Nie można odpalić samochodu w dni upalne.Dziwny przypadek... Proszę o pomoc w ustaleniu dniagnozy.
Witam Wszystkich forumowiczów! Prosiłbym Was o pomoc w ustaleniu przyczyny usterki w moim samochodzie Mercedes V Klasa 2,2 CDI rok prod. 2001
Samochód nie można odpalić w upalne dni, natomiast w chłodne dni odpala bez problemu.
w DNI UPALNE Czasami uda się ODPALIĆ i jest to możliwe, ale tylko w tym momencie jeżeli pokaże się kontrolka z podgrzewania świec żarowych.
Jeżeli ta kontrolka po przekręceniu stacyjki nie pokaże się wtedy nie można samochodu odpalić. Próbuje wtedy lekko wywołać wstrząsy uderzając ręką w okolicy tablicy rozdzielczej lub otwieram maskę samochodu i nią mocniej niż zazwyczaj uderzam wówczas pokazuje się na tablicy informacja ERROR, ale niekiedy jest tak,że ta informacja potem zniknie i potem można już samochód odpalić.
Zadrzyło się też już tak, że samochód odpalił ale świecą się znowu kontrolki na tablicy rozdzielczej (z oleju,(gdzie stan jest prawidłowy) ABS, EBV i takie kółko jakby z narysowaną oponą, nie wiem jak się ona nazywa fachowo) I NIE GASNĄ, wtedy można jechać samochodem, ale znowu nie funcjonuje automatyczna skrzynia biegów. Samochód jedzie, ale tylko na jednym z biegów.
Ze względu na lekką stłuczkę z przodu od strony pasażera wymieniono mi w tym samochodzie przedni zderzak, wspornik poprzeczny i Intercooler (tzw. chłodnica powietrzna).
Po tej wymianie po jakimś czasie zaczeły się te w.w problemy. Nie wiem, czy można to kojarzyć z tą w.w wymianą części, czy też ze wstrząsem jakie było podczas uderzenia, czy też problem leży zupełnie gdzie indziej.
Samochód był podłanczany kilkakrotnie pod komputer w serwisie Mercedesa i to jest ten problem, że nie pokazauje żadnego błędu nawet wtedy jak występuje ta usterka dlatego też nie można stwierdzić gdzie jest przyczyna.
W samochodzie wymienione zostały kluczyki i wpisany został nowy kod, Imobiliser moduł, płytka bezpieczników która znajduję się pod kierownicą, dolna częśc stacyjki, która daje sygnał do stacyjki, próbowano również dwa inne sterowniki i to też nic nie pomogło.
Diagnoza następna była należy wymienić kable. I co wy na to ?
Czy potrafilibyście rozwiązać ten skomplikowany problem ?
Za wszystkie pomocne odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
Witam Wszystkich forumowiczów! Prosiłbym Was o pomoc w ustaleniu przyczyny usterki w moim samochodzie Mercedes V Klasa 2,2 CDI rok prod. 2001
Samochód nie można odpalić w upalne dni, natomiast w chłodne dni odpala bez problemu.
w DNI UPALNE Czasami uda się ODPALIĆ i jest to możliwe, ale tylko w tym momencie jeżeli pokaże się kontrolka z podgrzewania świec żarowych.
Jeżeli ta kontrolka po przekręceniu stacyjki nie pokaże się wtedy nie można samochodu odpalić. Próbuje wtedy lekko wywołać wstrząsy uderzając ręką w okolicy tablicy rozdzielczej lub otwieram maskę samochodu i nią mocniej niż zazwyczaj uderzam wówczas pokazuje się na tablicy informacja ERROR, ale niekiedy jest tak,że ta informacja potem zniknie i potem można już samochód odpalić.
Zadrzyło się też już tak, że samochód odpalił ale świecą się znowu kontrolki na tablicy rozdzielczej (z oleju,(gdzie stan jest prawidłowy) ABS, EBV i takie kółko jakby z narysowaną oponą, nie wiem jak się ona nazywa fachowo) I NIE GASNĄ, wtedy można jechać samochodem, ale znowu nie funcjonuje automatyczna skrzynia biegów. Samochód jedzie, ale tylko na jednym z biegów.
Ze względu na lekką stłuczkę z przodu od strony pasażera wymieniono mi w tym samochodzie przedni zderzak, wspornik poprzeczny i Intercooler (tzw. chłodnica powietrzna).
Po tej wymianie po jakimś czasie zaczeły się te w.w problemy. Nie wiem, czy można to kojarzyć z tą w.w wymianą części, czy też ze wstrząsem jakie było podczas uderzenia, czy też problem leży zupełnie gdzie indziej.
Samochód był podłanczany kilkakrotnie pod komputer w serwisie Mercedesa i to jest ten problem, że nie pokazauje żadnego błędu nawet wtedy jak występuje ta usterka dlatego też nie można stwierdzić gdzie jest przyczyna.
W samochodzie wymienione zostały kluczyki i wpisany został nowy kod, Imobiliser moduł, płytka bezpieczników która znajduję się pod kierownicą, dolna częśc stacyjki, która daje sygnał do stacyjki, próbowano również dwa inne sterowniki i to też nic nie pomogło.
Diagnoza następna była należy wymienić kable. I co wy na to ?
Czy potrafilibyście rozwiązać ten skomplikowany problem ?
Za wszystkie pomocne odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam