Witajcie. Dostałem od kolego do naprawy prostownik samochodowy ładujący akumulatory 6-cio oraz12-sto woltowe z zaznaczeniem, ze daje za niskie napięcie (ok. 8V i skacze). Byłem przekonany, że diody prostownicze są uszkodzone, więc byłem bardzo zaskoczony gdy rozkręciłem obudowę i ujrzałem cztery kwadratowe blaszki które na logikę biorąc, muszą być prostownikiem (nigdzie nie widać żadnych diod lub gotowego mostka). Już pomijam fakt, że tam jest taka kablomania, że dopiero po dobrej godzinie doszedłem które przewody są od czego. Mam jednak dylemat, gdyż nie wiem czy mogę usunąć te blaszki i zastosować nowy mostek prostowniczy aby uzyskać prawidlowe napięcie ładowania? Prostownik to urządzenie polskiej produkcji, ' Spółdzielnia pracy ELTRON', dowiedziałem się również, że urządzenie to jest dużo starsze ode mnie:D Jeśli wybrałem zły dział to proszę moderatora o przeniesienie.
,
Podobno jest to mostek selenowy i moje pytanie czy mogę go zastąpić zwykłym mostkiem Graetza?



Podobno jest to mostek selenowy i moje pytanie czy mogę go zastąpić zwykłym mostkiem Graetza?