Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

marek1712 07 Lip 2010 13:55 7408 43
  • #1 07 Lip 2010 13:55
    marek1712
    Poziom 16  

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie
    Proszę brać elektroniczną o pomoc :)

    Podczas ostatnich burz spalił mi się ww. zasilacz w komputerze.
    Generalnie wymieniłem bezpiecznik na nowy (zasilacz już był odpięty od PC), podłączyłem ledwo wtyczkę zasilania i... bum; kolejny bezpiecznik do wyrzucenia.

    Poniżej prezentuję zdjęcia urządzenia. W środku jest dość ciasno, więc krytyczne elementy mogą nie być widoczne.
    Aha - jest kilka spuchniętych kondensatorów elektrolitycznych, a rozumiem, że to nie one będą przyczyną?

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie





    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie
    Mimo wyglądu, żaden z przewodów pod spodem zasilacza nie ma widocznej uszkodzonej izolacji.

    Kolejne moje pytanie: to na spodzie... to cyna w tak dużych ilościach? Jeśli tak to chyba czas zdobyć lutownicę transformatorową - moja lutownica oporowa nie poradzi sobie...
    Wskazówki:
    Proszę przeczytać i zastosować...

    Ogłoszenie: Wklejanie zdjęć.
    Proszę poprawić post np. błędy i literówki.
    Używanie slangu jest na naszym portalu zabronione.

    TONI_2003

    EDIT:
    Mam nadzieję, że teraz temat spełnia wymagania.
    Poprawiłem TONI_2003.

  • #2 07 Lip 2010 14:57
    jack63
    Poziom 40  

    Widać, że nie przygotowałeś się teoretycznie do naprawy, tylko poszedłeś na żywioł. Patrz wymiana bezpiecznika bez sprawdzenia przyczyny jego spalenia.
    Nie podłączałeś też zasilacz przez żarówkę. To elementarz!
    Sprawdź stronę pierwotną. Warystory, mostek prostowniczy, wszystkie kondensatory elektrolityczne.
    Wymień spuchnięte kondensatory.
    To na początek.

  • #3 07 Lip 2010 20:31
    marek1712
    Poziom 16  

    Akurat bezpiecznik był z jakiegoś niedziałającego Modecom'a więc go poświęciłem...
    Co do testowania:
    - kondensatory już teraz mam wymieniać?
    - strona wtórna - znaczy za transformatorem E231049? Nie jestem jakimś znawcą elektroniki ;)
    Aha - mogę wiedzieć dlaczego mam żarówę podpinać (i gdzie)? Rozumiem, że "przez żarówkę" znaczy wpiąć ją w przewód doprowadzający prąd do zasilacza?

  • #4 08 Lip 2010 03:01
    ATX
    Poziom 11  

    1. Sprawdź kondensatory filtra sieciowego (ok 2,2nF/2KV) czy nie maja zwarcia?
    Jeżeli chcesz rzeczywiście naprawić ten zasilacz - to wymień wszystkie spuchnięte kondensatory elektrolityczne.
    2. Sprawdź, czy Tranzystor w pierwszej przetwornicy nie ma zwarcia?
    i oczywiście to co kolega wyżej pisał też sprawdź i napisz.
    3. Do testowego uruchomiania zasilaczy stosuje się szeregowo włączoną żarówkę 100W w obwód sieci 230V.

    Jeżeli nie czujesz się na siłach to daj ten zasilacz komuś doświadczonemu do naprawy, żeby Ci się iskry nie posypały...
    Poprawiłem TONI_2003.

  • #5 08 Lip 2010 09:12
    TONI_2003
    Moderator

    Witam.
    Może koledzy najpierw się zorientują, że wspomniany zasilacz posiada APFC, a więc żarówka nie spełnia Waszych oczekiwań...
    Natomiast naprawę należałoby zacząć od zdemontowania radiatora po stronie pierwotnej zasilacza, a dopiero po jej naprawie wymienić kondensatory elektrolityczne (napuchnięte) oraz po przeprowadzeniu pomiarów zapewne ich resztę...
    Oby tylko lista elementów potrzebna do wymiany po stronie pierwotnej niebyła za długa...
    Pozdrawiam Brać lutującą. :D
    PS.
    Czy to tak trudne kliknąć na link podany w pierwszym poście jak zamieszczać zdjęcia?
    Potem spotyka się takie beznadziejne sytuacje jak w tym temacie!

    :arrow:
    Czy jest szansa obejrzenia fotek w temacie ...

  • #6 08 Lip 2010 09:53
    marek1712
    Poziom 16  

    Dzięki za wszystkie rady - dzisiaj będę wykręcał radiatory i zdemontuję co większe elementy.
    :arrow: TONI_2003: Wczoraj na wieczór sprawdzałem elementy dyskretne i kilka diod powodowało przejście miernika "poza zakres" (0L w UNI-T) i jego piszczenie. Przy badaniu niektórych rezystorów SMD wartości były o połowę niższe niż to wynika z oznaczenia. Rozumiem, że najpierw wypadałoby je zdemontować przed sprawdzeniem?

  • #7 08 Lip 2010 12:40
    jack63
    Poziom 40  

    Oczywiście TONI_2003 ma rację z żarówką, a przy okazji pozdrowienia. :D
    Przy APFC żarówka może zakłócać prawidłową jego pracę.
    Jednak kolega Holtek nie odradzał definitywnie jej użycia lecz musi mieć tylko 200W.
    Jak się mylę proszę mnie poprawić, a czy nie lepiej by było odłączyć APFC, przynajmniej do czasu uruchomienia reszty zasilacza?

  • #8 08 Lip 2010 13:07
    Darrieus
    Poziom 38  

    jack63 napisał:
    A czy nie lepiej by było odłączyć APFC, przynajmniej do czasu uruchomienia reszty zasilacza?

    Jasne, wytłumacz kompletnie zielonemu na odległość jak ma to zrobić.
    Nie bierz tego do siebie, po prostu trzeba realnie podejść do możliwości naprawiającego.
    Swoją drogą warto by tak zrobić, po burzy to właśnie APFC mogło oberwać.
    Cytat:
    strona wtórna - znaczy za transformatorem E231049? Nie jestem jakimś znawcą elektroniki

    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

    Tak pi razy drzwi na tym zdjęciu na lewo od transformatora E231049 to strona wtórna na prawo strona pierwotna.

  • #9 08 Lip 2010 14:10
    jack63
    Poziom 40  

    Darrieus oczywiście wziąłem Twoją kulturalną i fachową uwagę do siebie. :D
    Dziękuję za nią, i zapamiętam.Idąc Twoim tropem musimy czekać na pomoc kolegów, którzy mają (mieli i pamiętają) taki zasilacz na stole lub posiadają pełną serwisówkę z opisem PCB.
    Wtedy można adepta dokładnie pokierować w stylu:
    Wylutuj rezystor Rxx lub kabel przy nodze kondensatora Cxx.

    Znów kłania się to o co wręcz błaga :arrow: TONI_2003: i inni na Elektrodzie, a tym są super zdjęcia. Trzeba robić zdjęcia po oczyszczeniu elementów.

  • #10 08 Lip 2010 17:19
    ATX
    Poziom 11  

    Po co każecie chłopakowi demontować radiatory, a to tylko niepotrzebna robota!
    Oczywiście przy okazji wymiany dokręcić mocniej śrubki od mocowania elementów na radiatorze.
    Na zdjęciach widać wywalone kondensatory na końcu po stronie wtórnej !
    Widać też kurz na zdjęciach, który oczywiście trzeba wydmuchać.
    Żarówkę (tak jak pisał kolega wyżej) można podłączyć tymczasowo z pominięciem APFC i to jest bzdura, że będzie "zakłócać" - przecież chodzi o testowe uruchomienie zasilacza, pomiar napięć i zobaczenie czy nie pobiera nadmiernego prądu przy testowym uruchomieniu, i po to właśnie jest m/in ta "żarówka" :)

  • #11 08 Lip 2010 19:53
    Darrieus
    Poziom 38  

    Zastanawiam się czy nie będzie najprościej przeciąć ścieżki przy kondensatorze po pierwotnej i zasilić go z "zewnętrznego" mostka przez żarówkę, wtedy wszelkie "śmieci" po pierwotnej mamy z głowy. Jeszcze kwestia przetwornicy Vsb ale to też można zasilić "na lewo". Ktoś podejmuje się tłumaczenia jak ? ;)

  • #12 08 Lip 2010 20:54
    marek1712
    Poziom 16  

    Mam trochę dziwne pytanie...
    Chcę wylutować wszystkie przewody wychodzące z zasilacza (te zasilające podzespoły PC). Są niestety zalane cyną, a nawet moja stara lutownica kolbowa 100W nie może tego podgrzać. Jakiś sposób? Po usunięciu tej "przeszkody" znacznie łatwiej byłoby mi dotrzeć do zasłoniętych elementów.

