Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra gsi c20ne stukający krokowiec

Kulfon99 03 Lip 2010 22:56 4654 33
  • #1 03 Lip 2010 22:56
    Kulfon99
    Poziom 9  

    Witam

    Może miał ktoś taki przypadek z silniczkiem krokowym co ja, mam astre z silikiem C20NE, po zgaszeniu silnika na wył. zapłonie po pewnym czasie krokowiec delikatnie stuka i po dotknięciu ręką czuć jak delikatnie wibruje oczywiście obroty skaczą jak chcą po odpaleniu

    Czy krokowiec powinien działać po wyłączeniu zapłonu ? A może sterownik zepsuty ? mam Motronik 0 261 200 538 Czy reperuję ktoś może takie sterowniki ? A może to jest inna przyczyna tego że on pracuję wtedy kiedy nie powinnien ?

    Prosze o pomoc

    Z góry dzięki

    0 29
  • #2 03 Lip 2010 23:00
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Po WYŁĄCZENIU zapłonu nie powinno napięcia na czujnikach. Sprawdź czy czujniki są zasilane po wyłączeniu zapłonu. Może coś z kostką stacyjki masz nie tak ?

    0
  • #3 03 Lip 2010 23:08
    Kulfon99
    Poziom 9  

    To jest tylko na tym silniczku tylko dostaje napięcie, mierzyłem jest 12,4 V, a prąd jaki pobiera to jest granicach od 0,2 do 0,4 A wskazówka się wacha wszystko na wyłączonej stacyjce

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Lip 2010 23:10
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Sprawdź kostkę za stacyjką.

    0
  • #5 03 Lip 2010 23:16
    Kulfon99
    Poziom 9  

    Okij sprawdzę

    A czy na sterownik powinien jakiś plus dochodzić podczas wył zapłonu ?

    0
  • Pomocny post
    #6 03 Lip 2010 23:21
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Tak. Bodajże na pin nr 18.
    Generalnie w Oplu zasada taka.
    Czerwone kable to stały plus 30
    Czarne to plus po zapłnie 15
    Brązowe masa

    0
  • Pomocny post
    #7 04 Lip 2010 12:03
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.

    0
  • #8 05 Lip 2010 21:03
    Kulfon99
    Poziom 9  

    Jest zasilanie na wtryskach na wyłączonym zapłonie

    0
  • Pomocny post
    #9 05 Lip 2010 21:21
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Sprawdź czy za stacjką na kostce po wyłączeniu zapłonu na czarnych kablach masz +12
    Jeżeli tak to kostka do wymiany.

    0
  • #10 06 Lip 2010 08:18
    Kulfon99
    Poziom 9  

    przy kości jest dobrze, sprawdzałem

    zauważyłem że po wypięciu przekaźnika (tego znajdującego się przy kompie) i wsadzeniu go z powrotem jest klikniecie czyli któraś cewka dostaje napięcie wszystko to na wył. zapłonie czyli dostaje minusa z kompa jeżeli się nie myle to 46 na kompie (nie mam schematu przed sobą) zamyka obwód

    chyba komp ma jakieś zwarcie czy dało by sięto zreperować

    0
  • #11 06 Lip 2010 08:47
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Na ten przekaźnik idą sygnały z pinów 3 i 46
    Plus stały na strownik idzie na pin 18

    0
  • Pomocny post
    #12 06 Lip 2010 09:19
    emeryt2
    Poziom 42  

    Obydwie cewki przekaznika zespolonego dostają zasilanie 12+ po 15 / kluczyku/ , wróć do sprawdzenia zasilania sterownika po kluczyku , pin 27.

    0
  • #13 06 Lip 2010 18:55
    Kulfon99
    Poziom 9  

    Zasilanie na pin 27 po kluczyku jest a wył zapł nie ma zasilania

    0
  • Pomocny post
    #14 06 Lip 2010 21:21
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    To jeżeli przekaźniki wykluczone to zostaje ECU do przejżenia.

    0
  • #15 06 Lip 2010 22:16
    Kulfon99
    Poziom 9  

    Elektroniczek napisał:
    To jeżeli przekaźniki wykluczone to zostaje ECU do przejżenia.


