Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1.9 TDI AHF 110KM - wskaźnik temp. cieczy chłodz.

waldek905 13 Lip 2010 20:25 28074 28
  • #1 13 Lip 2010 20:25
    waldek905
    Poziom 9  

    Witam. Posiadam Golfa mk4 1.9 TDI AHF 110KM. Mam taki problem, co może być przyczyną tego? Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje cały czas zero (minimalnie drgnie do góry po włączeniu zapłonu). Nie stało się to nagle ale stopniowo tzn najpierw wskazówka nie dochodziła do połowy (90st) później do drugiej kreski, trzeciej, trzech białych a teraz w ogóle na zero. Silnik się nagrzewa sprawdzałem rury z/do chłodnicy, włączają się także wentylatory. Termostat jest dobry, czujniki wymieniłem na nowe i dalej to samo. Jedynie raz jak się aż tak mocno zagrzał że wskazówka doszła do końca tych trzech kresek co są koło siebie (tych na początku) i wentylatory chodziły...
    Mam jeszcze jedno pytanie na baku do zaświecenia rezerwy przejeżdżam 700 km (jeżdżę po mieście najczęściej) czy to jest dobry zasięg jak na ten silnik?

    0 28
  • Sklep HeluKabel
  • #3 13 Lip 2010 21:47
    waldek905
    Poziom 9  

    Tzn nie ja wymieniałem tylko mój kolega bo jest mechanikiem i mówił że wymienił czujniki temperatury - te dwa chyba co są.

    0
  • #4 13 Lip 2010 21:49
    gregorianin
    Poziom 27  

    Wynik spalania wydaje się być normalny/dobry.
    Opisany objaw wskazuje na czujnik temperatury cieczy.
    Jaką temperaturę widzi ECU? (odczytane np. vagiem)

    0
  • #5 13 Lip 2010 21:58
    waldek905
    Poziom 9  

    Nie wiem nie podłanczałem pod Vaga. Właśnie bede się musiał wybrać do elektronika bo mechanik powiedział mi że wszystko sprawdził i nie wie co to może być - tzn wymienił czujniki i powiedział że musze do elektronika pojechać

    0
  • #6 23 Lip 2010 19:37
    waldek905
    Poziom 9  

    Wymieniłem czujnik temperatury cieczy (kwadratowy niebieski 4-ro pinowy - w nim jest zintegrowany G2 i G62) i wskaźnik zaczął pokazywać temperature tylko że wiecej niż 70 stopni nie pokazuje mimo to że silnik jest rozgrzany że aż wentylatory chodzą.

    1
  • #8 23 Lip 2010 22:01
    piotrmax
    Poziom 10  

    Miałem podobną sytucaję w swoim aucie, VW Bora wskaźnik skakał jak opentany po wymianie czujnika temperatury "wody " wszystko wróciło do normy, jeszcze jedno pytanie czy zoatał napewno kupiony dobry czujnik??, bo jest kilka rodzaji i dziwne żeby pokazywał temperaturę większą o 70 stopni i tak jak koledzy mówią vag prawdę Ci powie. Pozdrawiam

    -1
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #9 23 Lip 2010 22:18
    Sztomel
    Poziom 34  

    Przede wszystkim jeśli już ktoś podłączy tego Vaga to :
    - wchodzisz w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007 i odczyt temperatury z 4 pola (wskazanie z czujnika G62),
    - wychodzisz od razu z 01 Engine i wchodzisz w 17 Instruments, 08 Meas. Blocks, grupa 03 i odczyt temperatury z 1 pola (wskazanie z czujnika G2) - obydwa odczyty tj. z G62 i G2 mają być identyczne lub zbliżone z tolerancją 5*C (jeśli tolerancja będzie zbyt duża to albo czujnik jest daremny albo rezystancja na instalacji jest rozbieżna,
    - jeśli wskazania z czujników są zbieżne a mimo to wskazówka na zegarach pokazuje temperaurę w okolicach 70*C lub mniej (gdy odczyty z czujników wskazują około 80-90*C) to w 17 Instruments wejść w 03 Output test i sprawdzić jak wychyla się wskazówka temperatury i czy zatrzyma sie na 90*C.

    3
  • #10 23 Lip 2010 22:25
    waldek905
    Poziom 9  

    piotrmax napisał:
    Miałem podobną sytuację w swoim aucie, VW Bora wskaźnik skakał jak opętany po wymianie czujnika temperatury "wody " wszystko wróciło do normy, jeszcze jedno pytanie czy został na pewno kupiony dobry czujnik??, bo jest kilka rodzaji i dziwne żeby pokazywał temperaturę większą o 70 stopni i tak jak koledzy mówią vag prawdę Ci powie. Pozdrawiam
    nie większa o 70 stopni ale maksymalnie dochodzi do 70 stopni. wymieniłem na identyczny - niebieski 4-pinowy nr kat taki sam: 078 919 501B tylko że zamiennik za 52zł a nie oryginał VW

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sztomel napisał:
    Przede wszystkim jeśli już ktoś podłączy tego Vaga to :
    - wchodzisz w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007 i odczyt temperatury z 4 pola (wskazanie z czujnika G62),
    - wychodzisz od razu z 01 Engine i wchodzisz w 17 Instruments, 08 Meas. Blocks, grupa 03 i odczyt temperatury z 1 pola (wskazanie z czujnika G2) - obydwa odczyty tj. z G62 i G2 mają być identyczne lub zbliżone z tolerancją 5*C (jeśli tolerancja będzie zbyt duża to albo czujnik jest daremny albo rezystancja na instalacji jest rozbieżna,
    - jeśli wskazania z czujników są zbieżne a mimo to wskazówka na zegarach pokazuje temperaturę w okolicach 70*C lub mniej (gdy odczyty z czujników wskazują około 80-90*C) to w 17 Instruments wejść w 03 Output test i sprawdzić jak wychyla się wskazówka temperatury i czy zatrzyma sie na 90*C.
    Jak byłem u mechanika ze starym czujnikiem (w tedy wskazanie było 0 stopni cały czas na liczniku) to odrazu coś tam koło tego czujnika zwarł (chyba przewody), i wskazówka wychyliła się do końca skali i powiedział żebym ten czujnik wymienił i że nie trzeba podłączać do VAGa. Ale w Takim razie udam się jeszcze raz do niego. A może ten nowy czujnik jest walnięty, mogę go jeszcze wymienić tak mi w sklepie powiedzieli

    1
  • #12 23 Lip 2010 23:26
    waldek905
    Poziom 9  

    Sztomel napisał:
    W czujniki istotne dla prawidłowej pracy silnika takie jak G62/G2, G70 itp. itd. powinno się zainwestować i kupić oryginały, zamienniki są tańsze ale jakość i trwałość ma wiele do życzenia, choćby na tym przykładzie (nazwa strony już sama mówi za siebie) :
    http://www.made-in-china.com/showroom/yulinli...-Temperature-Sensor-PASSA-T078-919-501B-.html
    W takim razie go oddam bo jeszcze mogę, w końcu wczoraj do kupiłem i mam czas do tygodnia zwrócić. Kupiłem go w sklepie motoryzacyjnym mieli ostatni i mówili że to jest dobry zamiennik - kosztował 52 zł. Widziałem też takie zamienniki po 20 parę zł. W ogóle jak go kupowałem to patrzyli na mnie jak na ducha bo mieli w katalogu napisane że do tego modelu są zielone a nie niebieskie czujniki.

    0
  • #13 24 Lip 2010 13:37
    waldek905
    Poziom 9  

    Mam jeszcze takie pytanie. Czy działanie tego czujnika ma wpływ na spalanie samochodu? Wydaje mi się że auto dużo pali. Ostatnio byłem na Słowacji w Tatrach - teren górzysty dużo podjazdów i zjazdów itp.Jechałem w 4 osoby z włączonym Climatronikiem nawet spokojnie - zrobiłem 350km. Komputer wskazywał spalanie średnie 4.9, a pod koniec doszło do 4,7l/100km. Wydaje mi się, że pokazuje głupoty, ponieważ poszło prawie pół baku. A w ogóle nie widzę dużej różnicy w spalaniu miedzy jazdą po mieście, a w trasie.
    Mam jeszcze jedno pytanie: czy to co napisze poniżej jest normalne:
    Zauważyłem, że zawsze po włączeniu klimatyzacji (klimatronik), włączają się wentylatory - nawet jak silnik jest zimny, na zewnątrz jest ok 20 stopni C (we wnętrzu samochodu jest też ok 20 stopni) . Po wyłączeniu klimy na off lub przełączeniu na ECON Wyłączają sie od razu, a gdy włączę klimę, to z powrotem się załączają. Dodam że auto jest z Włoch.

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Posty scaliłem. Używaj opcji "Zmień" i dbaj o pisownię!

    1
  • #14 08 Maj 2011 19:12
    WODNIK_1974
    Poziom 11  

    Witam . Interesuje mnie finał tego wskazania temperatury bo mam podobny przypadek z wskaźnikiem . Pokazuje jak się nagrzewa dochodzi do około 90 i po chwili spada do zera. Jeśli nie była to wina czujnika to nie będę na darmo kupować nowego.

    1
  • #15 08 Maj 2011 20:01
    waldek905
    Poziom 9  

    Okazało się że czujnik temperatury cieczy chłodzącej G62 nr 078919501B - niebieski kwadratowy 4-ro pinowy VW/Audi był padnięty. Kupiłem nowy czujnik (zamiennik nr 078919501B Niebieski) i też się okazało że był nie za dobry bo wskazanie dochodziło max do 60st C. Kupiłem jeszcze jeden oryginalny nowy VW nr 059919501 - zielony kwadratowy 4-ro pinowy i wskazanie jest prawidłowe teraz.

    0
  • #16 08 Maj 2011 20:29
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie wiem czy to wiele wnosi do tematu, bo stale są te uwagi: jako zamiennik to można "se" kupić listewkę na zderzak, a i to nie za bardzo.
    W pewnych działach muszą byc oryginały; niech Kolega kupujący zamiennik policzy: paliwo na dojazd do elektryków, wymiana*), "badziewie", które trafi do kosza i w końcu sam oryginał...
    *) - choć prosta, nie każdy potrafi.

    1
  • #17 08 Maj 2011 20:36
    waldek905
    Poziom 9  

    Zico63 napisał:
    Nie wiem czy to wiele wnosi do tematu, bo stale są te uwagi: jako zamiennik to można "se" kupić listewkę na zderzak, a i to nie za bardzo.
    W pewnych działach muszą byc oryginały; niech Kolega kupujący zamiennik policzy: paliwo na dojazd do elektryków, wymiana, "badziewie", które trafi do kosza i w końcu sam oryginał...


    Masz rację - w moim przypadku oryginalny czujnik na allegro był tańszy niż kupiony w sklepie motoryzacyjnym zamiennik (zapewniali mnie niby że dobry). A co do tego przypadku to wymianę tego czujnika można dokonać w własnym zakresie bez żadnego problemu, i nawet bez spuszczania płynu chłodzącego

    0
  • #18 12 Maj 2011 21:43
    WODNIK_1974
    Poziom 11  

    Także zastanawiałem się nad wymianą i doszedłem że bez spuszczania płynu można to zrobić i oczywiście tylko oryginał tym bardziej że samemu da się to zrobić . Dzięki za odpowiedz.

    0
  • #19 15 Maj 2011 10:11
    sarna
    Poziom 24  

    Waldek, to że wiatraki po załączeniu klimy włączają się nawet na zimnym silniku to normalne.

    0
  • #20 18 Gru 2011 20:17
    beer100
    Poziom 10  

    Odgrzewam "kotleta"

    Wchodząc w Engine grupa 007 pole 4 mam temperaturę zbliżoną do temp. paliwa i zewnętrznej jak i w kolektorze dolotowym /oczywiście pomiar rano bez odpalania/.
    Natomiast wchodząc w Licznik 17 grupa 003 pole 1 temperatura jest o 25*C większa.
    Temperatura ta sobie rośnie wraz z grzaniem silnika.

    Pytanie:
    Czy złe wskazanie na instrumentach ma wpływ na pracę silnika - ranne odpalanie ?

    0
  • #21 18 Gru 2011 20:21
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Nie.
    Układ jest tak stworzony aby nie denerwować kierowcy, czyli strzałka stoi na 90 równo w szerszym zakresie (ok 70-100)

    0
  • #22 18 Gru 2011 20:34
    Zico63
    Poziom 37  

    wojtekryba napisał:
    Nie.
    Układ jest tak stworzony aby nie denerwować kierowcy, czyli strzałka stoi na 90 równo w szerszym zakresie (ok 70-100)

    Ale nie każdy typ licznika tak pracuje; są takie, gdzie wskazówka faktycznie "pracuje" i nadąża za aktualną temperaturą. Choć to może właśnie oznaka awarii (licznika)?

