Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik pompy paliwa, strownik Peugeot 106?

08 Lip 2010 13:21 11406 13
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!

    Zacznę od początku jakie były objawy-samochód Peugeot 106 silnik 1,1 mono-wtrysk BOSCH-a rok produkcji 92. Na początku co jakiś czas samochód podczas jazdy gasł i nie chciał się uruchomić do czasu ściągnięcia kostki z zasilania wtryskiwacza, ściągniecie i nałożenie kostki skutkowało ze silnik ponownie stratował i można było znowu normalnie jeździć (prawie jak czary :) ), tak trwało to około 3000 km.
    Teraz silnik ponownie zgasł ale już się nie uruchamia. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są dobre. Zauważyłem ze pompa paliwa podaje paliwo tylko przy włączeniu zapłonu - czyli ten etap jest normalnie, następnie gdy włączam rozrusznik pompa paliwa już nie pracuje. Połączyłem pin 1 i pin 11 z przekaźnika pompy i pompa normalnie pracuje bez problemów podaje paliwo, czyli to nie pompa. Pomyślałem że możne to przekaźnik?
    Wymieniałem też przekaźnik ale dalej jest ten sam objaw, więc wróciłem do swojego przekaźnika. Udało mi się podłączyć nowy-używany sterownik silnika i objaw jest nadal taki sam.
    Co jeszcze powinienem sprawdzić bo nie mam już pomysłów?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 27  
    A jak miałeś pompe podłączoną na kródko to próbowałeś odpalić samochód????????
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    do spalania w silniku potrzebne jest paliwo, powietrze i iskra - sprawdź czy jest iskra bo powietrze pewnie dostaje a paliwa to już wiemy że nie
  • Poziom 9  
    Jak miałem podłączoną pompę na krotko to nie próbowałem odpalać samochodu.
    Teraz wiem że to i tak by nic nie pomogło bo właśnie milem chwile i sprawdziłem czy jest iskra i jej tez nie ma. Może cewka się spaliła? Czy to możliwe żeby uszkodzona cewka była powodem tego ze pompa nie daje dalej paliwa ? Czy one są połączone na jakimś obwodem ?
    Znalazłem na necie schemat układu http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml
    Tylko nie wiem czy to dotyczy mojego samochodu bo nazwa TU9MZ/L - TU3MCZ/L ENGINE - BOSCH MA3.0 nic mi nie mówi :(
    I tu widzę że od cewki leci jeden przewód do przekaźnika pompy ale czy to ma jakiś związek to nie wiem, bo w elektryce ekspertem nie jestem :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    kwok napisał:
    czujnik obrotów wału

    A jak na szybkiego sprawdzić czujnik obrotów wału czy to na pewno on jest uszkodzony ?
  • Poziom 27  
    W tym typie myśle że naprostrzym miernikiem można go najlepiej sprawdzić, zmierzyć mu rezystancje i porównać i sprawdzić czy daje impulsy prądowe.
  • Poziom 9  
    Mój Peugeot jest wyprodukowany w czerwcu 92 roku. I tak jak patrze to czujnik położenia walu korbowego jest wyprowadzony ale nie jest do niczego podłączony, wisi sobie ba clipie przy cewce zapłonowej, poza tym u mnie jest jeszcze rozdzielacz zapłonu kopułką i palcem rozdzielacza, wiec ten czujnik to chyba dali tylko do diagnostyki kąta wyprzedzenia zapłonu, czy dobrze główkuje czy też nie ?
    Czyli w moim wypadku to może być cewka uszkodzona, prawda ?
    Moja cewka zapłonowa ma jedno wyjście wysokiego napięcia do aparatu zapłonowego i ma jeszcze wejście na czteropinową kostkę. wygląda ona jak na poniższym zdjęciu http://www.moto.allegro.pl/item1093275062_cew...onowa_citroen_berlingo_ax_zx_peugeot_106.html
    Jak sprawdzić taka cewkę zapłonową omomierzem?
  • Poziom 20  
    Czujnik wału jest w aparacie zapłonowym-ok.300Ω(dostęp po zdemontowaniu modułu zapłonowego)
    Cewka piny 2-3 ok.0,7Ω
    zacisk wysokiego napięcia-pin 4 ok. 6600Ω
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    robmaz napisał:
    Czujnik wału jest w aparacie zapłonowym-ok.300Ω(dostęp po zdemontowaniu modułu zapłonowego)
    Cewka piny 2-3 ok.0,7Ω
    zacisk wysokiego napięcia-pin 4 ok. 6600Ω
    pozdrawiam

    Moja cewka ma na pinach 2-3 rezystancje 1,5Ω, natomiast pomiędzy zaciskiem wysokiego napięcia a pinem 4-tym ma rezystancje 6600Ω wiec to tez raczej nie cewka :(, ale zacisk od wysokiego napięcia musiałem dobrze przeczyścić żeby to zmierzyć, więc może to wszystko powodował zaśniedziały zacisk? Jutro spróbuje odpalić auto jeszcze raz, ale jestem sceptycznie nastawiony do tej próby :( ,gdyż to by nie powodowało tego, że pompa nie daje w późniejszej fazie pracy paliwa.
    No nic będę jeszcze patrzył na ten czujnik w aparacie zapłonowym.
    A tak z ciekawości po co jest pin 1 przy tej cewce ?
  • Poziom 39  
    zacznij od czujnika - od niego się wszystko zaczyna tzn jeśli by był sprawny to podczas kręcenia rozrusznikiem włączałaby się pompka paliwa i wtryskiwacz podawałby paliwo. Sterownik wtrysku "widząc" obroty silnika włącza pompkę i "włącza" iskrę - u ciebie nie włącza pompki. Istnieje druga możliwość że instalacja padła tzn jest przerwa na drodze czujnik-ecu. Jeśli cewka faktycznie ma przerwę to kwalifikuje się do wymiany ale mimo to może dawać iskrę.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem impulsator ma rezystancje 370Ω , więc wygląda na to że jest sprawny.
    Nie byłem wstanie załatwić od nikogo modułu zapłonowego, żeby podpiąć i sprawdzić czy to czasem nie on jest uszkodzony, a w sklepach nie chcieli się zgodzić się by można było go na próbę podłączyć, więc zaryzykowałem i go kupiłem i silniczek warknął na trzech cylindrach bo jedna świeca była wykręcona do sprawdzania iskry :)
    Poskładałem auto do kupy i wszystko śmiga jak powinno :)
    Dziękuje wszystkim za pomoc i poświęcony mi czas!!