Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cewka zapłonowa Renault Laguna 1.8 8V wielopukntowy wtrysk

merowingmg 05 Jul 2010 20:20 7662 2
  • #1
    merowingmg
    Level 10  
    Witam

    Panowie mam pytanie :). Moja Laguna zaczęła wariować znaczy nie pali na jeden garnek. Objaw standardowy szarpie i nierówno pracuje.
    Zacząłem szukać i kombinować. Oto moje wnioski.

    Sprawdziłem świece przetarte papierem ściernym i ustawiłem szczelina na 0,9 mm czyli jak w książce.
    Dalej nic żadnej poprawy.
    Więc teraz czas na przewody. pomacałem je na pracującym silniku nie kopią teoretycznie dobre.
    Doszedłem do ordynarnego pomysłu i zacząłem odpinać przewody ze świec.
    Pierwsza świeca silnik szarpną i zgasł
    Druga świeca nic zero reakcji.
    Trzecia i czwarta świeca tak jak z pierwsza czyli szarpną i zgasł.
    Wiem ze tak się nie powinno robić ale cóż :/



    Teraz tak doszedłem do wniosku ze może cewka szwankuje a że są dwie to złapałem w łapy miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i do dzieła.

    Cewka ma 3 piny powiedzmy do sterowania i dwa od wysokiego napięcia.
    Pomiar pomiędzy pinami "sterowania" a wysokiego napięcia na cewce pierwszej czyli tej z problemem na pierwszym pinie wysokiego 14 kohma na drogim 22 kohma.
    Cewka druga natomiast nie miała przejścia pomiędzy pinami "sterowania" a wysokiego napięcia.

    Tak wygląda cewka (obie )
    Cewka zapłonowa Renault Laguna 1.8 8V wielopukntowy wtrysk
    U góry zasilanie ( trzy piny) na dole Wysokie Napięcie ( dwa kwadraty )


    Wnioskuje ze ta pierwsza jest padnięta.

    Teraz pytanie .
    Proszę o potwierdzenie moich wniosków. bo z teorii wychodzi ze pomiędzy uzwojeniem pierwotnym a wtórnym nie powinno być przejścia ???
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    romoo
    User under supervision
    Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
  • #3
    merowingmg
    Level 10  
    Zamieniłem i brak iskry nadal na tej "jednej jedynej" . czyli cewka walnięta.
    Dziękuje za podpowiedz. Temat zamykam.