Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 2.0 16V gaśnie na gazie

12 Lip 2010 09:09 2929 20
  • Poziom 11  
    witam,
    mam paska b3 w kombi, instalacja BRC oznaczenia Parownika AT90 ( kupiłem nowy)
    od pewnego czasu auto zaczeło mi gasnąć jak np. staje na skrzyżowaniu.
    Ogólnie to jak stoje z górki i puszcze go na luzie na zapalonym silniku i nacisne stop to obroty spadaj i po chwili gaśnie !
    Miałem problemy ze spalaniem, ale parownik został wyregulowany na komputerze wiec nie chce do niego teraz rąk pachć.
    Wiecie może co sie po robiło że tak sie dzieje ? jakieś lewe powietrze ?
  • Poziom 28  
    Koniecznie posprawdzaj przewody
    Zobacz czy parownik się nagrzewa do odpowiedniej temp.
    Ile czasu ma parownik i czy na pewno nowy, może regenerowany kiepsko.

    Jaki masz model tej instalacji ? Zakładam że to instalacja z silnikiem krokowym , czy silnik pracuje poprawnie /?
  • Poziom 18  
    jak masz nowy parownik to po ok 1000 km wymagana jest kolejna regulacjia gdyz membrany ulozyly sie
  • Poziom 31  
    nawet niewielka nieszczelność na dolocie będzie psuła całą przyjemność z jazdy
  • Poziom 11  
    parownik nowy. regulowany był juz kilku krotnie.
    Ostatnio na komputerze i było ok spalanie i praca silnika.
    teraz motor nie pracuje równo, wrecz odwrotnie !
    Jak instalacja nie wiem jest jakis komputer.
    Możę wina jest w kablach zapłonowych bo kupiłem na jesień za 70 pln bo reszta była w granicach 300 pln ? w nocy widać jak skacza iskierki w nich !
  • Poziom 39  
    No to kable i świece do wymiany, jak kichnie to dopiero będziesz miał bałagan.
  • Poziom 39  
    A ja bym sprawdził serwo wspomagania hamownania i rurki dolotowe.
    Miałem podobny przypadek w passacie B4 2,0 8V - co prawda obroty na poczatek skakały trochę w górę ale potem ( pewnie jak komp zareagował ) leciały w dół...
    Pozdr.J.
  • Poziom 11  
    W sumie to juz miałęm kichniecia w tym pasku, z 2 napewno.
    Co do serwa wspomagania, to ostatnio zaczeło strasznie wyć pod czas skecania tak strasznie złośliwie ? i do tego nie mogli go ustawić na 900 obrotów tylko cały czas 1100 było a teraz gaśnie
    czyli mam wymienić serwo ?
  • Poziom 39  
    Jeżeli to skwencja i kicha to bardzo nie dobrze....
    A jeżeli klasyczna ( mieszalnikowa LPG) to sprawdź jeszcze rurę dolotową do rzepustnicy( miedzy przepływką a przepustnicą. U mnie po kichnięciach kilku ( za każdym razem spadała z kolektora- był to samoistny bezpiecznik przed zniszczeniem układu dolotowego) w końcu pękła od dołu ( na "resorze" tuż przy kolektorze z przepustnicą) Wtedy dostawała lewe powietrze i silnik głupiał. A przy LPG skład mieszanki jest bardzo ważny. Przy okazji może pod maska śmierdzieć gazem...
    Pozdr.J>
  • Poziom 11  
    jest to instalacja pierwszej generacji tak kiedyś usłyszałem.
    adam dodam fotke motorka poźniej to możesz pokazać na zdjęciu o które miejsce Ci chodzi, nie miałęm zbyt dużo doczynienia z mechaniuką
  • Poziom 39  
    Mój pasek już dokonał żywota i poszedł w ręce handlarzy, obszukałem archiwum ( miałem gdzieś zdjęcie tej rury - wymieniałem pękniętą) ale echo...
    Ogólnie, jak patrzysz na silnik po lewej stronie masz pokrywe filtra powietrza ( taką prostokątną) od niej gruba rura do przepływomierza i potem po łuku w prawo do przepustnicy, która jest na wlocie kolektora ssącego.
    Na końcu rury powinna być opaska sprężynowa ( jeśli jej ktoś nie wymienił na zaciskaną śrubką) i ta opaska przy strzale "do tyłu" pozwala spaść rurze z wlotu przepustnicy.Tuż przed wlotem przepustnicy jest taka harmonijka pozwalająca na ugięcie jej pod katem odpowiednim do założenia na wlot i tam pęka ( najczęście od dołu). Na poczatek srawdź czy nie spadła.....
    Opis dot. silnika 8-mi zaworowego, ale dolot jest chyba taki sam,
    Pozdr.J.
    ps
    passek do było dobre jeździdło....
  • Poziom 11  
    teraz czaje, juz dawno było tam pekniete! zaizolowąłem, teraz też po prawiłem izolacja.
    Zastanawiam mnie to wspomoganie..
  • Poziom 39  
    Taśma nic nie da, tam jest wysoka temperatura ( dochdzi do 90 - 100 °C) ja przed wymianą na sprawny uszczelniłem to miejsce żywicą epoksydową odporną na wysokie temperatury.
    Sprawy ze wspomaganiem kierownicy mogą się uspokoić po ustabilizowaniu obrotów.
    JA pisałem o wspomaganiu hamulców ( taka diza metalowa bańka mniejwiecej na przedłużeniu kierownicy, dochodzi do niej wężyk z kolektora.
    Pozdr.J.
  • Poziom 11  
    adamjur1 napisał:
    Taśma nic nie da, tam jest wysoka temperatura ( dochdzi do 90 - 100 °C) ja przed wymianą na sprawny uszczelniłem to miejsce żywicą epoksydową .


