Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 - Problem z licznikami

dzedaj01 12 Lip 2010 11:20 14034 16
  • #1 12 Lip 2010 11:20
    dzedaj01
    Poziom 2  

    Witam serdecznie,

    Mam problem z licznikami, a przynajmniej tak mi się wydaje, bardzo bym prosił o pomoc.

    (Audi A4 2,5 TDI 2001r, Liczniki: 8D0920900R)
    Opis problemów:
    1. Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa, przez jakiś czas wskaźnik pokazywał dobrze od pełnego do mniej więcej połowy zbiornika po przekroczeniu połowy pokazywał już jak chciał (generalnie szalał). Mechanik sugerował że to kwestia czujnika w zbiorniku więc go wymieniłem, ale niestety okazało się że po wymianie było dalej to samo. Teraz sytuacja jest taka że cały czas pokazuje prawie pełny zbiornik (czasami ale rzadko skacząc na prawidłową pozycję). Sprawdzając VAGiem wygląda tak jak na obrazkach, lekko stukając w liczniki odczyt poziomu się wacha w różne strony dlatego też według mnie wygląda na to że coś w licznikach jest nie tak.
    Audi A4 - Problem z licznikami Audi A4 - Problem z licznikami Audi A4 - Problem z licznikami
    Z tego co czytałem na forum problemy z wskaźnikiem paliwa wynikają z uszkodzonym wkładem liczników ale z drugiej strony widać że ruszając , stukając w liczniki zmienia się wskazanie co sugerowało by (przynajmniej tak mi się wydaje) na to że może być coś fizycznie uszkodzone albo coś nie łączy w liczniku. Sprawdzając VAGiem same wskaźniki wychylają się prawidłowo od początku do końca a potem ustawiają się na połowie.


    2. Drugi problem polega na wskazaniu czujnika temperatury oleju, od czasu do czasu zdarza się że łapie temperaturę (temperatura rośnie i skacze na 121 stopni a potem nagle spada do 98, w tym czasie temperatura płynu chłodzącego utrzymuje się cały czas na 90 stopniach. Na panelu klimatyzacji można włączyć odczyt kanału 49 (wskazanie temperatury oleju) więc często tak jeżdżę żeby kontrolować tą temperaturę i jak mi się ostatnio włączył alarm ten czujnik pokazywał 121 stopni potem uderzyłem w deskę nad licznikami i temperatura spadała do 98 co by mogło sugerować że to również jest problem w licznikach.

    3. Trzeci problem jest sporadyczny ale zdarza się czasami że po uruchomieniu silnika nie włącza się w ogóle nadmuch mimo że na panelu Klimy da się regulować. Dawno nie miałem tego problemu ale wczoraj mi się przytrafiło i ku mojemu zdziwieniu po uderzeniu nad licznikami wiatrak zaczął chodzić.
    Pytanie czy mógłby mi ktoś pomóc, ewentualnie polecić kogoś z Krakowa kto byłby w stanie mi pomóc?

    Jak wygląda sprawa wymiany liczników znalazłem na allegro bardzo podobne ale dla benzyniaka (http://www.allegro.pl/item1103250584_zegary_audi_a4_b5_lift_benzyna_1_8_1_2_fis.html) czy możliwe jest przekodowanie takich liczników do mojego auta?

  • #3 12 Lip 2010 22:15
    dzedaj01
    Poziom 2  

    Nie wiem, jak go wykręciłem to sprawdziłem numery, natomiast firmy nie sprawdzałem. Mogę to sprawdzić bez wykręcania liczników?

  • #4 12 Lip 2010 22:26
    s27
    Poziom 15  

    można sprawdzić komputerem lub po wymontowaniu, sądzę że auto A4 B5 po lifcie ??? licznik M73 Jaeger :D

  • #5 12 Lip 2010 23:01
    dzedaj01
    Poziom 2  

    Dokładnie A4 B5 po lifcie

    VAG Numer: 8D0 920 900 R
    Nazwa Systemu: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D52
    Kod Oprog: 00160
    Extra: XXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0YD114135

  • #7 22 Lis 2010 14:13
    michknu
    Poziom 8  

    Witam, mam chyba podobny problem, możecie mi koledzy powiedzieć jak rozwiązaliście ten problem. Bardzo dziękuje

