Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja a silnik dwusuwowy 26-konny

zbuk 14 Lip 2010 15:31 6702 40
  • #31
    robokop
    Moderator Samochody
    No taaa, a jak sobie to wyobrażasz? W przyczepach kempingowych są chłodziarki i owszem, wykorzystywane jest zjawisko odbierania ciepła od otoczenia przez rozprężający się gaz, spalany później - tyle tylko że co w dwusuwowym silniku zrobisz z tym rozprężonym gazem ?
  • #32
    mczapski
    Poziom 39  
    Ekspertem nie jestem, ale ten gaz służy do ogrzewania w miejsce grzałki elektrycznej. Więc nie ma problemu z jego wykorzystaniem. Mowa o chłodzeniu absorpcyjnym.
  • #33
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Możesz też napędzać sprężarkę bezpośrednio z półośki za pomocą paska klinowego i dodatkowego koła pasowego , jedziesz jest klima, stoisz brak klimy.
  • #34
    rowin1983
    Poziom 16  
    Witam. Myslę, że zestaw kompletnej klimatyzacji z jakiegos małego auta (np Fiat Panda) dałby rade. A co do silnika to nie dowiemy sie dopóki ktoś tego nie zmontuje i nie uruchomi .
  • #35
    mczapski
    Poziom 39  
    Jak można mówić o typowym zestawie klimatyzacyjnym w Trabancie (typowym)? Po pierwsze brak chłodnicy oraz odmienna dmuchawa chłodzenia. Po drugie brak nagrzewnicy i także dmuchawy. Czyli niestety wszystko musi być nietypowe jak dla samochodu. Natomiast pomysł wykorzystania ciepła z kolektora wydechowego teoretycznie możliwy.
  • #37
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    W temacie nie chodzi o ciekawostki technicze tylko o brak mocy napędowej a tego bez dodatkowego silnika nie przeskoczy.
  • #38
    WXSXK
    Poziom 11  
    Witam Sam posiadam Sportowe niemieckie auto o nazwie trabant ze sportowym silnikiem 600 :) odnośnie klimy to mam zamiar zamontować chłodzenie opierające się na modułach peltiera na razie to jest zamysł ale muszę przeliczyć pobór prądu
  • #39
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Dzisiaj naprawiałem Chłodnię na Sprinterze i tam sprężarka była napędzana z silnika indukcyjnego 1,5 kW 1440obr. A Przełożenie było takie że sama sprężarka miała 1200obr./m i to działa i chłodzi chłodnię na pace.
    A jeszcze 220v Było robione z invertera 12/220V
  • #40
    tzok
    Moderator Samochody
    WXSXK napisał:
    (...)mam zamiar zamontować chłodzenie opierające się na modułach peltiera na razie to jest zamysł ale muszę przeliczyć pobór prądu
    Zły zamysł, szkoda czasu na liczenie. Czym chcesz chłodzić moduły?
  • #41
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Układy Peltiera to szajs jakich mało , lepiej kupić przetwornicę 12/ 220v i zaaplikować bebechy od małej zamrażalki 250W.
    TIR-owcy nie chcą widzieć nawet chłodziarek na peltierze, tylko sprężarkowe .