    Jak mam go przejrzeć, nie posiadam żadnych schematów do niego, od czego zacząć a może jest taka osoba kto by to zrobiła ?

    0
  • #16 06 Lip 2010 22:26
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Daj to komuś kto się zna. Bez doświadczenia nic nie zrobisz a schematy są nieosiągalne. Jeżeli nie masz IMMO możesz podstawić ECU od innego C20NE które tez nie miało. Np. z kadetta, omegi a, vectry a, wcześniejszych astr.

    0
  • #17 07 Lip 2010 06:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Mozna podmieniać , tylko wcześniej trzeba sprawdzić skąd bierze się +12V na cewkach przekazników , bez włączonej stacyjki.

    0
  • #18 07 Lip 2010 23:53
    Kulfon99
    Poziom 9  

    Według schematu na jedną cewkę plus jest stały czerwony kabel , pytanie skąd sie bierze minus , ecu daje minusa a nie powinnien i w ten sposób zamyka sie styl który daje stałego plusa na wtryski i krokowca

    0
  • #19 08 Lip 2010 09:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na mim schemacie nie ma zasilania żadna cewka przekaznika z 30 tylko po 15. Spradz dobrze / fizycznie / czy napewno 30 idzie na cewkę czy na styki.

    0
  • #20 08 Lip 2010 12:20
    ociz
    Moderator Samochody

    @emeryt2, idzie 30 na jedną z cewek. Pewnie patrzysz na schemat Motronic ML4.1 a tego w Astrach nawet nie było, tylko Motronic M1.52.

    0
  • #21 08 Lip 2010 14:47
    emeryt2
    Poziom 42  

    Właśnie 1.5 , chyba ,że bobol jak cholera , ale nie miało by to sensu.

    0
  • #22 08 Lip 2010 15:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Porównywałem 3 różne schematy i we wszystkich było tak jak tu:
    astra gsi c20ne stukający krokowiec

    0
  • #23 08 Lip 2010 16:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 08 Lip 2010 19:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    Mimo wrodzonego lenistwa zadałem sobie trudu i popatrzyłem na trzy schematy , w dwóch jest jak pisze Ociz , w/g prawa Miila sądzę ,że masz racje. Uczę się dalej.
    Mojego bubla spuszczę w kanał.

    0
  • #25 08 Lip 2010 20:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #26 08 Lip 2010 22:01
    ociz
    Moderator Samochody

    To ja mam coś lepszego niż schemat, wiązka z mojej, takiej samej astry. :D
    Miernik podłączony między pinem 3 gniazda przekaźnika a pinem C złącza X16 od którego przewód idzie już prosto do akumulatora.
    astra gsi c20ne stukający krokowiec

    0
  • #27 08 Lip 2010 22:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 09 Lip 2010 08:16
    Kulfon99
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    To ja mam coś lepszego niż schemat, wiązka z mojej, takiej samej astry. :D
    Miernik podłączony między pinem 3 gniazda przekaźnika a pinem C złącza X16 od którego przewód idzie już prosto do akumulatora.
    astra gsi c20ne stukający krokowiec


    wczoraj sprawdzałem innego kompa o tym samym nr i jest to samo regulator jałowego stuka na wył zapł. czyżbym miał taki niefart i trafił na kolejny komp z tą samą wadą:cry:

    0
  • Pomocny post
    #29 09 Lip 2010 11:34
    ociz
    Moderator Samochody

    Mało możliwe że 2 sterowniki uwalone, sprawdzałeś czy na pewno przekaźnik dostaje masę ze sterownika? Może w samym przekaźniku coś się dzieje.

    0
  • #30 09 Lip 2010 22:32
    Kulfon99
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    sprawdzałeś czy na pewno przekaźnik dostaje masę ze sterownika? Może w samym przekaźniku coś się dzieje.


    tego jeszcze nie sprawdzałem ale sprawdzę

    ja mam taki sam schemat jak jeden z kolegów powyżej wstawił i nie wiem czy to istotne ale w mojej wiązce nie ma kabelka na pin 52 czyli ekran jest po prostu puste miejsce a w wiązce na mase jest tylko nie ma w kości do ECU

    0