Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłączająca się spreżarka klimy - Peugeot 307

pior 07 Lip 2010 09:42 4322 3
  • #1 07 Lip 2010 09:42
    pior
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.
    Samochód Peugeot 307 1.6 hdi. Klima manualna, rocznik 2005
    Klima po napełnieniu, szczelna.
    Wymieniona chłodnica Klimy
    Objawy:
    Po załączeniu klimatyzacji załącza się sprężarka, startuje wentylator, klima chłodz. Jeżeli dmuchawa ustawiona jest na 1 biegu sprężarka zaczyna pracować cyklicznie 10 s praca, 10 przerwa i znowu praca.
    Na 3, 4 biegu dmuchawy sprężarka pracuje cyklicznie na wolnych obrotach po dodaniu gazu objawy na na 1 biegu (jakiś czas praca i przerwa).
    Jak pisałem wymieniłem chłodnicę (przed wymianą było ok.) nabili mi 600 g czynnika
    Bardzo proszę o pomoc.
    Piotrek

  • #3 07 Lip 2010 11:14
    pior
    Poziom 9  

    Prawdopodobnie nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora chlodnicy,trzeba sprawdzic rezystor pierwszego biegu,przekazniki itd.
    Lub wyrownac cisnienia w ukladzie czyli stacja klimy

    Odp. działa mi pierwszy bieg wentyla a co znaczy wyrównać ciśnienie w układzie klimatyzacji

  • Pomocny post
    #4 27 Maj 2011 22:00
    slon13
    Poziom 12  

    Witam czytających
    Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram.
    Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na większym obciążeniu klimy , następnie ciśnienie w układzie wzrasta i rozłącza się sprężarka klimy. Układ pracuje przez to niestabilnie i w ehekcie końcowym klima pracuje słabo ( czasami jest , czasami nie ma , ogólnie działa źle ). Wystarczy podpiąć manometry które posiada urządzenie do obslugi klimy i podczas pracy klimy obserwować ciśnienia. Ciśnienie powinno powoli rosnąć do 22atm następnie zawór rozprężny upuszcza ciśnienie ( wstrzykuje czynnik w postaci ciekłej do parownika), ogrzany czynnik w postaci lotnej wraca do skraplacza, wentylator schładza gaz i zmienia się w ciecz. Ciśnienie maleje do kilku atm. Oczywiście ciśnienia zależą od temp zewnętrznej ale z reguły nie przekraczają 22 atm. Jeśli jest za dużo gazu ciśnienia dochodzą do 30atm co grozi uszkodzniem zaworu upustowego sprężarki ( jednorazowy ) . Układ pracuje nie stabilnie , ciśnienia szybko narastają a zawór rozprężny zamarza. Warto sprawdzić jak działa układ na manometrach. Dodatkowo jeśli jest klimatronic to wszystko może działać ok a problem moze być z klapami które sterują klapami ciepłego i zimnego powietrza. W 307 std usterka - wycierają się ząbki w klapach i leci ciepłe powietrze zamiast zimnego.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME