Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B ABS/TC, błąd 35

10 Lip 2010 23:02 9586 13
  • Poziom 27  
    Po przekręceniu stacyjki nie gaśnie kontrolka ABS. Z przodu słychać jakiś przekaźnik, ale to może być od sterowania pompy paliwa albo wtrysków (X20XEV). Można się bez problemu połączyć ze sterownikiem, wejść w diagnozę, ale wywala błąd 35 - obwód przekaźnika pompy zwrotnej. W teście pompy oczywiście cisza, nie startuje. Kontrolka TC w ogóle nie świeci (nawet podczas włączania), ale w podglądzie widzę, że jest reakcja na przycisk TC OFF, jednak na kontrolce to i tak nie robi wrażenia.

    Podejrzewam dwie rzeczy (ale sprawdzę dopiero w poniedziałek):

    1. Brak zasilania, np. po stacyjce - pamiętam w przypadku ABS w Corsie B (wersja z oddzielnym sterownikiem), jeśli nie było zasilania - przez zamknięty przekaźnik podawane było zasilanie na kontrolkę

    2. Uszkodzenie sterownika/zimne luty ?

    Czy w przypadku 1. diagnoza jest możliwa do przeprowadzenia ?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Tam były cztery wersję ABS, dwie kelsey hayes i dwie bosch-a. Daj więcej info.
    Z drugiej strony to Owik ma rację, przy tego typu usterce ciężko jest pomóc na odległość. Schemat + lokalizacja elementów i do dzieła.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 31  
    Niestety, owy przekaźnik jest integralną częścią modułu, więc chyba musisz go rozebrać.
  • Użytkownik obserwowany
    Wystarczy wyciąć otwór w plastiku wprost na nóżki przekaźnika.
  • Poziom 27  
    Czy mogę odkręcić moduł od modulatora hydraulicznego ? Czy czeka mnie rozszczelnianie układu ?

    Mam na podmiankę z Omegi B 2.5 V6, tam chyba też jest 5.0. Czy sam moduł mogę podmienić ?
  • Poziom 31  
    Możesz odkręcić moduł od modulatora i nic się nie rozszczelni.
  • Poziom 27  
    Na pinach 5 i 6 nie ma zasilania (powinno być z kontrolek), ale tylko kontrolka ABS świeci. Podanie napięcia na pin piąty (od kontrolki ABS) - płynie prąd 0,63A, kontrolka oczywiście gaśnie, ale nic się nie dzieje. Jakiś przekaźnik cyka w momencie podłączania wtyczki (o ile jest kluczyk przekręcony), ale silnik pompy stoi. Pomimo podania zasilania na pin 5 na krótko, błąd nie znika, silnik nie startuje. Myślę, czy może to być obwód wykonawczy przekaźnika silnika pompy zwrotnej

    Omega miała inny układ, nie pasuje
  • Poziom 31  
    Piny 5 i 6 to kontrolki, ale sterowane są ze sterownika masą.
    Szerokie piny 1-masa, 2,3- +12V, 4- +12V po zapłonie.
    Błąd masz w obwodzie przekaźnika który jest wewnątrz modułu, więc bez rozprucia tego modułu chyba nic nie zrobisz.
  • Poziom 27  
    Sprawdziłem jeszcze raz. Problem rozwiązany, pompa nie dostawała masy - nie było połączenia między korpusem pompy a punktem masowym przy lewej kolumnie McPhersona.
  • Poziom 13  
    witam!

    Za to u mnie swieci sie abs po odpalenie,, gasnie. System abs działa poprawnie, jednak TC nie działa.
    nawet przy przekrecaniu stacyjki nie zapali si ekontrolka

    Mam omega c 2003 rok 2,2 dti
    Serdeczni koledzy co moge sprawdzic, na co zwrocic uwage? Miał ktos podobny problem?
  • Poziom 31  
    A co "mówi" komputer diagnostyczny?
  • Poziom 13  
    nie podłączałem pod komputer.
    Moja omega na desce nie ma włącznika TC wiec czy na pewno tc nie jest dostępne?
    Z tego co pamiętam w astrach II coupe (niektorych0 tc tez nie bylo aktywne, wystarczyło kupić przycisk i dzialalo, czyli wszystko bylo wyprowadzone (wiazka kolo lewarka zmiany biegów) to tez zastanawiam sie czy moja może mieć tc?

    W jaki sposób można to sprawdzić?

    bo jezdzenie w sliskim jak by powiedziec na tylno napedowcu nie jest mile