Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Duży monster truck RC (płyta scalona)

07 Jul 2010 15:40 4400 8
  • Level 9  
    Samochód jest na 12V. Ale ja włożyłem 14,4V. Jeździł kilkanaście razy. Pewnego razu zepsuło się coś i od teraz, gdy naciskam gaz do przodu i chcę skręcić w prawo lub lewo to nie działa. Jak jadę do tyłu to normalnie mogę skręcać.
    Więc, gdy chcę w czasie jazdy do przodu skręcić to nie działa. -Albo skręcanie- albo jazda w przód- na raz się nie da... :cry:
    Duży monster truck RC (płyta scalona) Duży monster truck RC (płyta scalona)

    Jeszcze jedno:
    czy mogę przerobić auto na sterowanie proporcjonalne?
    Chodzi tylko o to czy się da przerobić starą płytę bez robienia nowego scalaka
  • Level 17  
    Po tych zdjęciach to guzik widać.
    Po pierwsze: po jaką chol**ę wkładałeś tam aku 14,4V?
    Po drugie: poszukaj schematu w sieci, a jak nie znajdziesz to wypadałoby, żebys narysował.
    Po trzecie: szukaj upalonych rzeczy typu tranzystory (mało prawdopodobne) diody różnego rodzaju - prostownicze zenerki itd. (bardziej).
    Po czwarte: co to jest za układ? Znajdź notę katalogową.
    Po piąte: miernik w łapę i mierzysz napięcie zasilania i na odpowiednich pinach scalaka (po znalezieniu noty) oraz na przekaźnikach.
    Po szóste: czemu to takie wszystko powyginane, jak nie powiem co? Sprawdź, czy nie masz zwarcia.
    Po siódme: przekaźniki do sprawdzenia.
    To chyba tyle.
    Pzdr misiek
  • Level 35  
    Czarek94 wrote:
    ...Samochód jest na 12V. Ale ja włożyłem 14,4V...
    Sprecyzuj jakie zasilanie było pierwotnie a co wstawiłeś później. Pytam tylko dlatego że różnica 2V znaczenia dla tego układu nie ma.
    Czarek94 wrote:
    ...gdy naciskam gaz do przodu i chcę skręcić w prawo lub lewo to nie działa. Jak jadę do tyłu to normalnie mogę skręcać. -Albo skręcanie- albo jazda w przód- na raz się nie da...
    A jesteś pewien że to wina odbiornika :?: Ja bym najpierw sprawdził układ nadajnika.
    Czarek94 wrote:
    ...czy mogę przerobić auto na sterowanie proporcjonalne? Chodzi tylko o to czy się da przerobić starą płytę bez robienia nowego scalaka
    Nie da rady. Sterowanie załącz/wyłącz i sterowanie proporcjonalne to dwa całkiem różne tematy.
  • Level 9  
    misiek1994
    Ad.1 Włożyłem ten aku bo akurat tylko taki miałem, ale sprawował się dobrze, wcześniej był włożony żelowy 12V 7,2Ah

    Ad.2 Schematów nigdy nie rysowałem, ale jeżeli będzie to konieczne to spróbuję przerysować

    Ad.3 Nic upalonego nie widać, nie śmierdziało

    Ad.4 jest to układ
    SM6135W
    LN71 0521

    Ad.5 Miernik w naprawie, gdy tylko go odbiorę zabiorę się do mierzenia (ale czy mógłbyś trochę rozjaśnić jak to mierzyć, na scalaku sprawdzić napięcie?, i dlaczego są trzy przekaźniki, przecież są tylko dwa silniki)

    Ad.6 Zwarcia na pewno nie ma, ścieżki przeczyszczone a powyginane było zawsze od kiedy pamiętam

    Ad.7 Ok posprawdzam tylko napisz co i jak (dokładnie) chodzi tylko o napięcie?


