Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F C14SE+LPG problem z odpalaniem

09 Lip 2010 20:04 1998 6
  • Poziom 10  
    Do moderatora: proszę o nie przenoszenie postu do działu mechanika, gdyż problem (o czym zresztą pisze) dotyczy instalacji LPG lub jej wpływu i jest związany z jej użytkowaniem.

    Witam.
    Mam następujący problem. Odpalam standardowo na benzynie, po przekroczeniu określonych obrotów następuje przełączenie na gaz. Problem dotyczy odpalania. Gdy było jeszcze zimne ranki, czy wręcz mrozy samochód zawsze rano odpalił bez problemów, później to niekoniecznie bez problemów, ale zapalał. Teraz zdarza się, że w ogóle nie udaje mi się go zapalić na benzynie. Wygląda to mniej więcej tak, że gdy zapalam, silnik zaskoczy i od razu zgaśnie, następne odpalanie to już trzeba chwilę pokręcić i silnik dopiero powoli zaczyna wchodzić na obroty. A teraz coraz częściej wygląda to tak, że kręcę i silnik tylko lekko chwilowo zaskakuje, ale nie zapala co jest już dla mnie znakiem ostatecznym, że muszę odpalić awaryjnie na gazie. W czasie takich problemów z odpalaniem często zaleci mi zapachem gazu.
    Odpalając awaryjnie na gazie też nigdy nie zapali od razu, tylko zaskoczy i zgaśnie, ja w tym momencie nie przestaję kręcić rozrusznikiem i dopiero po chwili zapala.
    Oprócz tego samochód słabo jeździ na benzynie, tzn muli go i trudno wchodzi na obroty. To jednak się zmienia na lepsze im dłużej jeżdżę na benzynie. Ostatnio zalałem bak do pełna, dodałem przy okazji jakiś środek do czyszczenia wtrysków i wyjeździłem cały zbiornik. Już po nie długim czasie jazdy tylko na benzynie silnik zaczął elegancko pracować i bez problemu odpalać można by powiedzieć na dotyk. Gdy znów zacząłem jeździć na gazie, problemy powróciły.
    Pompa paliwowa, filtr paliwa, powietrza wymienione niedawno - bez żadnych zmian, świece i przewody wymienione jakieś 35tys. km temu. Niedawno mechanik mi je wykręcał sprawdzając kompresję, stwierdził, że są idealnie wypalone i nie muszę ich zmieniać, sprawdził też przewody metodą ręczną :), czy nie ma przebić i pod tym względem okazały się również ok.
    Co może być przyczyną i dlaczego jeżdżąc tylko na benzynie problemy znikają?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 18  
    Na świecach zbiera się również nagar który przy jeździe na gazie powoduje przebicia na świecach. Dzieje się to tym bardziej przy ograniczonym dolocie jak w Twoim silniku. Dla doświadczenia wyczyść świece szczotką drucianą i zmniejsz przerwę na świecach do 0,7-0,8mm. Oczywiście załóż odpowiedni mikser.
    Nie zaszkodzi również odpięcie akumulatora.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 10  
    kamillos1000 zrobił to wizualnie, stwierdził, że są idealnie wypalone, nie było na nich żadnego nagaru czy nalotu no i taką wystawił opinię.
  • Poziom 18  
    wymien czujnik temp cieczy dla komputera(nie musi wykazyawc usterki) sprawdz poprawnosc dzialania sondy lambda
  • Poziom 10  
    Gregor0819, czy chodzi Ci o ten czujnik co jest wkręcany w Astrze w głowicę z jednym pinem?? Jeżeli o ten to jest wymieniony, wymieniłem go razem z czujnikiem tem. przy chłodnicy. Czy jakimś "domowym" sposobem mogę samodzielnie sprawdzić poprawność działania sondy lambda??
  • Poziom 18  
    czujnik z jednym pinem jest do wskaznika na desce ,prosty sposob zeby to sprawdzic przylozyc wsowke do masy wskaznik ruszy w gore,drugi czujnik dla komputera znajduje sie nad alternatorem przy obudowie paska rozrzadu bedzie na kostke z 2 pinami chyba niebieska.sonde mozna sprawdzic woltomierzem czy dziala w zakresie od 0-1v wzgledem masy np dodajac gazu powinna podejsc do 0,9v i spasc,stale wskazanie na poziomie 0.5v sugeruje usterke lub brak masy silnika.proponuje jeszcze zdjac kleme minusowa na ok 5min zeby skasowal sie komputer
  • Poziom 10  
    Dzięki Gregor! Pójdę za Twoimi wskazówkami i posprawdzam wszystko niebawem, bo najpierw wymienię mikser, który właśnie zamówiłem i zobaczę, czy będą jakieś zmiany po tym zabiegu. Dotyczy to problemu, który już opisywałem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1709754.html
    Potem zajmę się czujnikiem i sondą. Co do akumulatora to robiłem ostatnio podłogę u blacharza, akumulator był rozłączany dwa razy na kilka godzin, żadnych zmian.