Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl Honda FT500 - usterka rozrusznika.

04 Lip 2010 10:56 5029 9
  • Poziom 13  
    Wczoraj wracajac z wyjazdu zatrzymalem sie w trasie, zgasilem motor.
    Do tej pory wszystko bylo super. NAstepnie zatankowalem, przekrecam kluczyk i nic. Kompletnie nic. Zero pradu. Kontrolka luzu nawet nie jarzy.
    Po ogledzinach doszedlem do tego ze jak przechylam motor na lewo to kontrolka ledwo sie zapala, natomiast w pionie lub pochyle w prawo, zero pradu.
    Na miejscu zrobilem sekcje rozrusznika itp. Ktos majstrowal wczesniej cos przy jednej szczotce, ale nie wiem czy to od tego. Nic to nie dalo. Na szczescie na pych odpalilem bez problemu i zajechalem do domu.

    Kupilem akumulator nowy, bo stary juz nie dawal sie naladowac wiecej niz 11V po tym incydencie. Wymienilem przekaznik rozrusznika na nowy, bo tamten przypadkiem zepsulem robiac przy rozruszniku :P
    A teraz do rzeczy.
    Prad juz jest caly czas, niewazne czy pochylam moto czy nie.
    Problem jest tylko z zapaleniem. Wciskam starter i slysze tylko jak przekaznik laczy - rozlancza w kolko. Takie stukanie, zwiera - rozwiera, tak dlugo jak trzymam Starter. Rozrusznik nie kreci, choc jak go na sucho bez obciazenia podlaczylem, to niby tak wolno kreci, ale przekaznik caly czas stuka.

    Mam dwa typy co do awari piatkowej. Albo urwala sie cela w aku, albo rozrusznik sie wysypal i spowodowal jakies zwarcie. Problem teraz tylko w tym, dlaczego przekaznik sie tak zachowuje i rozrusznik nie odpala moto?
    Czy swiadczy to o uszkodzeniu rozrusznika - wirnik ?
    Dodam, ze jak podlacze na sztywno rozrusznik, zrobie zwar0cie, to kreci ale ciezko.

    Sprawdzalem szczotki, sa ok. Swiatla etc dzialaja sprawnie.
    Zalanczam schemat rozrusznika.

    Motocykl Honda FT500 - usterka rozrusznika.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Jeżeli przewód zasilający i jego złącza są w porządku, to prawdopodobnie uszkodzony jest rozrusznik - posiada wewnętrzne zwarcie, które powoduje podczas załączania przekaźnika tak duży spadek napięcia, że przekaźnik się rozłącza. Zapewne to było przyczyną uszkodzenia celi starego akumulatora. Rozbierz rozrusznik jeszcze raz, zwracając szczególna uwagę na połączenia szczotek - czy nie robią zwarcia do masy po zamknięciu obudowy.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Rozbieralem juz z 3 razy rozrusznik.
    Wymienilem szczotke na nowa.
    Wydaje mi sie, ze szczotki beda ok.

    Nie wiem jak sprawdzic ten wirnik..
    Umylem wszystko benzyna i wyglada ok.
    Nic nie jest przepalone, poczatek i koniec drutu na miejscu.

    Zastanawia mnie tylko czy wirnik w obudowie (magnezowej) powienien dotykac jej scianek w niektorych miejscach ?
    Jak mozna sprawdzic sam wirnik ?

    Dodano po 3 [godziny] 9 [minuty]:

    Rozlozylem i zlozylem rozrusznik po raz czwarty, skrupulatnie badajac czy nie ma gdzies przebicia itp. Szczotki plusowe nie zwieraja do masy.

