Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cewka zapłonowa Renault Laguna 1.8 8V wielopukntowy wtrysk

05 Lip 2010 20:20 7179 2
  • Poziom 10  
    Witam

    Panowie mam pytanie :). Moja Laguna zaczęła wariować znaczy nie pali na jeden garnek. Objaw standardowy szarpie i nierówno pracuje.
    Zacząłem szukać i kombinować. Oto moje wnioski.

    Sprawdziłem świece przetarte papierem ściernym i ustawiłem szczelina na 0,9 mm czyli jak w książce.
    Dalej nic żadnej poprawy.
    Więc teraz czas na przewody. pomacałem je na pracującym silniku nie kopią teoretycznie dobre.
    Doszedłem do ordynarnego pomysłu i zacząłem odpinać przewody ze świec.
    Pierwsza świeca silnik szarpną i zgasł
    Druga świeca nic zero reakcji.
    Trzecia i czwarta świeca tak jak z pierwsza czyli szarpną i zgasł.
    Wiem ze tak się nie powinno robić ale cóż :/

    Teraz tak doszedłem do wniosku ze może cewka szwankuje a że są dwie to złapałem w łapy miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i do dzieła.

    Cewka ma 3 piny powiedzmy do sterowania i dwa od wysokiego napięcia.
    Pomiar pomiędzy pinami "sterowania" a wysokiego napięcia na cewce pierwszej czyli tej z problemem na pierwszym pinie wysokiego 14 kohma na drogim 22 kohma.
    Cewka druga natomiast nie miała przejścia pomiędzy pinami "sterowania" a wysokiego napięcia.

    Tak wygląda cewka (obie )
    Cewka zapłonowa Renault Laguna 1.8 8V wielopukntowy wtrysk
    U góry zasilanie ( trzy piny) na dole Wysokie Napięcie ( dwa kwadraty )


    Wnioskuje ze ta pierwsza jest padnięta.

    Teraz pytanie .
    Proszę o potwierdzenie moich wniosków. bo z teorii wychodzi ze pomiędzy uzwojeniem pierwotnym a wtórnym nie powinno być przejścia ???
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
  • Poziom 10  
    Zamieniłem i brak iskry nadal na tej "jednej jedynej" . czyli cewka walnięta.
    Dziękuje za podpowiedz. Temat zamykam.