Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd Self-Learning Brava 1.6 97r.

hrycu80 09 Lip 2010 18:38 1078 15
  • #1 09 Lip 2010 18:38
    hrycu80
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Od dłuższego czasu mam mały problemik który nie daje mi spokoju i nie mogę sobie z nim poradzić , a mianowicie. Po podłączeniu swojego Euroscanika pojawił się błąd o nazwie "Self-Learning". Błąd ten jak domniemam jest od uczenia się komputera , czyli w skrócie od doboru odpowiedniej mieszanki do panujących warunków.
    Na zdjęciu jest ewidentnie pokazane że nie pasuje mu podciśnienie w kolektywie do prędkości obrotowej.

    Błąd Self-Learning Brava 1.6 97r.

    Przedstawię teraz kolejną fotkę z parametrami z przed 2 lat kiedy wszystko jeszcze było ok.

    Błąd Self-Learning Brava 1.6 97r.

    Tutaj fotka z obecnymi parametrami

    Błąd Self-Learning Brava 1.6 97r.

    Na zdjęciach widać pewne różnice ,takie jak : czasy otwarcia wtrysku (a co za tym idzie mam teraz większe spalanie) , engine load - ilość paliwa na jeden wtrysk również się zwiększyła (logiczne) no i oczywiście Map - podciśnienie w kolektorze dolotowym , które to jest najprawdopodobniej przyczyną wszystkich jego bolączek. Dwa lata temu podciśnienie to wynosiło 243mmHg czyli 32,3kPa natomiast teraz wynosi 324mmHg czyli 43,1kPa. Jakby na to nie spojrzeć podciśnienie to jest wyższe niż dwa lata temu. W pierwszej kolejności zacząłem od rzeczy najłatwiejszych i zdjąłem rurę od filtra powietrza gdyż pomyślałem sobie, że jego znaczne zabrudzenie (zapchanie) może spowodować wzrost ciśnienia w kolektywie. Niestety nie dało to rezultatów. Następnie zmierzyłem to podciśnienie manometrem myśląc sobie, że MAP Sensor może jest uszkodzony lecz moim oczom ukazał się wynik taki:
    Błąd Self-Learning Brava 1.6 97r.

    Czyli wskazania manometru (56kPa) a przelicznik MAP Sensora również się różnią.
    Oczywiście też próbowałem odłączenia akumulatora i ponownej autoadaptacji lecz nadal bez rezultatów. Moje pytanie to co może być przyczyną wzrostu podciśnienia w kolektorze dolotowym i jakie powinno być prawidłowe przy prędkości obrotowej biegu jałowego?

    0 15
  • #2 09 Lip 2010 18:43
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    podcisnienie powinno być 0,5 bara

    sprawdz rozrząd

    0
  • #3 09 Lip 2010 20:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 11 Lip 2010 23:41
    hrycu80
    Poziom 9  

    Co do czasów wtrysku to różnica jest 0,2 a nie 0,02. Poza tym "engine load" był 87,4 a jest 131,1 mg/i co za tym idzie spalanie na 100km wzrosło mi mniej więcej 0,8l. Tak dla sprostowania wynik 0,8 wzięty jest z trasy 500km tak żeby był w miarę dokładny. Mam odczucie że silnik osłabł a dokładnie wolniej wkręca się na obroty. Odnośnie MAP Sensora kwalifikuje się do wymiany czy nie? W końcu pokazuje inną wartość niż manometr. Co do tego ciśnienia 0,5 bar jest jakaś dokumentacja dostępna? Troszkę mi to nie pasuje dwa lata temu Map pokazywał 0,31bar i fejs nie pokazywał żadnych błędów teraz Map pokazuje 0,43bar i wywala błąd Self-Learning nie wspominając że na manometrze jest jeszcze inna wartość.

    0
  • #5 12 Lip 2010 10:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    self-learning to nie jest błąd.

    0
  • #6 12 Lip 2010 23:19
    hrycu80
    Poziom 9  

    to dlaczego pokazywany jest w zakładce "kody błędów" kolejny fakt ,że mogę go skasować lecz tylko na chwilę ,zaraz po skasowaniu pojawia się z powrotem. Wcześniej nie występował przy wartościach parametrów pokazanych wyżej.

    0
  • #7 12 Lip 2010 23:21
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przetłumacz sobie co to znaczy.

    0
  • #8 13 Lip 2010 00:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 13 Lip 2010 00:05
    hrycu80
    Poziom 9  

    no właśnie o to mi chodzi ,że komp nie może się nauczyć bo pewne wartości wychodzą poza granice.

    Wartości wtrysków porównywałem miedzy 2 a 3 fotkom.

    0
  • #10 13 Lip 2010 00:16
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Czy ty wiesz o czym piszesz?

    0
  • #11 13 Lip 2010 00:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 13 Lip 2010 00:27
    hrycu80
    Poziom 9  

    Jeżeli jestem w błędzie to proszę mi to wytłumaczyć (jeżeli macie ochotę) w końcu po to zadałem pytania na forum.

    0
  • #13 13 Lip 2010 00:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Aby coś komuś wytłumaczyć, ten ktoś musi posiadać elementarną wiedzę na temat silnika której ty nie posiadasz.

    0
  • #14 13 Lip 2010 01:45
    ociz
    Moderator Samochody

    A ja miałem w podstawówce fizykę, myślałem że wszędzie tak jest...

    0
  • #15 13 Lip 2010 23:50
    hrycu80
    Poziom 9  

    trans-serwis napisał:
    Aby coś komuś wytłumaczyć, ten ktoś musi posiadać elementarną wiedzę na temat silnika której ty nie posiadasz.


    Sprecyzuj mi tą "elementarną wiedzę". Jeżeli uważasz ,że jej nie posiadam. Wydaje mi się że po prostu cwaniakujesz no ale nic to jest twoje zdanie do którego oczywiście masz prawo. W innym przypadku napisał byś parę mądrych zdań na temat ,podał byś parę przyczyn takiego zachowania się silnika , a ja jako gość "bez kompletnej wiedzy na temat silników" odpowiednio bym je sobie zinterpretował. A tak na marginesie jeżeli podałem zbyt mało danych to po prostu trzeba było napisać.

    0
  • #16 14 Lip 2010 00:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto