Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Domykanie szyb Modułem Portman PW260 Honda Prelude

dj_bovorta 12 Jul 2010 22:49 3010 2
  • #1
    dj_bovorta
    Level 13  
    Witam.



    Chciałbym zrobić sobie domykanie szyb w moim samochodzie , zrobiłem już centralny zamek na pilota ale z domykaniem szyb jeszcze się nie bawiłem. Otóż w Preludzie silniki nie mają zabezpieczenie termicznego czy wyłącznika przeciążeniowego na dosuwaniu szyb .Więc podczas trzymania przycisku cały czas nie ważne czy szyba już dosunięta czy nie silnik ma obciążenie.
    Moduł Portman PW260 ponoć posiada wyłącznik przeciążeniowy i dlatego postanowiłem go zamontować i zespolić z centralnym na pilota Magiccar FAI820. Owymy Magic posiada wyjście na moduł dosuwania szyb przez podanie przez 30sek masy na jeden pin. W samochodzie sterowanie przy przełącznikach kierowcy na którym jest możliwość sterowania obojga szybami jest za pomocą plusa. Mógłbym oczywiście zastosować przekaźnik dzięki któremu impuls dosuwania na 30 sek byłby plusem, lecz jednak nie jest to możliwe z powodu braku zabezpieczenia termicznego bądź przeciążeniowego przez producenta samochodu. Zostaje więc montaż sterownika dosuwania szyb którym jest PW260. Jak go zespolić z FAI820 ?.Myślałem żeby dać impuls do PW260 od sterowania zamkiem który jest podawany przez 1 sek gdyż 30 sek z pinu do sterowani szybami trwa za długo przez co urządzenie dosuwające szyby mogło by się pocić.Tylko gdzie ten impuls 1sekundowy do portmana ? niżej podaje schemat montażu owego PW260. Czy konieczne jest rozcinanie przewodów nie wystarczy samo wlutowanie się ?
    Domykanie szyb Modułem Portman PW260 Honda Prelude Domykanie szyb Modułem Portman PW260 Honda Prelude

    Prosze o pomoc, Pozdrawiam djbovorta
  • #2
    gemiel
    Level 24  
    Moduł domykania szyb jest tak skonstruowany, że bez względu na długość impulsu wyzwalania (w alarmach od 15 d0 30s) pracuje prawidłowo. Podanie impulsu wyzwala pracę modułu, który kolejno domyka szyby. Jeśli ma zbyt małe lub zbyt duże obciążenie (nie podłączony silnik szyby do danego kanału lub opór zamkniętej szyby) to przełącza się na następny kanał wykonawczy aż do ostatniego (2 szyby, 4 szyby lub 4 szyby i szyberdach).
    Wszystkie obecnie produkowane moduły mają układ pomiaru prądu. Bez tego nie ma możliwości poprawnej pracy.
    Rozcięcie przewodów do silników szyb jest konieczne. Klasyczne podłączenie takiego silnika w instalacji samochodu polega na połączeniu obu przewodów w przełączniku szyby do masy (stan spoczynku). Jeśli naciskamy przełącznik to w zależności od tego, w którą stronę ma się przesuwać szyba to dany przewód jest odłączany od masy i podłączany do +12V. Musisz sprawdzić, który przewód otrzymuje +12V w czasie zamykania szyby i ten przecinasz. Zwróć uwagę na to, który przewód na schemacie idzie do silnika a który do włącznika. Pomyłki często kończą się spaleniem ścieżek, przekaźników itp.
  • #3
    dj_bovorta
    Level 13  
    Dziękuje gemiel , Kolego możesz powiedzieć mi gdzie doprowadzić ten impuls plusem czy masą do urządzenia dosuwającego ? Czyżby do TG+ sterowanie plusem od centralnego a do TG- masą ? do czego więc w parze z nimi jest arme out ?

    I jeszcze jedno pytanie do czego te potencjometry ?