Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-Klasa 170 CDI 2002r,Problem z mocą

05 Lip 2010 21:19 11402 5
  • Poziom 16  
    Witam!. Mam Mercedesa A-Klase W168 z silnikiem 170Cdi, Bosch 15Co CD11.Po podpięciu pod komputer Wykryło błędy P1615 ( Napięcie zasilania) i P1222 (Obwód czujnika A położenia pedału przyspieszenia). Teraz tak : mam taki problem z tym autem iż nie ma wcale mocy. Po rozpędzeniu auta jedzie 160 km/h ale jest muł jak nie wiem co. Aby rozpędzić go do 100km/h to potrzebuje strasznie dużo czasu. Wyciąłem 2 katalizatory , bo myślałem że są zapchane ale nic to nie dało.Turbina działa ale mówią mi że może mieć małą wydajność.nie mam pojęcia co może być przyczyną iż jest taki mułowaty :( Proszę o pomoc i z góry dziękuje za podpowiedzi usterki.
  • Poziom 2  
    Cytat:
    Po podpięciu pod komputer Wykryło błędy P1615 ( Napięcie zasilania) i P1222 (Obwód czujnika A położenia pedału przyspieszenia).

    Czy po wykasowaniu w/w błędów była wykonana jazda próbna i wykonano ponowną diagnostykę elektr. silnika ?
    P1615 mógł być błędem chwilowym, który został zapamiętany w przypadku próby uruchomienia silnika na "słabym" akumulatorze. MB A Class posiada moduł kontroli napięcia i w przypadku gdy podczas uruchamiania silnika pobór prądu spowoduje spadek napięcia na akumulatorze poniżej 10,5V zapamiętuje P1615. Jeżeli z układem zasilania el. wszystko jest ok. to po jego wykasowaniu nie powinien pojawiać się ponownie.
    P1222 ma bardzo istotny wpływ na skład mieszanki, a tym samym na osiągi silnika.
    Jeżeli dalej występuje P1222 należy najpierw zrobić porządek z obwodem czujnika, a później ewentualnie myśleć o temacie turbosprężarki.
  • Poziom 36  
    kingomatic1 napisał:

    P1222 ma bardzo istotny wpływ na skład mieszanki, a tym samym na osiągi silnika.
    Jeżeli dalej występuje P1222 należy najpierw zrobić porządek z obwodem czujnika, a później ewentualnie myśleć o temacie turbosprężarki.


    A może po usunięciu przyczyny błędu P1222 popatrzeć w parametry pracy silnika??
    Katalizatory już się wietrzą ,tylko czy to było potrzebne!?:D
  • Poziom 16  
    Witam! Więc tak po wykasowaniu błędów i jeździe próbnej zero błędów. Został wyczyszczony cały układ dolotowy od turbiny do kolektora .Wszystko szczelne i czyste. Zawór EGR wyczyszczony i sprawny.Czujnik pedału gazu sprawny. Auto jest żywsze ale i tak troszkę mułowate zostaje przepływomierz i czujnik ESP tak mi powiedzieli w servisie Mercedesa. Jak można sprawdzić te rzeczy by nie kupować w ciemno i wymieniać bez sensu.
  • Poziom 2  
    zakładam że filtr pow. i paliwa są wymienione i czyste, ja bym sprawdził manometrem jakie jest rzeczywiste doładowanie turbo na biegu bezpośrednim przy mocnym przyśpieszaniu, a nie pisałeś czy dymi na czarno ?
  • Poziom 39  
    wiktor1 który to jest bieg bezpośredni w a-klasie bo nie wiem?