  • #13 08 Lip 2010 21:10
    ATX
    Poziom 11  

    Kolego Skup sie może lepiej na testowym uruchomieniu tego zasilacza-czyli po kolei od strony zasilania 230V musisz sprawdzić gdzie jest zwarcie!
    Jak wylutujesz wszystkie przewody jak go sprawdzisz... co?
    Ja stawiam na uwaloną pierwszą pomocnicza przetwornice-konkretnie zobacz czy tranzystor, który w niej pracuje nie ma zwarcia?
    Sprawdź też miernikiem czy kondensatory przy wejściu 230V nie mają zwarcia? (takie małe niebieskie, albo brązowe)
    Widzę że bardzo ciągnie Cię do odlutowywania.
    Wiesz w ogóle jak sie wziąć do sprawdzania tych elementów od strony 230V?
    No chyba, że chcesz go całego poodlutowywac na części, a nie naprawiać...

  • #14 09 Lip 2010 07:56
    jack63
    Poziom 40  

    Koledzy czy nie widzicie, że marek1712 ma bardzo małą wiedzę na temat naprawy zasilaczy. To nie jego wina. Stara się zrobić to potrafi. Używać lutownicy.
    Jeżeli będzie bardziej zdeterminowany trzeba go dokładnie pokierować i zachęcić do pewnych działań.
    Należałoby ustalić wspólną taktykę naprawy, aby nie musiał wybierać między jedną metodą naprawy a drugą ,trzecią...
    Może to brzmi politycznie, a nie technicznie, ale czasem to jest ważniejsze.
    Uważam, że nasze "spory" robią mu mętlik w głowie.

  • #15 09 Lip 2010 08:16
    marek1712
    Poziom 16  

    "Należałoby ustalić wspólną taktykę naprawy, aby nie musiał wybierać między jedną metodą naprawy, a drugą, czy trzecią..." - to dobry pomysł... :)

    Znów wczoraj nie miałem czasu na dokładniejsze testy, ale na szybko sprawdziłem omomierzem ten duży kondensator elektrolityczny (zapomniałem jaką ma pojemność, a nie mam jak sprawdzić - w pracy na razie jestem). Przy podłączeniu sond na oba sposoby miałem bardzo mały opór - rzędu kilku Ohm, a z tego co wyczytałem - powinien dążyć do nieskończoności, gdyż omomierz ładuje kondensator?

  • #16 09 Lip 2010 08:50
    jack63
    Poziom 40  

    Oj ciężki przypadek z Ciebie. :cry:
    Jeżeli nie potrafisz sprawdzić kondensatora elektrolitycznego i nie byłeś łaskaw poczytać jak to się robi, to może daj sobie spokój z naprawą. :idea:
    Proponuję douczenie się, a Elektroda jest doskonałym miejscem do tego.
    A potem... powrót do tematu.

  • #17 09 Lip 2010 09:45
    Darrieus
    Poziom 38  

    Cytat:
    Uważam, że nasze "spory" robią mu mętlik w głowie.


    Dobrze że cudzysłów postawiłeś ;) W zasadzie to wszyscy piszemy o bardzo prostych rzeczach tylko każdy po swojemu.

    Gdyby tak kolega naprawiający miał jakiekolwiek pojęcie o zasilaczach to wiele by mu to pomogło, ale kolega marek1712 jest całkiem zielony :| Przy odrobinie szczęścia diagnozę można postawić używając tylko odsysacza albo noża do tapet... a kto powie na odległość co ma dokładnie zrobić i
    -się nie zabić
    -zasilacza nie wykończyć na amen
    Ja bym na razie stronę wtórną zostawił w spokoju , spuchnięte kondensatory to nie przyczyna tych problemów a w przeglądzie pierwotnej przewody w zasilaczu strasznie nie przeszkadzają. Marek1712 decyduj się czy chcesz go naprawić czy na puzzle przerobić. Jak chcesz się konkretnie zabrać to wylutuj elementy z radiatora po pierwotnej i sprawdź czy dalej będzie paliło bezpiecznik.


    Cytat:
    Przy podłączeniu sond na oba sposoby miałem bardzo mały opór - rzędu kilku Ohm
    Trzeba ustawić zakres pomiarowy na jak najmniejszy (200Ω ?) i chwilę poczekać (5-10s), to spory kondensator, dopiero po chwili próbować zamienić bieguny. W pierwszej chwili zawsze pokaże 0ohm.... i będzie rosło w nieskończoność tym szybciej im mniejsza pojemność kondensatora, no a jak będzie cały czas oscylowało w okolicy 0 to kondensator ma przebicie.

    p.s. Jak już masz wylutowany ten kondensator to strzel fotkę elementów na radiatorze po pierwotnej , on tam sporo zasłaniał.

