Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klapki zawirowań zasada działania

SP8JZ 05 Lip 2010 07:23 4096 6
  • #1 05 Lip 2010 07:23
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Chciałem trochę poczytać o klapkach zawirowań na kolektorach ssących, a tu zonk. Nie ma nic, czy źle szukam? Mógłby ktoś coś niecoś opowiedzieć jak to z nimi jest?
    Pozdrawiam. Marcin

    0 6
  • #2 05 Lip 2010 12:30
    mischa
    Poziom 22  

    Ze znanych powszechnie silników stosował je Opel w 2.0 DTI. Dzięki regulowanemu stopniowi zawirowania poprawiać się miało napełnianie cylindra powietrzem.
    Wynik ? 2 litry, pompa VP44, wypomniane kierownice itd a moc....
    101 KM :D

    0
  • #3 05 Lip 2010 13:36
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Podciśnienie w kolektorach benzynowych jest mniejsze niż w dieslach. Czy w takim razie dąży się do zmniejszenia do minimum zawirowań? Czytałem o polerowaniu kolektorów na wysoki połysk celem swobodnego ruchu cząsteczek powietrza, węże prowadzi się optymalnie aby po drodze było jak najmniej "zakrętów". Z kolei I zasada termodynamiki mówi, że przyrost energii wewnętrznej ośrodka przejawia się wzrostem energii kinetycznej cząsteczek a co za tym idzie mieszanie się następuje szybciej. Poranna kawa też lepiej miesza się z cukrem jeśli użyjemy łyżeczki. Zawirowane powietrze wykonuje większą pracę, więc jak to jest?
    Chodzi o wzrost energii kinetycznej, czy o swobodny ruch powietrza? A może o jedno i drugie i co w jakim celu? Czasem czytam sprzeczne teorie.

    0
  • #4 05 Lip 2010 14:20
    mischa
    Poziom 22  

    Tak, tylko klapy o których mówię są stosowane w turbo dieslu. Co do benzyn jako ciekawostka to np. Ford ma regulowane długości kanałów dolotowych.

    0
  • #6 06 Lip 2010 09:08
    SP8JZ
    Poziom 33  

    Czytałem to i jak się dobrze wczytać to niektóre informacje podane na tej stronie są sprzeczne

    0
  • #7 06 Lip 2010 09:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto