Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dlaczego gasną? Światła dzienne Fabia

08 Lip 2010 21:01 8894 27
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Nurtuje mnie taki problem.. kupiłem takie oto lampy do jazdy dziennej klik, podłączyłem 3 kabelki i problem jest następujący. W momencie naciśnięcia pedału hamulca w jednej lampie gasną 3 z 5iu diod, po czym za moment znów lampa świeci. Druga lampa jest ok. Postanowiłem reklamować, wymieniono tę wadliwą i z tą nową jest taki sam problem :cry: Tym dziwniejsza jest ta sytuacja bo dzieje się tak po dłuższym okresie świecenia i tylko jak nacisnę pedał hamulca.. Może ktoś spotkał się z czymś takim? Co może być nie tak? Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej z tym robić..
  • Poziom 25  
    Jak ty je podłączyłeś? Który rok samochodu?
  • Poziom 9  
    Plus po włączeniu stacyjki ze skrzynki bezpieczników, drugi do postojówek i trzeci to masa bezpośrednio pod akumulator. Fabia 2000r 1,9sdi
  • Poziom 25  
    Zobacz czy nie zanika prąd.
  • Poziom 9  
    otóż zauważyłem, że kiedy odepnę żółty przewód (ten który jest wpięty w "plus" od postojówek żeby się wyłączały dzienne po włączeniu świateł) to jest wszystko ok. Świecą jak należy, nic nie gaśnie..
  • Poziom 39  
    Autko ma 10 lat - sprawdź podłączenie mas do rejonów lamp tylnich- pewnie w jednej masz słabą/nie masz- masę i hamowanie zamyka się przez postojowe, zmienia na nic napięcie....
    Pozdr.J.
  • Poziom 9  
    Dzięki, zobaczę i dam znać co do efektów
  • Poziom 9  
    Podanie dodatkowej masy na lampę nie pomaga. Zauważyłem że problem leży w obwodzie świateł postojowych lewych (jeśli tak to można nazwać) bo kiedy wyjmę żarówkę z lewej tylnej lampy od postoju to jest ok. Żarówka ma 2 włókna, świeci na niej też przeciwmgielne. I teraz zgłupiałem :| Myślałem o założeniu wyłącznika w kabinie do tym lamp ale to jest trochę bezsensu skoro powinny gasnąć automatycznie.
    Może ktoś ma jeszcze jakieś rady?
    Ewentualnie mógłbym podpiąć się żółtym kablem do świateł mijania ale wtedy jak włączę postojowe to dzienne i tak będą świecić. Wprawdzie to dozwolone przepisami jednak wolałbym znaleźć przyczynę a nie omijać problem
  • Poziom 39  
    CZy na tej dwuwłóknowej żarówce sekcja 21W to na pewno p/mgielne ?
    TAk właśnie realizowano wspólne pozycyjne i stop. Sprawdź ( na samej żarówce) czy jak naciskasz stop( przy wyłączonych postojowych) czy czasem nie zapala się też ta sekcja 5W od postoju. Oczywiście mam nadzieję że nie masz tam wynalazków ledowych.
    Pozdr.J.
  • Poziom 9  
    Na pewno tam jest p/mgielne, sprawdzałem. Stop ma osobną żarówkę jednowłóknową. Nie wiem czy to ma związek ale w przodzie mam żarówki diodowe w postoju, które składają się z 5ciu małych diod smd a świecą tylko 3 z nich. A na pewno kiedy były nowe to świeciły wszystkie. Dodam że wyjęcie tych diod nie poprawia sytuacji.
    Z ciekawości podłączyłem żółty przewód pod światła mijania i było dobrze. Czyli problem leży na bank w pozycyjnych
  • Moderator Samochody
    Popraw masę w tylnych lampach.
  • Poziom 9  
    ociz napisał:
    Popraw masę w tylnych lampach.


    Pisałem, że podanie dodatkowej masy na lampę nic nie daje
  • Poziom 11  
    Zalezy co masz namysli przez dodanie nowej masy na tylna lampe? Z doswiadczenia wiadomo ze wypalaja sie kosci w lampach wiec mase daj bezposrednio przy zarowce pomijajac przylacz za koscia w instalacji powinno pomoc, sprawdz tez czy masz odpowiednie zarowki
    Pozdro
  • Poziom 9  
    podałem masę bezpośrednio na żarówki. Kostki lamp są w idealnym stanie, nic nie jest zaśniedziałe czy coś podobnego.
    Przepiąłem z ciekawości żółty kabel od lamp dziennych pod światła mijania i jest dobrze, nie gaśnie jednak wolałbym żeby się wyłączały przy włączeniu postoju
  • Poziom 39  
    Kolego kocio07, na początek wymień żarówki przednich świateł pozycyjnych na normalne i sprawdź czy usterka nie zniknie. Potem wyjmij przednie żarówki pozycyjne, weź woltomierz i sprawdź jakie masz napięcia na tych obwodach: w spoczynku, po uruchomieniu silnika, po naciśnięciu na pedał hamulca. Masę do woltomierza weź z prawdziwej, pewnej masy, nie ułatwiaj sobie życia biorąc ją z kabla zasilającego lampy itp.
  • Poziom 2  
    Sprawdz dokładnie mocowanie żarówek w tylnych lampach.Może masz hak w tej skodzie i w gniezdzie małą korozje?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    irekt napisał:
    Kto dziś zakłada światła "dzienne"???.