  • #18 09 Lip 2010 12:12
    TONI_2003
    Moderator

    Odczaruję co nieco widok, ale tylko dlatego aby się nie powtarzać... :D
    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

  • #19 09 Lip 2010 13:19
    ATX
    Poziom 11  

    Do tego "odczarowanego" instruktażowego zdjęcia, które zamieścił TONI_2003:
    trzeba by jeszcze wylutować te dwa małe niebieskie kondensatorki 2,2nF/2KV
    (Lewa strona na dole w narożniku). One też potrafią "mieć zwarcie", a ja już miałem parę takich przypadków.

    Faktycznie skoro mamy jakoś pomóc koledze to może tą drogą -czyli konkrety:
    :arrow: marek1712 - wy lutuj te elementy jak widzisz na zdjęciu TONI_2003 plus te dwa małe kondensatorki, o których napisałem i dopiero po wylutowaniu sprawdź miernikiem każdy z elementów, czy nie mają zwarcia (wiesz jak sprawdzić tranzystory?)
    Pomyśl i zastanów się.... czy jesteś na siłach wziąć się do naprawy?

  • #20 09 Lip 2010 14:12
    Darrieus
    Poziom 38  

    ATX drobnice na razie bym zostawił, akurat w tym konkretnym przypadku.
    Jak bez kondensatora i tranzystorów będzie zwarcie to będzie wiadomo że coś wcześniej siedzi (albo Vsb) a jak rozpruje cały to nic nie będzie wiadomo (chyba, że pomierzy to, co wylutuje) w trakcie rozlutowywania co mu zależy podłączyć - bezpieczniki nie są drogie a może ubyć bezsensownego dłubania w drobnicy. Przydał by się automat S1AB w zamian za żarówkę i garść topików. :D

  • #21 09 Lip 2010 23:00
    marek1712
    Poziom 16  

    Trochę pogrzebałem. Oto wyniki:
    - niebieskie kondensatory, o których wspominał ATX są sprawne - wskazują trochę mniej niż 4700pF
    - duży 400V 330uF - miernik wskazuje 305uF (mam taki z zakresem służącym do badania pojemności). Moje wcześniejsze zgadywania były błędne...

    Badanie tranzystorów. Tu się zaczynają schody, bo nigdy tego nie robiłem. Zwłaszcza, jeśli chodzi o MOSFET.
    Może najpierw zdjęcia:
    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcieTopower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie
    Pierwsze dwa są "ze strony" tego dużego elektrolitu, trzecie zdjęcie prezentuje drugą stronę radiatora.
    Jak je sprawdzałem? Metodą z tej strony.
    -----
    | O |
    |    |
    |    |
    -----
    | | |
    G DS

    Zakres badania diod. Łączyłem czarną sondę do źródła, a czerwoną - do bramki. Potem czerwoną do drenu. Zaczynało pojawiać się napięcie. Po zwarciu G+S - miernik wskazywał przekroczenie zakresu (0L). Rozumiem, że taki tranzystor może być sprawny?
    Więc po kolei:
    - tranzystor nr 1 (11N80C3) wykazywał zwarcie - prawie zero podczas mierzenia (o ile dobrze pomierzyłem i rozkład nóżek jest ten sam jak na schemacie, który wcześniej podałem)
    - tranzystor nr 2 (IRFP460A) nie wykazywał zwarcia - po dotknięciu G+S pojawiała się na wyświetlaczu informacja o przekroczeniu zakresu
    - trzecim elementem jest prostownik UF1006F. Z drobnego szkicu na elemencie wynika, że zewnętrzne nóżki to anody, a wspólna - katoda. Na zakresie badania diod obie w stanie przewodzenia pokazywały ~0.5V
    - element nr 4 - tranzystor K2645. Po zwarciu G+S miernik przechodził w tryb "over range", czyli przekroczenie zakresu
    - element nr 5 (tranzystor IRFP460A) - tak samo jak w przypadku poprzedniego elementu.
    - element nr 6 (tranzystor 11N80C3) - z niego wskazań nie rozumiem. Po zwarciu G+S - otwarcie obwodu, po zwarciu D+S miernik podaje 0.2V i piszczy, po zwarciu G+S - wskazuje otwarcie obwodu.

    Zdjęcia płytki drukowanej bez radiatora i kondensatora. Dobra widoczność?
    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

  • #22 10 Lip 2010 08:19
    TONI_2003
    Moderator

    Zrobiło się jaśniej...