  • #8 30 Maj 2012 23:38
    johnrrambo
    Poziom 7  

    U mnie objawy też są bardzo podobne. Rozumiem że tylko wymiana licznika na nowy wchodzi w grę. Tylko problem żeby taki znaleźć.
    Jeżeli ktoś posiada to chętnie porozmawiam. Tymczasem mam zamiar zadzwonić do salonu i zapytać jak z ceną takiego właśnie

  • #9 23 Lip 2012 22:13
    johnrrambo
    Poziom 7  

    W salonie 1500zł! Niestety nie mogę niegdzie znaleźć używanego

  • #10 04 Lis 2012 18:18
    johnrrambo
    Poziom 7  

    No i w końcu kupiłem używany licznik, wymieniłem i wszystkie objawy jak ręką odjął :D

  • #11 04 Lis 2012 19:10
    tolo
    Poziom 32  

    W oryginalnym liczniku pewnie "padła" motorola 2j74y, w Jagerach to dość popularna usterka ale do naprawienia.

  • #12 04 Lis 2012 19:54
    miler80
    Poziom 34  

    Tam nie pada żadna motorla, tylko pewien stabilizator w którym trzeba czasami poprawić niepewne złącza ale najczęściej trzeba wymienić. I właśnie on stwarza problemy które opisujecie. Dodam że oryginalny kosztuje ok. 50eur. Ja zastępuje go zamiennikiem, dostępnym u nas za ok. 7zł. :D

  • #13 04 Lis 2012 20:06
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Naprawiłem tych liczników już troszeczkę, i zawsze przyczyną były zimne luty - jest tylko jeden problem - trzeba wiedzieć gdzie lutować i czym. Nawet wczoraj robiłem taki z A2 (brak prędkościomierza i nabijania km oraz wariujący wskaźnik paliwa), dwa lutowania i problem zniknął.

  • #14 04 Lis 2012 21:04
    miler80
    Poziom 34  

    Nie zawsze zimne luty, akurat za wskaźnik temp. i paliwa odpowiada TCA.... i jeśli nie jest luźny na obsadzeniu badziewnym to poprostu trzeba go wymienić.

  • #15 21 Lut 2013 20:52
    bamson
    Poziom 9  

    Witam, mam podobny problem z licznikiem z A3 o oznaczeniu 8L0 920 900 H (Jaeger) no i w tym liczniku wpierw nie pokazywał się poziom paliwa (wciąż rezerwa i poziom zero), instalacja i pływak sprawdzone, a potem doszło także że wskaźnik paliwa i temperatury na dzień dobry dźwigają się gdzieś o 1/5 skali (wystarczy tylko pozycyjne załączyć aby to miało miejsce) więc też o tyle przekłamują. Podejrzenie padło na motorolę - wymieniona z serii Xc na Hc (oprogramowanie zgrane z jednej do drugiej) i bez rezultatu ... bolce na wyjściu do wtyczek przelutowane i też nic ... dodam tylko że o ile pamiętam to w blokach pomiarowych VAG widział dobrą oporność pływaka oraz wszystkie wskaźniki reagują na wzbudzenie VAG-iem, czy ktoś mógłby coś doradzić?

  • #16 14 Cze 2013 14:24
    Martenz568
    Poziom 1  

    Witam mam problem(moj brat) w audi a4 po lifcie (po 2000) 2,0 benzyna z licznikiem dzieje się tak ze wyswietla się informacja migająca na przemian kontrolka od oleju i od rezerwy paliwa na dodatek nie działa prędkościomierz i wskażnik poziomu paliwa po właczeniu zapłonu poruszy się wskażnik paliwa i wiecej nic(paliwo w zbiorniku jest).To wszystko się stało podczas jazdy (normalnej bez wirażowania) Napomne że olej został wymieniony na stacji ale czujnik od ciśnienia nie.o co tutaj chodzi samochód stoi na parkingu i czy będzie nim można wrócić do domu.Proszę o pomoc.Z góry dzięki.

  • #17 10 Sty 2016 22:19
    marcinsz123
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam taki sam problem z tym licznikiem tzn złe wskazania paliwa i temperatury oraz czasem zerowanie się licznika.

    Czy mógł by ktoś podpowiedzieć które luty trzeba poprawić ?

    Pozdrawiam, marcinsz123

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME