Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Grand Vitara 2006 nie zamyka centralny

jargot 03 Jul 2010 23:41 5592 4
  • #1
    jargot
    Level 12  
    Witam
    Zabrałem się dziś za montaż w aucie kolegi. Tym autem jest Suzuki Grand Vitara 2006 :) Znalazłem rozpiskę do tego auta. Wszystko ładnie fajnie. Oprócz krańcówek wszystko jak powinno być. Centralny sterowany plusem. Alarm do zamontowania do Super Forteca z modułem GSM.

    Sprawdziłem przewody :) Upewniłem się i odłączyłem aku. Minęło 3-4 godzinki bez podłączonego aku. Podłączam klemę a tu zonk. Otwiera tylko drzwi kierowcy a na zamykaniu zjarało bezpiecznik (daje bezpiecznik 2-5A jak jest sterowanie plusowe tak w razie czego). Musiałem zastosować układ przekaźników z diodami na cewkach aby z masy wychodzącej z SF zrobić plus. Owszem plus wychodził tak dla jasności.

    Rozłączyłem te 2 przewody (otwierania i zamykania). I fabryczny również lipa. Otwiera tylko drzwi kierowcy a już ich nie zamknie. Pozostałe drzwi nie działają w żaden sposób (są to slave).

    Pierwotnie było jak, że jak raz klikąłem na otwieranie to otwierał drzwi kierowcy a jak podwójnie to resztę drzwi. Zamykanie było normalne.

    Podpiąłem się bezpośrednio pod siłownik drzwi kierowcy i otworzył ale już odwrotnie to zwarcie robił.

    Panel centralnego w drzwiach nie działa słychać tylko pracujący przekaźnik przy naciskaniu. Identycznie jest jak kręcę wkładką w drzwiach kierowcy.

    Macie jakieś pomysły? Jutro sprawdzę siłowniki w reszcie drzwi.

    Kierunki, krańcówki, GSM i cała reszt bez centralnego działa idealnie.

    Wpinałem się w przewody niebieski i niebiesko/czerwony w białej kostce. Sprawdziłem i sterowanie bankowo jest +.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    carrier
    Car alarms specialist
    To chyba usmażyłeś (forteca podała + na spoczynkową masę siłowników, dlatego nie wywalił oryginalny bezpiecznik) moduł nadwozia (ten czarny z lewej str. kierownicy), bo central sterowany jest masą a to, co znalazłeś to motory siłowników i są w niebieskiej kostce.

    Otwórz moduł i sprawdź ścieżki czy nie są zjarane.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    jargot
    Level 12  
    No na przyszłość będę wiedział :p Zawsze spotykałem się z ujemnym sterowaniem. Zmyliło mnie to, że na rozpisce DS300R przewody centralnego są + no i musiałem przerobić na + SF poprzez przekaźniki.

    W sumie to powinno nawet działać. Skoro siłowniki miały masę a ja tylko podaję + na zamknięcie lub otwarcie. Identyczna sytuacja dzieje się przecie w przekaźnikach sterujących.

    Zrobiłem dziś obejście. Znalazłem przewody w progach idące od siłowników do modułu i odciąłem je od modułu. Zamontowałem uniwersalny sterownik centralnego zamka wpinając się bezpośrednio w siłowniki. I nawet przycisk przerobiłem :) w drzwiach kierowcy :) W sumie działa to prawie identycznie jak w oryginalne z tym, że nie działa oryginalny pilot do otwierania i zamykania.

    Jak będzie chciał sprawdzić co w module świta dam znać :) Ale po 2 dniach męczarni to chyba on sobie daruje skoro ma to prawie to samo :)

    Jednego jestem pewien po 2 dniach roboty :) Oprócz ciężkiego dostępu do kostek po lewej stronie przy bezpiecznikach to auto ma super zatrzaski.
    Rozebrałem wszystkie boczki, łącznie z drzwiami bagażnika, progi, kilka poszyć i nie ułamałem ani jednego zatrzasku. Normalnie cud :)

    Dzięki za pomoc :) Mam nadzieje, nie mieć takich akcji więcej :P
  • #4
    MARKY266
    Level 16  
    Tak jak powyżej kończą się amatorskie roboty-swoją drogą jesteś the best gość
    skoro w japończyku sterowałeś zamkami po plusie-nie obraź się kolego -ale można dostać uczulenia od takiej amatorki.

    Z drugiej jednak strony dziwię się,że kolega zgodził się bezkolizyjnie na takie rozwiązanie jakie zrobiłeś-znam ludzi ,którzy za taki numer powiesiliby cię za ......

    No comment.
  • #5
    jargot
    Level 12  
    P.S :) Problem sam się rozwiązał :P Okazał się banał w postaci spalonego bezpiecznika w sterowniku. Przechodzi on w jakiś tryb awaryjny pracy i tylko otwiera drzwi kierowcy.

    Amatorka to może nie jest :p Pierwszy raz robiłem Suzuki :p
    Zwykle robię autka z grupy VAG i 0 reklamacji na około 20/30 aut. W Maździe był - i było ok. Gościu do tej pory sobie chwali :)

    Tu też stawiałem na "-" ale coś mnie schemat Tytana zwiódł w złą drogę. Po prostu człowiek się uczy :p

    A kolega i tak jest zadowolony. I zapytany czy jeszcze raz montujemy to odpowiedział tak. :p Ja natomiast nie :p trzeba pozostać w grupie VAG bo tak wszystko zawsze super działa :) a i wiązki ciężko znaleźć.