    Natomiast element wraz zaznaczonym na zdjęciu uszkodzeniem może być jednym z głównych winowajców przepalenia się bezpiecznika.
    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie
    Oczywiście o ile ta mała płytka PCB obok niego nie wygląda np. tak jak na tym zdjęciu poniżej oczywiście niekoniecznie aż tak drastycznie może to uszkodzenie wyglądać.
    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

  • #23 10 Lip 2010 12:33
    marek1712
    Poziom 16  

    :arrow: TONI_2003 - sprawdziłem ten termistor SCK 2R512 metodą użytkownika Kristo. Będąc jeszcze w płytce zmierzyłem jego opór przekładając sondy na zmianę i pojawiał się opór ~3Ω. Podczas wylutowywania podniosła się jego temperatura i wtedy wskazywał ~2Ω. Na wszelki wypadek też dołącza do listy części na wymianę.
    Układ, o którego zdjęcie prosiłeś jest poniżej.
    Topower model: TOP 420WP7 U12 - zwarcie

  • #24 10 Lip 2010 14:08
    TONI_2003
    Moderator

    Na pewno jestem na 100% pewny, iż jest termistor SCK 2R512 uszkodzony (termistory i warystory uszkadzają się widocznie dla oka ) lecz inne elementy niekoniecznie i dlatego podstawą są pomiary i doświadczenie mierzącego w ich wykonywaniu.

    Natomiast co do układu scalonego to na moje oko może być dobry... :D

    Co tam stwierdziłeś, że na pewno masz zepsute i do wymiany (lista)?

  • #25 10 Lip 2010 15:10
    marek1712
    Poziom 16  

    Na razie:
    - 2x 11N80C3
    - 1x SCK 2R512
    - elektrolity 3300uF po stronie wtórnej (te spuchnięte).

  • #26 10 Lip 2010 17:53
    TONI_2003
    Moderator

    Mam wątpliwości czy aby na pewno są oba tranzystory uszkodzone czy tylko jeden z nich (jednak o ile tylko jeden to i tak lepiej wymienić oba), ale gdy tylko jeden to Twój pomiar powinien być wiarygodny bo masz porównanie ich zachowań na mierniku. Posyłam Ci jednak na PW mój poradnik jak je jednak zmierzyć, a jeszcze nie zdarzyło mi się pomylić (zawsze mierzę tranzystory na pomiarze diody) oprócz tranzystorów z którym możesz się nigdy nie spotkać...
    Czytaj ten tekst (z PW) dotąd aż będziesz pewny analizy podczas pomiarów.

  • #27 11 Lip 2010 11:02
    marek1712
    Poziom 16  

    TONI_2003 - dzięki za poradnik, a okazało się, że drugi 11N80C3 jest sprawny (ten z trzeciego zdjęcia).

  • #28 11 Lip 2010 17:45
    TONI_2003
    Moderator

    Jak zadasz sobie trochę trudu mierząc wszystkie jakie będziesz miał pod ręką tranzystory, to z czasem uzyskasz pewność, a to podstawa w pomiarach i naprawie.
    Warto też niejako przy okazji zajrzeć do danych tranzystora- co to tam do środka dodatkowo włożono jeszcze, a winnym wypadku- to co włożono jest na PCB... :D

  • #29 12 Lip 2010 01:56
    ATX
    Poziom 11  

    :arrow: marek1712- tutaj masz jeszcze linka, a"propos tego termistora"udarowego" SCK 2R512
    NTC Thermistors - SCK 20 Series
    Jak zapewne wiesz, jest on połączony szeregowo w zasilaniu zasilacza i wartość 2,5Ω jest prawidłowa.

    Tutaj masz linka to tych mosfetów mocy:
    A11N80C3
    Jeżeli będziesz chciał faktycznie naprawić ten zasilacz-to wymień oba MOSFETY

    I jeszcze jeden link dla Ciebie tak na początek o tranzystorach:
    :arrow: Tranzystory polowe MOSFET
    :arrow: Link

    TONI_2003 -szkoda, że nie podzieliłeś się ze wszystkimi jaką masz metodę "badania" MOS-FET"ów.
    Na pomiarze"diody" na pewno nie sprawdzi się jaką ma rezystancje w stanie przewodzenia.
    Najlepszy jest obwód z małą żarówką, opornikami sterującymi w obwodzie "żródła", ale to tak w dużym skrócie...
    Jak mierzyć MOSFETy?

  • #30 12 Lip 2010 09:03
    jack63
    Poziom 40  

    TONI_2003
    Też dołączam się do zawoalowanej prośby ATX.
    Sam stosuję metodę opisaną w skrócie przez ATX. Jednak jest trochę czasochłonna. Może Twoja ułatwi nam pracę.
    Poza tym miło jest poznać "patenty" doświadczonego elektronika.
    Pozdrowienia dla braci lutującej.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME