Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z kopcącym dieslem

Paweł Frąckowiak 09 Jul 2010 09:13 2425 2
    Paweł Frąckowiak
    Level 11  
    Witam serdecznie!

Jestem w tej sprawie laikiem więc chciałbym prosić kolegów o pomoc.
    Problem tkwi w aucie (jest to golf V 2.0 TDI) które trafiło do mojego kolegi na warsztat (kolega jest mechanikiem, ale nie posada żadnego sprzętu diagnostycznego). Objawy usterek polegają na mocnym kopceniu szczególnie przy wyższych obrotach, dodatkowo auto nie pracuje równo na wolnych obrotach. Poza tym raczej nie zauważono straty mocy.

Jako, że mam golfa mk3 i w celu jego diagnozy zakupiłem jakiś czas temu kabel i soft to znajomy poprosił mnie o podłączenie się pod wyżej wymienione auto.

Po podłączeniu się pod auto moim oczom ukazały się następujące błędy:

* 16683
    * 17055
    * 17056
    * 16955
    * 16485

Powyższe błędy po wykasowaniu już się więcej nie pojawiły (co mnie zdziwiło bo auto jak chodziło tak chodzi). Poczytałem trochę i doszedłem mniej więcej co owe błędy oznaczają, ale zastanawia mnie dlaczego więcej nie wyskoczyły jeśli coś nie gra z turbo ze świecami, przepływomierzem i chyba zaworem EGR.

Prosiłbym o info co należałoby zrobić - jakie logi - by ktoś mądrzejszy ode mnie mógł powiedzieć coś więcej na temat tego co może nie grać w tym aucie.

Na chwilę obecną turbo z auta pojechało do regeneracji bo według mojego kolegi gdzieś brało lewe powietrze, zobaczymy co to da.

Dodatkowo chciałem zapytać w jaki sposób można wykasować błąd poduszek powietrznych w tym aucie, gdyż mój soft (vag409.1-S) nie jest w stanie połączyć się ze sterownikiem airbag.

Z góry dzięki za wszelką pomoc!!!
    Pozdrawiam!!!
    Spacewalker
    Level 33