    Poziom 15  

chomiczek21 napisał:

slawkuX jak sam napisałeś nie jesteś elektrykiem i lepiej nie doradzaj w kwestiach o których nie masz pojęcia.