Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

centralny zamek vito

02 Sep 2004 16:59 6189 15
  • Level 17  
    do Vito da sie założyć uniwersalny z siłownikami 3kg czy chodzi to kijowo?
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 20  
    bardzo kijowo .lepiej daj siłowniki 6kg
  • Level 26  
    daj jakies zamienniki silowników wyspecjalizowanych do tego auta. trudno jest to wszystko ustawić tak by działało bezawaryjnie przez dłuższy okres czasu. Poza tym chyba trzeba było rozwiercać zamki. jak źle to zrobisz to możesz go uszkodzić. Poszukaj zamienników jak nie oryginałów. I jeszcze jedno tam jest malo miejsca.
  • Mercedes specialist
    Nie przesadzajcie, założyłem kilkadziesiąt zamków do Witka, nawet na trzykilówkach, i prędzej druty się połamią niż układ się rozreguluje. Faktem jest, że trzeba trochę pomysłowości. Problemy były początkowo z tylną klapą, zbyt mocne pociągniecie za cięgno powodowało odblokowanie klapy i zwolnienie zamka, ale to załatwiłem poprzez regulację końcowego punktu siłownika, aby nie ciągnął dalej niż należy. Miałem porobione szablony na długość cięgien i nie korzystałem ze złączek "cięgno do cięgna" (tych na śrubki) W drzwiach przesuwnych montuję siłownik bez pośrednictwa cięgna, bezpośrednio na mechanizmie pod klamką, z wykorzystaniem jednego z otworów siłownika fabrycznego. Nawiasem mówiąc, siłowniki fabryczne mają nacisk chyba rzędu 3 kilogramów, bo na więcej to nie wygląda, a wszystko działa pięknie.
    Aha, oryginały są za ok. dwieście za sztukę.
    Pzdr.
  • Level 20  
    nie za bardzo sobie przypominam vito na cięgłach zwykłych i "cięgno do cięgna" .przednie drzwi są zamykane z klamek i siłowniki słabe mają problem z pokonaniem oporu cięgna bo są one schowane w pancerz.zwłaszcza jak się to trochę zaciapie kurzem i brudem za jakieś pół roku.ja siłowniki zakładam wykręcając cały zamek.siłownik przykręcony jest do zamka a nie do blachy drzwi.boczne -także tuż pod zamkiem.zamki faktycznie trzeba albo nawiercać albo od strony klamki jest oczko.zamienniki specjalizowane /popieram jarek1980 / albo 6 kilo.no zostaje jeszcze oryginał
  • Level 20  
    przepraszam pomyliłem się popieram jurek 1980
  • Level 17  
    wielkie dzięki , jak bede miał czas to napisze jak poszlo
  • Mercedes specialist
    >nie za bardzo sobie przypominam vito na cięgłach zwykłych i "cięgno do cięgna"
    > od strony klamki jest oczko.

    Wyjaśniam: widziałem kilkakrotnie zamki w witku wykorzystujące wspomniane oczko połączone z siłownikiem cięgnem składającym się z dwóch kawałków w celu wygodniejszej regulacji długości. Chyba nie podlega dyskusji że taki patent ma mniejszą sztywność i szybko się może rozkręcić. Taka była istota mojej uwagi. Oczywiście że połączenie zamka z klamką stanowi cięgno, jednak jest dosyć odporne na zabrudzenie, i jeżeli nie ulegnie załamaniu, to przez dłuższy czas nie wywołuje istotnego oporu na mechanizm zamka. Zamki specjalizowane (zestawy , łącznie z listwami kontaktowymi na drzwi przesuwne, siłowniki przykręcane tak jak fabryczne) oferowała firma Dest-Tronic, producent alarmów "Dog"Obecnie mogą być problemy z zakupem, bo firmy dystrybutorskie załatwiają na swoje wyroby homologacje Unijne. Nawiasem mówiąc, nie wiem czy wiecie że według nowych przepisów jest zakaz montażu urządzeń powodujących unieruchomienie silnika podczas jazdy. Stwierdzenie takiego działania alarmu lub immobilizera będzie dla ubezpieczalni podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania w razie wypadku (zanik hamulca i wspomagania układu kierowniczego)
    Pzdr. :|
  • Level 17  
    już o tym slyszalem i nawet pisałem , tylko nie wiem czy akurat na tym forum...
  • Level 20  
    jak im zaczną wózki jeżdzić na wschód to przyjdą po rozum do głowy
  • Level 2  
    ja kupiłem dzisiaj nowy zamek na wszystkie furtki do vitka za 350zł robione pod orginał i pasują pono śrubka w śrubkę, ale okaże się to jutro przy zakładaniu. Jest to mój pierwszy vito więc później napisze jak poszło. Pozdrawiam!
  • Level 14  
    podepnę się do tematu: gdzie kupić te zamki i jakiej są firmy
    pozdrawiam
  • Level 21  
    Jakiś czas temu montowałem orginalne siłowniki używane w drzwiach kierowcy i pasazera przód - koszt 40zł 1szt, plus złączka w drzwi przesuwne, ale bez problemu można zamontować siłowniki 6kg bodajrze silicona z obracanymi końcówkami - takie poszły w klape i drzwi przesuwne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Siłowniki może mieć firma Tymex - W-wa
  • Level 14  
    dzięki, spróbuje poszukać. napewno mam uszkodzony do str. kiekowcy bo zupełnie nie reaguje, ale jak zamykam od pasażera to silownik odbija i tu podejrzewam drzwi przesuwne bo zamek tez nie reaguje. i jeszcze jedna rzecz supermechanik którt próbowal mi to naprawić urwal linkę do klamki kierowcy
  • Level 14  
    mam jeszcze jedno pytanie do ekspertów z elektrody
    czy silowniki TESOR-6kg uniwersalne będą pasowały do vito(rok prod.98 ) ?
  • Level 21  
    Lepiej kup te z obrotowymi końcówkami (nie pamiętam dokładnie jaka firma po za siliconem produkuje takie)
    bo z tymi siłownikamiz końcówkami na stałe może byc problem z montażem.
    A Tesory niestety są słabe - montowałem kilka kompletów i niektóre uszkadzały się po 3 miesiącach, a niektóre po roku.
    Montować najlepiej jest w fabrycznym miejscu w zamku - w miare szybko i bezproblemowo.