    Sprawdzę jeszcze nadajnik. I wymyśliłem jak sterować nim proporcjonalnie ale narazie tylko przód-tył:
    ( mam jeszcze prop. nadajnik i odbiornik 6ch ale bez regulatora szczotk. i mocnego serwa więc improwizuję) wystarczą dwa serwa zamontowane do włącznika od przenośnej wiertarki (aku) jest tam możliwość regulacji obrotów i kierunku naciskając "rękojeść" wiertarki, ale jest jeszcze problem proporcjonalnego skręcania bo jest tam jakiś mały silniczek chiński chyba 3V i pełno przekładni zębatych, musiałbym zastosować jakiś opornik z 12V na 3V a to duza strata prądu
    Więc narazie odpuszczę sobie sterowanie proporcjonalne
  • Level 9  
    mam nowy miernik tylko jak sprawdzać czy jakieś części są zepsute. Sprawdzać opór czy co??
    nadajnik działa prawidłowo
  • Level 19  
    Wylutowywuj kolejno tranzystory z tej płytki i sprawdzaj ich przejścia , w każdej możliwej kombinacji nóżek muszą mieć tylko po 2 przejścia .
  • Level 9  
    ok dzięki za odpowiedź
    le czy to konieczne by odlutowywac kolejno tranzystory, czy nie wystarczy sprawdzic ich na płytce?
    i czy możesz mi wytłumaczyc o co chodzi z dwomam przejściami? Bo nie bardzo rozumiem

    a monster truck jest zepsuty i raczej się go nie da naprawic chyba że zastosuję nowy układ napędowy, bo w tym starym posypały się zębatki (plastikowe), został tylko dyfer. i zębatka atakująca -metal.
    myślę nad zrobieniem przekładni z jakiegoś łańcucha rowerowego czy coś
    wiem że przełożenie powinno wynosic 1:10 ale znowu nie wiem zabardzo jak to się oblicza (chyba jakoś ilośc zębów jednej/ ilośc na drugiej) ale ja tam miałem kilka zębatek i na jednej była mniejsza i większa "razem" więc mam trochę roboty....
  • Helpful post
    Level 19  
    Jeżeli nie wiesz jak je ogólnie sprawdzić tranz. to już nie tłumacze jak je sprawdzać w płytce :)
    Najpewniej będzie po kolei je sprawdzać a więc domniemam że masz miernik cyfrowy w zakresach włącz symbol diody i połóż tranzyst. przed sobą najlepiej na jakimś filcu żeby Ci nie uciekał po stole i czarną końcówką miernika (mierz od lewej nózki) dotknij do pierwszej nóżki a czerwoną do drugiej (środkowej) potem dotknij czerwoną trzecią nóżkę (czarna cały czas na pierwszej) jeśli miernik pokaże Ci w którejś kombinacji jakieś (chyba 730) to znaczy że masz jedno dobre przejście jeśli wyskoczą zera to tranz. szajs i wymiana ! Te same pomiary zrób względem wszystkich nóżek czyli czarny do środkowej i boczne itd.
    We wszystkich kombinacjach miernik może zareagować tylko 2 razy jeśli będzie więcej lub mniej przejść to tranz. do wymiany
  • Level 2  
    mam ten sam samochód, tylko u mnie płytka się dymi, ten duży opornik i scalak się grzeje

    Moderated By Madrik:

    A: Pisownia poniżej krytyki. Regulamin 3.1.13
    B: Odkopujesz stary temat, nie wnosząc nic w związku z dyskusją tematyczną. Regulamin punkt 3.1.19.
    C: Twój post nie posiada żadnej wartości merytorycznej i nic nie wnosi nowego do forum. Regulamin punkt 3.1.11
    D: Zdecydowanie poniżej poziomu forum. 3.1.17.

    Dwa posty na forum i w obu naruszasz regulamin.
    Temat zamykam. A ty dostajesz ostrzeżenie na tydzień.