Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Transporter t3 1.6D jak ustawić pompe wtryskową

dedal 11 Jul 2010 20:25 24241 18
  • #1
    dedal
    Level 11  
    Dzień dobry.

    Kupiłem parę dni temu Vw t3 1.6 diesel z 1985r.miał on parę usterek, które są już usunięte między innymi był popsuty termostat, uszczelkę pod głowicą, którą ja zniszczyłem.
    Wymieniłem uszczelkę ustawiłem wałek rozrządu płaskownikiem wkładanym w wałek, wał korbowy z tłokami ustawiłem według znaku na kole od tarczy sprzęgła. Jestem pewny, że te dwie rzeczy zrobiłem dobrze.



    Mój problem to pompa wtryskowa jest na kole zębatym od paska rozrządu znak i na obudowie paska(wspornik pompy) ustawiam je razem i nic nie odpala.
    Sprawdzałem po odkręceniu przewodów ciśnieniowych, gdzie wylatuje ropa podczas kręcenia ręcznie kołem pompy i według tego jest nie w tym miejscu co mówi znak.
    Mierzyłem początek tłoczenia co prawda suwmiarką ale to też wskazało mi inny przewód a nie pierwszy, tak jak to sugeruje znak na kole
    Spróbowałem ustawić tak jak mi się zdawało po mierzeniu ale też to nic nie dało.

    Na pompie mam znaki Vw i Audi
    producent BOSCH
    0 460 494 039
    nr 48
    068 130 107H
    011 546
    95480

    Pompa posiada urządzenie rozruchowe.

    Proszę o pomoc jak mam ustawić tę pompę?
    Ewentualnie z jakiego ona może być auta?
    To poszukałbym sobie coś o tym jak się ją ustawia?
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego szanowny, tam nie ma znaku żadnego, tylko istnieje specjalna przetyczka - blokada, ustawiająca koło pompy we właściwym położeniu.
  • #5
    dedal
    Level 11  
    to znaczy że mam nie patreć na te punkty tylko wsadić tą blokade w koło zebate a obudowe paska

    jest coś w tej obudowie że można by było to tam tak właśnie zblokować

    jak rozumiem to ta przetyczka to cos jakby taki przyżad maly i okragły

    Dodano po 25 [minuty]:

    byłem sprawdzic da się ablokować i nawet jak ustawiałem na to miejsce to czułem że jest początek tłoczenia ale ropa nie trysneła na pierwszy cylinder nawet jak próbowałem w drugim otworze w kole zebatym zablokowac to tez nie pierwszy cylinder wyszedł


    kręce pompą w prawo tak jak zegar próbowałem w lewo ale nie tłoczy
  • #6
    toku74
    Level 31  
    na kole pompu jest kilka otworów większych i jeden mniejszy. Ten mniejszy ma 15 mm średnicy. Znajdź kawałek pręta tej średnicy długości ok. 3cm i wsuń go w ten otwór ustawiając na godzinie ok. 4. tam on się zablokuje, tylko przy zakładaniu paska sprawdzaj czy bolec daje się lekko wsówać, bo on będzie ci lekko uciekał.
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    Wałek na blokadę z tyłu, koło zamachowe na zero, pompa na blokadę-kołek. Musi palić. Dokładne ustawienie momentu wtrysku to odrębna sprawa.
  • #8
    dedal
    Level 11  
    ustawiałem z tym kołkiem w koło pompy ale jest chyba problem ogólnie z pompa bo silnik jakby na jeden cylinder odpalał bo cos słychać ale nie wchodzi na obroty

    raz odpalił tylko że wtedy było całkowicie inaczej ustawione ale po zgaszeniu nie odpalił mi ponownie z tym ustawieniem. Kopcił na super czarno.

    Czy jest jakis sposób żeby sprawdzić popme czy jest dobra?
  • #9
    toku74
    Level 31  
    jak wcześniej chodził to musi i teraz. coś źle robisz. Może w jakiś cudowny sposób masz wałek o 180 przesatawiony. Kołek blokujący pompę musi luźno wchodzić. przy zakładaniu może uciekać.Jak zakladasz pasek zaczynaj od rozrządu, koło pośrednie p-py oleju, p-pa wtryskowa i wałek. Pasek cały czas napięty.
  • #10
    dedal
    Level 11  
    właśnie tu jest też problem bo wcześniej jak kupiłem t jechałem nim aż sie woda wygotowała a silnik sam się wyłączył potem za pare dobrych godzin uzupełniłem wode odpowietrzyłem chłodnice i odpalił i jechał pouszczelniałem wycieki i myslałem że jest juz ok

    pojechałem na próbe tak na odległość 5 km od domu i jechał tylko nagle zaczeła temperatura skakac jak wolno jechałem to chłodił sie i temperatura było w normie ale przy 40-50 km/h zaczynał się grzać i nie żdąrzyłem do domu dojechac brakło mi 3 km a silnik tak jak wcześniej zgasł i nie odpalał
    Podobnie jak wcześniej znów nalałem wode żeby odpalic i dalej szukac co z tym chłodzeniem ale juz nie odpalił
    Pomyslałem że to uszczelka pod głowicą to ja wymieniłem i przy okazji pasek i napinacz .
    na kole od pompy są po dwa duże otwory i po dwa małe właśnie te do blokowania ma tez punkty na kole jeden fabryczny i jeszcze jeden co ktoś robił pasuje on akurat to tej blokady jak blokuje kolo na tego bolca to i ten znak sie zgadza

    wykreciłem wtryskiwacz czy jest sprawny podłączyłem na powietrzu z pompą i zakreciłem pompą był wtrysk pasujacy właśnie do blokowania pompy

    tak zostawiłem na blokadzie pompy i dalej ustawiłem początek tłoczenia na 0,90mm ustawiałem tez na 1,00 2,00 0,00 -0,90 żadna wartośc nic nie daje chociaż zdaje mi się że jak dużo wcześniej ustawie to jakby chetniej odpalał jakiś cylinder .