    Może rozwiń co masz przeciwko temu typowi świateł?
  • Poziom 20  
    Wszystko masz napisane Napewno problem jest z tylną masą na lampie Dla pewności możesz jeszcze połaczyc razem prawe i lewe swiatlo pozycyjne z tyłu i sprawdzic czy dzienne nie gasną

    Dodano po 1 [minuty]:

    poprostu złącz przewód szaro/czarny i szaro/czerwony
  • Poziom 9  
    irekt napisał:
    Witam.
    Panowie, po co ta kombinacja, co to za światła?
    Nikt nie pyta , czy mają homologację. Tyle napisano, że auto to nie choinka.
    Kto dziś zakłada światła "dzienne"???.


    kolega dużo wniósł do tematu..
    otóż mają homologację, auto nie ma haka
    masa jest dobra na lampie, nie robi się dyskoteka kiedy tył się świeci. Zresztą podanie dodatkowej masy nie rozwiązuje problemu
  • Poziom 39  
    Kocio07, zrobiłeś te pomiary o których wyżej pisałem? Jakie wyniki?
  • Poziom 9  
    Napięcie w spoczynku 12,6, po uruchomieniu silnika 14,2V i utrzymuje się takie cały czas.
  • Poziom 39  
    kocio07 napisał:
    Napięcie w spoczynku 12,6, po uruchomieniu silnika 14,2V i utrzymuje się takie cały czas.


    A reszta?

    kybernetes napisał:
    Kolego kocio07, na początek wymień żarówki przednich świateł pozycyjnych na normalne i sprawdź czy usterka nie zniknie. Potem wyjmij przednie żarówki pozycyjne, weź woltomierz i sprawdź jakie masz napięcia na tych obwodach: w spoczynku, po uruchomieniu silnika, po naciśnięciu na pedał hamulca. Masę do woltomierza weź z prawdziwej, pewnej masy, nie ułatwiaj sobie życia biorąc ją z kabla zasilającego lampy itp.
  • Poziom 15  
    kocio07 napisał:
    W momencie naciśnięcia pedału hamulca w jednej lampie gasną 3 z 5iu diod, po czym za moment znów lampa świeci. Druga lampa jest ok.

    Mam dokładnie taki sam objaw, z mojej obserwacji wynika, że w obwodzie świateł mijania w czasie naciśnięcia pedału hamulca pojawia się impuls (trudno określić napięcie, bo jest to impuls), który działa na lampę DRL poprzez żółty przewód. Pierwsza sugestia była, że spada napięcie na lampie DRL, bo poniżej 9V będzie dokładnie taki efekt (świecą tylko dwie struktury diod). Też jest to lewa lampa, reklamacja i wymiana nic nie dała. Efekt pozostał. Samochód to VW Golf IV 2002 r.
    Na razie nie podejmuję żadnych działań, przyzwyczaiłem się, aczkolwiek nie wiem czy nie byłoby wskazane wstawienie z szereg z przewodem sterującym włączaniem i wyłączaniem lampy DRL (żółty przewód) np. diody zenera, albo jakiegoś obwodu gaszącego chwilowe impulsy.
    Można zaobserwować, że ponowne naciśnięcie hamulca potrafi ponownie włączyć nieświecące diody w lewej lampie.
    Dlaczego gasną? Światła dzienne Fabia Dlaczego gasną? Światła dzienne Fabia
  • Poziom 9  
    Czyli mój przypadek nie jest jedynym heh. Na chwilę obecną podłączyłem żółty przewód pod światła mijania i jest wszystko ok. Jednak ciekawi mnie dlaczego tak się dzieje...
    sp9nsq napisał:
    Mam dokładnie taki sam objaw, z mojej obserwacji wynika, że w obwodzie świateł mijania...

    U Ciebie żółty przewód jest podłączony pod mijania czy pozycyjne?
  • Poziom 15  
    kocio07 napisał:
    U Ciebie żółty przewód jest podłączony pod mijania czy pozycyjne?


    Podłączony jest pod światła pozycyjne.
    Muszę niestety dodać, że sama firma HiD przyznała, że jest partia wadliwych lamp. Do wad można zaliczyć brak szczelności kloszy lamp (poprawiają odsyłane na gwarancji lampy klejąc je na silikonie), brak dobrego chłodzenia diod świecących (każda dioda ma od dołu radiator na którym powinna być pasta), wadliwe układy kontroli napięcia.
    Ja mam już dwa zestawy lamp HiD, bo pierwszy wybuchł! Spaliły się diody, ogień, dym, stopiony klosz - lampa cała zwęglona). Drugi zestaw był na zupełnie innych diodach, ale co z tego jak po dwóch tygodniach używania padła elektronika i tylko 3 diody świeciły.
    A teraz najciekawsze! Uszczelniona lampa w serwisie HiD po odesłaniu po kilku dniach ma pełno skroplin wewntrz. Na pytanie do serwisu, co z tym zrobić przychodzi stała odpowiedź: - Proszę odesłać komplet lamp do serwisu z dowodem zakupu!
    I panowie pewnie znów będą ponownie doświadczali coś co już raz zrobili i miało być SUPER! Od innych komentarzy powstrzymam się...
  • Poziom 9  
    U mnie to już trzecia lampa i nadal jest to samo. Jakiś czas jest dobrze, później świecą tylko 3 diody w jednej lampie. Sprzedawca zapowiedział, że jeśli awaria znów się powtórzy, wymieni lampy na takie od innego producenta i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie...
  • Użytkownik obserwowany
    Koledzy naprawiam to i powiem tyle że jak są spadki napięcia poniżej 11,5V to tak sie to zachowuje.

    Bo są tam 2 gałęzie w jednej 2 diody w drugiej 3 diody + źródła prądu 310mA -
    więc już elektronicy będą wiedzieć z czym to sie je i jak to naprawić.