Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyciszenie skutera 2T w czasie hamowania silnikiem

pch 09 Lip 2010 14:23 2414 5
  • #1
    pch
    Poziom 14  
    Mam pomysł pozbawienia mojego silnika irytujących dźwięków poprzez wyłączanie iskry w czasie hamowania silnikiem. Czy niespalona mieszanka, która nagromadzi się w tłumiku może wybuchnąć i coś uszkodzić czy odparuje lub spali się bezpiecznie w katalizatorze? Zakładam przypadek długiej jazdy z górki bo w normalnych warunkach chyba powinno być ok.

    PC
  • #2
    teskot
    Poziom 33  
    Witam,
    pomysł jest bardzo nietrafiony. Zakładam oczywiście, że jesto to skuter z manualną skrzynią biegów i wogóle coś takiego jak hamowanie silnikiem jest możliwe. A pomysł nietrafiony dlatego, że prowadzi do zatarcia silnika. Zemknięta przepustnica = znikoma ilość mieszanki paliwo-olej-powietrze czyli praktycznie brak smarowania.
    Aha, samochody z silnikiem 2T miały coś takiego jak tzw. wolne koło. Poszukaj sobie czegoś na ten temat. Było po to, żeby właśnie silnikiem nie hamować.
  • #3
    jack63
    Poziom 42  
    Nie polecam. Wręcz odradzam!.
    Oszczędność paliwa żadna. Hałas prawdopodobnie też się nie zmniejszy.
    Szkodliwość dla silnika olbrzymia. Ryzyko uszkodzenia układu zapłonowego. Dla pojazdów z katalizatorem wręcz zabójstwo!
    O ew. wybuchu nie wspominając.
    Poczytaj coś więcej we własnym zakresie. Nie miejsce na robienie wykładu.
    Nie jesteś pierwszy, ani pewnie ostatni z takim pomysłem.
  • #4
    BANANvanDYK
    Poziom 39  
    Silnik jest cały czas smarowany dzięki pompce autolube. Jedynie w pompkach o zmiennym wydatku przy zamkniętej przepustnicy smarowanie spada do stosunku 1%, ale przy pompce przy stałym wydatku (np. w Minarelli) to jest wręcz zalewanie.
    Poza tym, skoro napęd CVT źle wpływał na silnik to by go nie stosowano, przecież każde hamowanie hamulcami to jednoczesne hamowanie silnikiem...
    Ja zawsze hamowałem silnikiem w Simsonie, nawet redukując z blippingiem i nigdy w ten sposób nie uszkodziłem silnika.
  • #5
    jack63
    Poziom 42  
    BANANvanDYK Prawie wszystko co napisałeś to prawda. Jest jednak trochę ale..
    pch chce wyłączać zapłon podczas hamowania silnikiem. Nie uważasz, że to wywołuje pewne konsekwencje i mocno przesuwa analizy w inną stronę.
    teskot napisał:
    Cytat:
    Aha, samochody z silnikiem 2T miały coś takiego jak tzw. wolne koło. Poszukaj sobie czegoś na ten temat. Było po to, żeby właśnie silnikiem nie hamować.

    "Wolne koło" w Wartburgu można było ręcznie włączać i wyłączać. Twój przykład odnosi się do innej sytuacji.
    Jeszcze raz odradzam. Uważam takie pomysły za szkodliwe i wręcz niebezpieczne.
  • #6
    pch
    Poziom 14  
    Kto mówi o oszczędności i co ma niby zaszkodzić. To jest skuter 2010 z napedem pasowym i hamowanie silnikiem to norma. Ja chcę odciąć iskrę aby nie było zapłonu i wcale nie mam zamiaru odcinać paliwa więc dozowanie oleju zostanie. Kwestia tylko zapłonu mieszanki w tłumiku.

    PC