    Pompa wydaje sie dobra chociaz teraz wycieka z miejsca gdzie jest dżwignia od gazu na osi.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak zgotowałeś silnik tak że sam zgasł, to wybacz - dalsza dyskusja nie ma sensu. Pomiar ciśnienia sprężania na zimnym silniku, dopiero będzie wiadomo o czym dalej rozmawiać.
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    No to jest w stylu elektrody. Samochód do mechanika i po sprawie.
  • #13
    tpolo
    Level 17  
    Pełen relaks Panowie. T2-3 odpowietrzyć układ chłodzenia to nie tak hop siup to długo schodzi. Gotować się może z wielu przyczyn. Nieszczelność uszczelki pod głowicą, nie odpowietrzony układ chłodzenia, zapłon nie w tym miejscu co trzeba, a nawet awaria pompy chłodziwa, termostat mimo wymiany może nie działać. Odpowietrzanie osobiście przeprowadzam na postoju , pozwalam pyrkać autu do puki nie włączy się termo włącznik, cały czas kontrolując poziom płynu i odkręcając co jakiś czas odpowietrznik w chłodnicy. T2-3 to wdzięczny samochodzik ale nie lubi być zaniedbany przy silniku. Można go tak zamordować
  • #14
    trans-serwis
    Level 39  
    tpolo ja przy odpowietrzaniu t-3 podnoszę obroty silnika do 2000.
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tpolo wrote:
    Pełen relaks Panowie. T2-3 odpowietrzyć układ chłodzenia to nie tak hop siup to długo schodzi. Gotować się może z wielu przyczyn.

    Jakieś problemy z czytaniem? Wyraźnie napisane:
    dedal wrote:
    właśnie tu jest też problem bo wcześniej jak kupiłem t jechałem nim aż sie woda wygotowała a silnik sam się wyłączył potem za pare dobrych godzin uzupełniłem wode odpowietrzyłem chłodnice i odpalił i jechał pouszczelniałem wycieki i myslałem że jest juz ok

    pojechałem na próbe tak na odległość 5 km od domu i jechał tylko nagle zaczeła temperatura skakac jak wolno jechałem to chłodił sie i temperatura było w normie ale przy 40-50 km/h zaczynał się grzać i nie żdąrzyłem do domu dojechac brakło mi 3 km a silnik tak jak wcześniej zgasł i nie odpalał

    Nad czym tu debatować? Skoro zgasł, to albo stracił ciśnienie, albo opory tarcia tłoków zacierających się zdławiły silnik. Tak czy inaczej ma prawo nie odpalić, szczególnie jesli teraz ssie wodę do cylindrów.
  • #16
    dedal
    Level 11  
    teraz wody nie bierze po wymianie uszczelki nie znika

    tłoki nie trzymały lekko sie obracały fakt widać było na cylindrach lekkie przytarcie ale takie też widziałem przy wytyranych silnikach

    pomiar ciśnienia tez uważam że jest konieczny tylko zę najbliższy fachowiec pojechał na wakacje i sobie musze poczekać

    szukam też innego silnika mogę mieć 1,6 td z pasata podobno pasuje

    ale tak wszystkim dziękuje za pomoc bo wiele rzeczy sam nie wiedziałem a o reszcie zapomniałem

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    mam jedno jeszcze pytanie

    wziąłem się za szukanie kompresji sprawdziłem luzy na zaworach okazało się że pomyliłem te podkładki na szklankach i trzy zawory wyglądają jakby były reperowane i są troszkę niższe i też te podkładki były grubością dopasowane do tych innych zaworów a ja je poprzestawiałem szczelinomierz na trzech cylindrach po jednym zaworze nie daje się wsadzić co myśle że zawór lekko otwarty

    pytanie moje wyjąłem całkowicie wałek rozrządu czyli wszystkie zawory zamknięte kręcę wałem sprawdzić czy jest kompresja i idzie ciężko ale słyszę syczenie
    zastanawiam się skąd to może być i gdzie w dobrym silniku powinno uciec to powietrze czy przez pierścienie?
  • #17
    toku74
    Level 31  
    do kompresjni wykręć wtryskiwacze- będzie mniej syczało haha. Jak się sprawdza ciśnienie- masz przyżąd to jak się mu przyjżysz to przypasujesz. Odnośnie pompy to proponuję jeszcze sprawdzić, czy nie podcięło klina
  • #18
    trans-serwis
    Level 39  
    dedal zanim całkowicie zepsujesz ten silnik to może zadzwoń jestem z Cżęstochowy.
  • #19
    dedal
    Level 11  
    UDAŁO SIĘ

    odpalił

    w sumie to ja dałem plamę ale nie pomyślałem że płytki na szklankach zaworów sa wszystkie różne a na oko były tylko trzy jakby inne

    rozebrałem zawory "dotarłem" złożyłem wyregulowałem luzy

    na nowo skręciłem
    tłok 1 w górze na punkcie
    pompa na tzw kołek do blokady

    zawory na blokadę wałka
    założyłem pasek + napinacz i płyn do chłodnicy

    i odpaliło

    Pragnę wszystkim podziękować za pomoc