Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi B4 2.3 ciężko odpala na ciepłym

06 Jul 2010 18:01 4758 7
  • Level 14  
    Audi B4 2.3(ng)1991 rok zimny dobrze odpala. Po osiągnięciu 90c i zgaszeniu i odczekaniu chwili ciężko go uruchomić, a jak odpali to ma nierówne obroty.
    Co zostało sprawdzone:Paliwo podaje, iskra jest, czujnik temp.(2pinowy)jest dobry. Czego mogę się jeszcze czepić?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 15  
    Mam taki sam motorem i sporo z nim problemów ogółem jest.
    Jest też sporo tego typu tematów.

    Poszukaj może na forum audi80.

    Może potencjometr przepustnicy podaje błędne dane o poziomie talerzyka albo wtryskiwacz rozruchowy ci zalewa na ciepłym.

    Autko masz na gazie?
  • Level 14  
    Bez gazu. Potencjometr jest ok.
  • Level 15  
    A ten czujnik na górze dwupinowy masz na pewno dobry?
    Sprawdzałeś wartość ?
    A o co chodzi że ciężko pali? Wrażenie tak jak by był zalewany?
    Może za długo wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo. Spróbuj odłączyć kostkę wtryskiwacza rozruchowego jak znów ci się nagrzeje.

    Weź też poszukaj na forum audi 80 tam jest wiele takich tematów to może ktoś pomoże.
  • Level 25  
    Miałem podobny przypadek i uszkodzony był potencjometr przepustnicy.
  • Level 14  
    gulgus6666 wrote:
    A ten czujnik na górze dwupinowy masz na pewno dobry?
    Sprawdzałeś wartość ?
    A o co chodzi że ciężko pali? Wrażenie tak jak by był zalewany?
    Może za długo wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo. Spróbuj odłączyć kostkę wtryskiwacza rozruchowego jak znów ci się nagrzeje.

    Weź też poszukaj na forum audi 80 tam jest wiele takich tematów to może ktoś pomoże.

    Ciężko pali tak jakby go zalewało i po odpaleniu ma niskie obroty tak ~400 i po dodaniu gazu nie reaguje tak jakby go dusiło(katalizatora nie ma)ale jak przekroczy 1000 obr to reaguje normalnie na gaz. Po zgaszeniu na ciepłym silniku muszę kręcić około 4sekund żeby załapał, kręci ale nie odpala. I czasem podczas jazdy ma lekkie przydławienie tak jakby mu odcinało coś.

    Wtryskiwacz rozłączałem i zero poprawy/
  • Level 15  
    To spróbuj odłączyć potencjometr przepustnicy i zostaw tak na jakiś czas.

    Może rzeczywiście potencjometr przepustnicy błędnie steruje dawką paliwa.

    Gdzieś jest opisane jak sprawdzić potencjometr.

    A i posprawdzaj przy okazji kopułkę rozdzielacza.
    Ja swoją niedawno czyściłem i już zaśniedziała.
  • Level 14  
    gulgus6666 wrote:
    To spróbuj odłączyć potencjometr przepustnicy i zostaw tak na jakiś czas.

    Może rzeczywiście potencjometr przepustnicy błędnie steruje dawką paliwa.

    Gdzieś jest opisane jak sprawdzić potencjometr.

    A i posprawdzaj przy okazji kopułkę rozdzielacza.
    Ja swoją niedawno czyściłem i już zaśniedziała.

    Potencjometr sprawdzałem i wychodzi na to że jest ok. Kopułkę na aparacie zapłonowym sprawdzałem jest ok. Jutro odłączę potencjometr i zobaczę poprawę. Co może wpływać na długie kręcenie podczas odpalania? Auto ma dopiero oryginalny przebieg 165tys(sam je sprowadziłem). Czujnik temp. drugi wsadzony, przewody ok, świece ok, ciśnienie paliwa ok, ciśnienie sprężania ok.