    i nic nie pomogło ? dopiero jak wyminiłes na nową obudowe ?
    Dla pewności dodam zdjęcie jak auto wróci do domu :D
  • Poziom 39  
    Nie, no to zaklejenie pomogło, i nie rozrywało się jak taśma przy każdym strzale.
    Wymieniłem bo planowałem sprzedaż pojazdu, ale wcześniej uległ likwidacji zwanej "szkodą całkowitą" :cry:
    Pozdr.J.
  • Poziom 11  
    Witam proponuje sprawdzić rurkę którą silnik zasysa powietrze i jeżeli jest skierowana do przodu pojazdu obrócić ja do tyłu tak aby powietrze ni wlatywało od przodu i sprawdzić połączenie na rurkach pod ciśnieniowych Powodzenia!!
  • Poziom 39  
    Kol Kumalo - to nie Polonez :D - tu wlot do filtra jest zabudowany w błotniku....
    Pozdr.J.
  • Poziom 11  
    dla upewnienia sie czy o tym samym myslimy podsyłam fotki :
    Passat b3 2.0 16V gaśnie na gazie
    Passat b3 2.0 16V gaśnie na gazie


    nie sadziłem ze tam temteratura siega rzędu 100 °C !
  • Poziom 39  
    Konstrukcja jest trochę inna niż w silniku 2E ( taki miałem) ale zasada taka sama.
    Jeżeli to się rozłączy to nie ma kontroli przepływającego powietrza, a że bokami jest łatwiej niż przez fitlr mieszanka robi się uboższa.
    A co do temperatury - zobacz po dłuższej jeździe jak tam potrafi być goraco... ( ciepło - mimo osłony termicznej nad kolektorem wydechowym - idzie do góry...
    Ale ogólnie poczekajmy, może odezwie się ktoś kto wie więcej nt tego sinika -może też podasz dokładny jego typ : KR, 9A czy jeszcze coś innego..
    Pozdr.J.
  • Poziom 11  
    tak to jest 9A
    fajnie by bło gdyby pojawił sie ktoś taki:(
  • Poziom 11  
    a więc tak, co do kolanka tego co mam owinięte tasmą, smiało mogę powiedzieć ze to nie to !
    Był u mnie znajomy i doradził mi przeczyśzczenie srodkie do przepustnic.
    Przeczyściliśmy wieć oraz silniczek krokowy, nie pomoglo to jednak niestety.
    A wracając do tej obudowy to po sciagnieciu jej i odpalonym siolniku nic sie nie działo tak jak chodził wcześniej tak i po sciagnięciu.
    Zastanawia mnie teraz kwestia palaca w aparacie zapłonowym, aby go wymienić trzeba sciagać pokrywe zaworów ?