    Mam tylko jedno pytanie, bo nie jestem pewien. Na korpus wirnika nawiniete za przewody. koncza sie one na miedzianych blaszkach ulozonych w kolo, po ktorych chodza szczotki. Czy pomiedzy tymi miedzianymi blaszkami powinno byc przewodzenie ? Oczywiscie do korpusu metalowego nie ma przebicia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    1.No to u mnie miedzy tymi blaszkami - komutatorem jest przewodzenie..
    Nie sadze zeby czyszczenie cos dalo, bo przerwy widac i sa czyste..
    Czyli gdzies uzwojenie jest zepsute ?
    Wogole czy firmy naprawiajace rozruszniki sa mi w stanie sprawdzic "na szybko"
    czy trzeba go regenerowac czy nie ?

    2.Pozatym wykrylem u siebie jeszcze takie cos jak modul control unit, starter.
    TO klikanie cewki rozrusznika wg. tego co wyczytalem jest spowodowane awaria tego modulu. Choc teraz nie wiem juz w koncu w co wierzyc i co robic jak jeszcze ten wirnik-komutator jest wadliwy.
    Lepiej dac do fachowej naprawy czy kupic dzialajaca uzywke?
  • Poziom 39  
    Przez chwilę wspominałeś o ocieraniu wirnika o stojan. Tego nie może być. A przyczyna to wadliwie złożony rozrusznik albo zbyt wielkie luzy na łożyskowaniu. Różne mogą być przyczyny wadliwego działania mechanizmu, lecz podłączony bezpośrednio do akumulatora ma kręcić bez opamiętania (a nie wolno i ciężko). I znów albo marne połączenia, albo słabiutki akumulator.
  • Moderator Samochody
    Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora.
    Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba je sprawdzić. Na rysunku słabo to widać.
    Rozrusznik po złożeniu powinien obracać się lekko i bez zacięć, niewielki i stały opór powodują tylko szczotki. Jeżeli występuje jakiekolwiek obcieranie wirnika o stojan, to rozrusznik nie będzie działał poprawnie.
    Sprawdzić rozrusznik możesz w każdym zakładzie zajmującym się naprawą tych urządzeń.
  • Poziom 13  
    Sladow wypalenia nie widac nigdzie.
    Stojan - obudowa jest wykonana z magnesu od srodka. Nie posiada zwoji.
    Zadne pole komutatora nie jest wypalone, przewodzenie jest miedzy wszystkimi.
    Rdzen wirnika mozna spokojnie reka obracac w obudowie mimo iz lekko dotyka w niektorych miejscach. Moze byc to spowodowane tym, ze po wyjeciu rozrusznika zostaje od z jednej strony ( od walka przekazujacego) otwarty, tylko strona komutatora ma wieczko i lozysko (bez luzow). Drugie wieczko zostaje przy silniku i w nie sie wklada walek i przykreca rozrusznik.

    Dodano po 5 [godziny] 34 [minuty]:

    Rozrusznik jest sprawy. Potwierdzily to ogledziny w serwisie.
    To moze z innej strony.

    Uklad rozruchu jest prosty.
    akumulator - cewka, przekaznik - jakis control unit strarter - rozrusznik.

    Wyczytalem ze jeski cewka klika caly czas to uszkodzony bedize ten modul "control unit".
    Tylko niech mi ktos wytlumaczy, po co ten modul w ukladzie ?
    Jakie spelnia zadanie ?
    Moze zwiekszac napiecie/prad zeby rozruch byl latwiejszy ?
    Bo nie wiem czy on jest napewno zepsuty, nie mam jak sprawdzic.
    Bo jesli chodzi o elektromagnes w wsprzegle bendinksa to on sie zalancza.
    Nie chcilabym kupic czegos bez potrzeby, a sprawdzic nie mam jak..
  • Poziom 13  
    Ok jedno pytanie.

    Wymieniłem kostkę na nowa, rozrusznik niby ok, przekaźnik tez wymieniłem na inny.

    Dlaczego po wciśnięciu STARTERA przekaźnik rozrusznika, ten na plusie od akumulatora, ciągle klika. Cewka zwiera i rozwiera cały czas, a rozrusznik nie kreci..

    Dlaczego on tak ciągle klika ?
    Moderowany przez Rycho T:

    Proszę nie zakładać identycznych tematów w innych działach. Dyskusję, należy kontynuować tutaj.