Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nadajnik radiowy 200kHz, schemat. Jestem kompletnie zielony

11 Lip 2010 02:31 2111 7
  • Poziom 2  
    Hej, mam wielką prośbę do wszystkich...

Potrzebuję schemat prostego nadajnika radiowego, emitujacego jednostajny sygnał na częstotliwości 200 kHz nadający sygnał o mocy 1-2 W i tutaj wielka prośba napięcie zasilania 3, 5 lub 12 V:). Czy taka moc sygnału nie będzie wymagała odemnie zezwoleń czy też koncesji.
    Aby uniknąć wszelkich dodatkowych pytań. Z elektrotechniką nie miałem zbyt wiele do czynienia ( co zdecydowanie odpokutuje). Chodzi mi o dwie dla mnie ważne sprawy. Pierwsza to miejsce przyłączenia anteny, a druga i to o wiele bardziej, fale elektromagnetyczne mają słuźyć jako inicjator reakcji chemicznej która będzie przeprowadzana w bębnie, a więc antena musi być nawinięta na ten ów walec (lub też umieszczona w środku w postaci cewki...). Czy też bedę musiałzastosować inną antenę?

I tutaj pojawiają się nastepujące kwestie czy taka antena w znaczący sposób nie będzie zakłocała sygnału (walec o r=10cm około 100 zwojów). Dopuszczam odchylenie 20%, nawet lepiej jeżeli będzie to delikatnie w górę:).

aha jeżeli to oczywście nie za dużo... Prosiłbym także o schemat nadajnika na identycznej antenie tylko że o częstotliwości 1200 kHz, U=3,6 lub 12 V, P=1 do 2W.

Pozdrawiam serdecznie, Artur:)

Moderowany przez c2h5oh:

Ze względu na brak podstawowej wiedzy przenoszę tutaj.
    Z "Radiotechnika Początkujący".

• Poziom 36  
    No dobra, sygnał o częstotliwości 200kHz, ale na jakiej nośnej?
  • Poziom 28  
    jednostajny sygnał na częstotliwości 200 kHz
    Ja zrozumiałem że chodzi właśnie o nośną 200kHz.
  • Poziom 36  
    Wolałem się upewnić :-/
  • Poziom 2