Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Grand Vitara 2006 nie zamyka centralny

jargot 03 Lip 2010 23:41 4377 4
  • #1 03 Lip 2010 23:41
    jargot
    Poziom 11  

    Witam
    Zabrałem się dziś za montaż w aucie kolegi. Tym autem jest Suzuki Grand Vitara 2006 :) Znalazłem rozpiskę do tego auta. Wszystko ładnie fajnie. Oprócz krańcówek wszystko jak powinno być. Centralny sterowany plusem. Alarm do zamontowania do Super Forteca z modułem GSM.

    Sprawdziłem przewody :) Upewniłem się i odłączyłem aku. Minęło 3-4 godzinki bez podłączonego aku. Podłączam klemę a tu zonk. Otwiera tylko drzwi kierowcy a na zamykaniu zjarało bezpiecznik (daje bezpiecznik 2-5A jak jest sterowanie plusowe tak w razie czego). Musiałem zastosować układ przekaźników z diodami na cewkach aby z masy wychodzącej z SF zrobić plus. Owszem plus wychodził tak dla jasności.

    Rozłączyłem te 2 przewody (otwierania i zamykania). I fabryczny również lipa. Otwiera tylko drzwi kierowcy a już ich nie zamknie. Pozostałe drzwi nie działają w żaden sposób (są to slave).

    Pierwotnie było jak, że jak raz klikąłem na otwieranie to otwierał drzwi kierowcy a jak podwójnie to resztę drzwi. Zamykanie było normalne.

    Podpiąłem się bezpośrednio pod siłownik drzwi kierowcy i otworzył ale już odwrotnie to zwarcie robił.

    Panel centralnego w drzwiach nie działa słychać tylko pracujący przekaźnik przy naciskaniu. Identycznie jest jak kręcę wkładką w drzwiach kierowcy.

    Macie jakieś pomysły? Jutro sprawdzę siłowniki w reszcie drzwi.

    Kierunki, krańcówki, GSM i cała reszt bez centralnego działa idealnie.

    Wpinałem się w przewody niebieski i niebiesko/czerwony w białej kostce. Sprawdziłem i sterowanie bankowo jest +.

    0 4
  • #2 04 Lip 2010 12:32
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    To chyba usmażyłeś (forteca podała + na spoczynkową masę siłowników, dlatego nie wywalił oryginalny bezpiecznik) moduł nadwozia (ten czarny z lewej str. kierownicy), bo central sterowany jest masą a to, co znalazłeś to motory siłowników i są w niebieskiej kostce.

    Otwórz moduł i sprawdź ścieżki czy nie są zjarane.

    0
  • #3 04 Lip 2010 22:25
    jargot
    Poziom 11  

    No na przyszłość będę wiedział :p Zawsze spotykałem się z ujemnym sterowaniem. Zmyliło mnie to, że na rozpisce DS300R przewody centralnego są + no i musiałem przerobić na + SF poprzez przekaźniki.

    W sumie to powinno nawet działać. Skoro siłowniki miały masę a ja tylko podaję + na zamknięcie lub otwarcie. Identyczna sytuacja dzieje się przecie w przekaźnikach sterujących.

    Zrobiłem dziś obejście. Znalazłem przewody w progach idące od siłowników do modułu i odciąłem je od modułu. Zamontowałem uniwersalny sterownik centralnego zamka wpinając się bezpośrednio w siłowniki. I nawet przycisk przerobiłem :) w drzwiach kierowcy :) W sumie działa to prawie identycznie jak w oryginalne z tym, że nie działa oryginalny pilot do otwierania i zamykania.

    Jak będzie chciał sprawdzić co w module świta dam znać :) Ale po 2 dniach męczarni to chyba on sobie daruje skoro ma to prawie to samo :)

    Jednego jestem pewien po 2 dniach roboty :) Oprócz ciężkiego dostępu do kostek po lewej stronie przy bezpiecznikach to auto ma super zatrzaski.
    Rozebrałem wszystkie boczki, łącznie z drzwiami bagażnika, progi, kilka poszyć i nie ułamałem ani jednego zatrzasku. Normalnie cud :)

    Dzięki za pomoc :) Mam nadzieje, nie mieć takich akcji więcej :P

    0
  • #4 24 Lip 2010 16:33
    MARKY266
    Poziom 16  

    Tak jak powyżej kończą się amatorskie roboty-swoją drogą jesteś the best gość
    skoro w japończyku sterowałeś zamkami po plusie-nie obraź się kolego -ale można dostać uczulenia od takiej amatorki.

    Z drugiej jednak strony dziwię się,że kolega zgodził się bezkolizyjnie na takie rozwiązanie jakie zrobiłeś-znam ludzi ,którzy za taki numer powiesiliby cię za ......

    No comment.

    0
  • #5 24 Lip 2010 20:55
    jargot
    Poziom 11  

    P.S :) Problem sam się rozwiązał :P Okazał się banał w postaci spalonego bezpiecznika w sterowniku. Przechodzi on w jakiś tryb awaryjny pracy i tylko otwiera drzwi kierowcy.

    Amatorka to może nie jest :p Pierwszy raz robiłem Suzuki :p
    Zwykle robię autka z grupy VAG i 0 reklamacji na około 20/30 aut. W Maździe był - i było ok. Gościu do tej pory sobie chwali :)

    Tu też stawiałem na "-" ale coś mnie schemat Tytana zwiódł w złą drogę. Po prostu człowiek się uczy :p

    A kolega i tak jest zadowolony. I zapytany czy jeszcze raz montujemy to odpowiedział tak. :p Ja natomiast nie :p trzeba pozostać w grupie VAG bo tak wszystko zawsze super działa :) a i wiązki ciężko znaleźć.

    0