Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerzuca na PB Landi Renzo Omegas listwa Matrix

04 Lip 2010 22:17 4630 6
  • Poziom 10  
    Witam

    Mój problem polega na tym, że przełącza mi w czasie jazdy z Lpg na PB, czyli częsty problem jak śledziłem forum, z tym że nie ma w tym nic logiki, bo czasem przełączy się już po 100 metrach a czasem po 8km. Z tym, że jeżeli przełączy się po 100 m trudno nawet po krótkim postoju powrócić do prawidłowego działania. Jeżeli rozłączy się po 8 km to po krótkim postoju potrafi znów działać na Lpg, ale reguły nie ma. I tak kable wszystkie posprawdzałem, zawory posprawdzane mają oporność po 12 omów i reagują na podanie napięcia, czujnik temperatury wymieniony bo kiedyś to on mi nawalał i co jakiś odmawiał posłuszeństwa, w listwie Matrix 544 (duża) wymieniłem blaszki bo już w kiepskim stanie były i uszczelki, pomierzyłem oporność i wychodzi na 3 cewkach po 6 omów na 4 cewce ma 5 omów-czasem 6. Zmieniłem filtry, wyczyściłem reduktor (membrana w dobrym stanie). Posprawdzałem przewody doprowadzające gaz z reduktora do listwy i dalej do kolektorów. 6mm przewód miedziany z butli jest w jednym miejscu lekko trafiony kamieniem i lekko wgnieciony ale nie na tyle żeby nie było przepływu.
    Gdy podpinam pod komputer zazwyczaj nie wyskakuje żaden błąd, a czasami pojawia się błąd (102) listwy wtryskowej. Mam jeszcze jeden zestaw naprawczy listwy z cewkami, ale po zamontowaniu te same objawy. A ciśnienie jakie pokazuje na biegu jałowym waha się tak o 0,03-0,05 bara.
    Nie lubię się poddawać w szukaniu problemu ale już nie mam pomysłu na rozwiązanie problemu i proszę Was o pomoc.
  • MetalWork
  • MetalWork
  • Poziom 10  
    ciśnienie waha się o około 0,03-0,05 bara a wynosi około 1 bara. I jakbym nie zwiększał ciśnienia na reduktorze to nie mogę przekroczyć 1,1 bara. Nie jestem do końca przekonany, iż reduktor jest odpowiedni do tego auta a jest to Mercedes W202 C180 122KM, bo w tym samym warsztacie zakładana instalacja do Renaulta Clio 75KM ma taki sam reduktor. Ale przez 3 lata bezusterkowo jeździł i ciśnienie jakie podaje oscylowało na poziomie 0,97 bara.
  • Poziom 12  
    Jak śledziłeś forum to może natrafiłeś na mój problem. Moja instalacja też przerzucała na Pb, okazało się że jest do wmiany czujnik ciśnienia - mapsensor. Oczywiście wskazania ciśnienia były prawidłowe.
  • Poziom 10  
    Właśnie mapsensor też wymieniłem już w między czasie na nowy i problem wcale nie minął, także czujnik ciśnienia mogę wyeliminować jak przyczynę problemu.
    Jednak parę dni gorszej pogody, silnik nie nagrzewał się powyżej 80 stopni i z lpg wszystko było jak należy. Jednak temperatura otoczenia znów wzrosła i jak temperatura silnika wzrasta wtedy powyżej 85 stopni to automatycznie przerzuca na PB. I o co może chodzić w takim przypadku?
  • Poziom 10  
    Problemem okazała się listwa wtryskowa, która wskazywała oporność w granicach błędu, jednak pod wpływem ciepła następowało zwarcie lub przebicie jednej z cewek co powodowało problemy z instalacją, mimo iż po podłączeniu pod komputer nie pokazywał się żaden błąd. Zamontowałem teraz polski zamiennik listwy Matrix Taurusa.
  • Poziom 2  
    Pisałeś wyżej o czujniku temperatury. Czym objawiało się jego uszkodzenie? U mnie znika zasilanie instalacji - gasną wszystkie diody na panelu. Jest to ewidentnie uzależnione od temperatury otoczenia. Problem w zimę wogóle nie istnieje, wszystko działa prawidłowo. Przy wzroście temperatury otoczenia powyżej 5 st. problem pojawia się po kilku minutach po całkowitym nagrzaniu silnika. Zasilanie pojawia się ponownie po dłuższej, szybszej jeździe lub przy "przegazowywaniu" powyżej 2500 obr./min. Czy wspomniany czujnik temperatury, wyłacza instalację całkowicie tzn. odcina zasilanie?