Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort Zetec 1998 mokry alternator, kiepsko przyspiesza

08 Lip 2010 21:27 1998 2
  • Poziom 12  
    Witam. Kupiłem i przyciągnąłem escorta (1,6 ZETEC) z uszkodzoną elektroniką, ale ponieważ posiadałem model z tego samego roku (tylko mocniej skorodowany i bez klimy) więc przełożyłem komputer, immobilajzer i stacyjkę ... ruszył. Jednak mój stary ford miał o niebo lepsze przyspieszenie niż ten ... ten jest wołem. Przełożyłem dodatkowo przepływomierz ... nie pomogło. Ponieważ muszę przełożyć jeszcze wydech przy okazji zmienię sondę lambda ... co jeszcze mogę dla niego zrobić ? Mój stary samochód kopcił, głośno klekotały mu regulatory hydrauliczne. W "nowym" silniczek chodzi cichutko, nie dymi wcale ... tylko muł. Adaptacja sterownika nie pomaga. Na dokładkę zauważyłem, że pasek do alternatora, pompy wody i wspomagania jest odkształcony i cały nasączony olejem. Z silnika olej nie kapie na zewnątrz ... jednak alternator jest cały w oleju ubabrany. Olej dostaje się do alternatora i na pasek, rozbryzguje sie po klapie silnika ... ale nie kapie pod spód. Zdjąłem górną obudowę rozrządu i koła jak i pasek są suchutkie. Skąd może być to wyciek ? Czy po jego zlikwidowaniu należy umyć alternator ? Czy go tak zostawić. Brak mocy to na pewno nie sprawa wycieku ale będę wdzięczny za każdą poradę. Może dla tego silnika to sprawy typowe ... ?
  • Poziom 34  
    witam, to może z pompy wspomagania cieknie olej jak na rozrządzie sucho, co do mycia alternatora to mozesz odłonczyc przewody i myjesz potem odpal na chwile bez ładowania szybciej wyschnie.
  • Poziom 12  
    byłem przekonany,że to olej hydrauliczny ... w poprzednim eskorciku pękł mi wzdłuż przewód i objawy na masce były takie same ... tym razem olej jest czarny, przepalony ... jego nadwyżka osadza się na masce, po czym spływa po przednim pasie i sączy się na zewnątrz po zderzaku ... olej jest rozrzucany przez pasek. Pasek przypomina w przekroju literę U, tzn ciągnie tylko środkiem, a boki są luźne ... ale cały nasączony olejem. Alternator myć .. ale samą wodą ? pojechać na myjnię bezdotykową i zafundować mu aktywną pianę ? Może kupić spray do mysia silników i go tym potraktować ... jaki to może mieć wpływ na jego elektronikę i izolację przewodów ... ?