Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera 2.0 td P11 96. Co serwisować ?

TAKT 09 Lip 2010 21:04 5808 9
  • #1 09 Lip 2010 21:04
    TAKT
    Poziom 20  

    Witam.
    Zakupiłem samochód jak wyżej. Diesel 96r. silnik 2.0 td.
    Samochód ma przejechane 250 tys. km.
    Co wymienić ? Jakie oleje polecacie ? Użytkowników proszę o opinię i sugestie, na co zwrócić uwagę, itp.


    Dziękuję

    0 9
  • #2 09 Lip 2010 23:01
    jawiczka
    Poziom 27  

    Po pierwsze paski rozrządu i ewentualnie klinowe.
    Po drugie olej w silniku i filtr oleju, filtr paliwa, piltr powietrza.
    Po trzecie sprawdzić olej w skrzyni biegów, osobiście bym go wymienił na nowy.
    Po czwarte sprawdzić krzepliwos plynu chłodniczego jeśli jest słaba to najpuźniej przed zima wymienić.

    Jeśli chodzi o olej to proponuję MOBIL 10W40 DIESEL, osobiście go używam i jestem zadowolony.

    0
  • #3 10 Lip 2010 01:58
    TAKT
    Poziom 20  

    Otóż mam pytanie odnośnie oleju.
    Słyszałem że do starszych wysłużonych silników nie wolno wlać oleju syntetycznego bo grozi to nawet uszkodzeniem silnika.
    Zalać go w takim razie półsyntetycznym ? czy może mineralnym ?
    Jak kształtuje się spalanie tych modeli silnika.
    Proszę o wypowiedź najlepiej użytkowników

    Dziękuję

    0
  • #4 13 Lip 2010 10:54
    TAKT
    Poziom 20  

    Mam jeszcze pytanie odnośnie lampki komputera ( checking ).
    Czasami się zapala i samochód nie ma wtedy mocy, słabo reaguje na pedał gazu. Po zgaśnięciu lampki odzyskuje moc.

    0
  • #5 13 Lip 2010 12:19
    jawiczka
    Poziom 27  

    W tym przypadku diagnostyka układu wtryskowo-zapłonowego silnika, odczyt błędów na początek.

    0
  • #6 13 Lip 2010 16:40
    TAKT
    Poziom 20  

    Doszedłem do czegoś podczas jazdy.
    Przycina się czasami pedał gazu. Wygląda to tak że jadąc na małym gazie, puszczam pedał, i pedał odbija - cofa się, ale linka nie. autko dalej delikatnie ciągnie i wtedy zaświeca się komputer. Energiczne przyciśnięcie pedału i puszczenie gasi kontrolkę i wszystko wraca do normy. Zauważyłem że tam ( przy pedale ) jest jakiś układ ( chyba 3 przewody ) który podaje do komputera wychylenie pedału gazu. W momencie kiedy on podaje " nie wciśnięty gaz " , a linka jest lekko wyciągnięta, komp. głupieje.
    To moje przypuszczenia.
    Ktoś coś poradzi ? :|

    0
  • #7 13 Lip 2010 16:58
    jawiczka
    Poziom 27  

    Diagnostyka silnika mogła by potwierdzić twoje przypuszczenia, gdyby jakiś błąd pedału przyspieszenia lub coś podobnego wykryła.

    0
  • #8 13 Lip 2010 17:13
    TAKT
    Poziom 20  

    spróbuje to wszystko przesmarować.
    Napiszę czy da efekty .

    ----------------------------------------------

    WD40 nie pomogło. Tam nie ma linki do silnika. Ten kawałek linki który widziałem to linka napędzająca ten mechanizm. Nie wiem jak odkręcić cały pedał aby się do tego dostać. Są 2 śruby z przodu ale u góry jeszcze coś trzyma.
    Rozbierał to może ktoś kiedyś ?

    0
  • #9 23 Lip 2010 22:16
    autoas
    Poziom 42  

    Co za lamerstwo...dlaczego nie w koszu?
    Dostałeś poradę, jedź na diagnostykę i to dobrą a nie WD40....co chcesz smarować chyba zawiasy w drzwiach .....

    0
  • #10 24 Lip 2010 00:31
    TAKT
    Poziom 20  

    Diagnostyka nie jest potrzebna.
    Wiem co jest nie tak ... kwestia przesmarowania tylko trzeba to odkręcić.
    Nie dostałem porady .. gdybyś przeczytał całość to wiedziałbyś ... a nie rzucał się nie wiadomo o co.
    Wciąż problem istnieje i nie bardzo wiem jak odkręcić pedał gazu.
    Nie potrafisz pomóc to po co w ogóle cokolwiek piszesz ?
    Proszę o konkretną fachową pomoc, i nie zamykanie postu.
    Dla uściślenia pytanie brzmi - jak odkręcić cały pedał gazu w nissanie primera

    0