    0
  • #23 19 Gru 2011 20:22
    psilos1
    Poziom 30  

    Witam mam problem ze swoim 1.6 AKL-ostatnio zmieniłem zegary i napotkałem problem.Po przekreceniu kluczyka w stacyjce (silnik zimny)wskaźnik temperatury "idzie "na 90 stopni ,wentylatory pracują a fis piszczy i pokazuje "STOP CHECK COOLANT "

    0
  • #24 24 Sty 2014 12:44
    mariolka119
    Poziom 9  

    Witam serdecznie.Przejrzałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem,znalazłem podobne problemy ale brak odpowiedzi.Mianowicie,zakupiłem tydzień temu VW Borę 99 1.9TDI 110KM. Przyszły duże mrozy i już się zaczęły jazdy,na początek poleciał akumulator,potem wieszająca się turbina,problemy udało się rozwiązać ale teraz problem za który dziś się wziąłem mianowicie,jak jest duży mróz auto bardzo długo kręci,pomyślałem na pewno świece nie grzeją,podjechałem do mechanika, sprawdził że wszystkie ok,okazało się że niestety do świec nie dochodzi prąd:( Jaki może być powód takiego stanu? Mechanik za bardzo nie miał głowy do tego tematu i na razie zostałem z tym sam... Po podłaczeniu vaga brak błędów. Kontrolka od świec z nocy pali się bardzo długo,natomiast jak już odpali to zazwyczaj tylko mignie max 2sek.Proszę o pomoc :) Dodam tylko że z rana trzeba kręci kilka razy aby udało się go zapalić,jak tylko trochę się nim przejadę pali od strzała.

    Wiem już że winowajcą może być czujnik temperatury albo przekaźnik 103,czy coś jeszcze,jak najszybciej sprawdzić czy to czujnik,po prostu go odłączyć?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam ponownie,właśnie nadaję auta:) To co udało mi się ustalić po podłączeniu vaga to :

    -po wejściu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007 i odczyt temperatury z 4 pola (wskazanie z czujnika G62) wynik po chwili rozgrzania auta 5 stopni
    - po wejściu w 01 Engine i 17 Instruments, 08 Meas. Blocks, grupa 03 odczyt temperatury z 1 pola wynik +30stopni mimo 16 stopniowego mrozu
    - trzecie ustalenie po podłączeniu polskiego vaga 4.9 po wejściu we wskazania licznika pojawiły się błędy

    - 1039 czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodz -G2 przerwa lub zwarcie do plusa
    - 1176 Klucz sygnał za mały
    -1314 sterownik silnika magistrala CAN brak sygnału

    Mimo rozgrzania czujnik G2 cały czas ma wartość +30stopni

    Co zrobić dalej z tym fantem?

    Kod silnika AHF, gdzie zlokalizować ten czujnik G2?

    0
  • #25 24 Sty 2014 13:00
    wojtekryba
    Poziom 32  

    W tym samym miejscu co G 62.
    To zespolony czujnik (4pin)

    0
  • #26 24 Sty 2014 13:11
    mariolka119
    Poziom 9  

    Tylko że występują dwa,jeden kwadratowy a drugi owalny,jaki będzie u mnie i gdzie go znaleźć?

    3
  • #27 24 Sty 2014 13:24
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Na króćcu wychchodzącym od głowicy ,w roczniku 99 raczej kwadrat

    0
  • #28 24 Sty 2014 21:16
    mariolka119
    Poziom 9  

    Jednak zaokrąglony,dopiero co wymieniłem,jutro rano odpalę,zobaczę co i jak.

    1
  • #29 26 Sty 2014 14:08
    mariolka119
    Poziom 9  

    Przedstawiam wynik moich kolejnych ustaleń.

    Niestety to byłoby zbyt piękne aby było prawdziwe,mianowicie to nie czujnik,fakt że kupiłem nie oryginał ale delphi więc na pewno jest ok,zresztą zdjąłem kostkę i to także nic nie pomogło,nadal po wejściu w 01 Engine i 17 Instruments, 08 Meas. Blocks, grupa 03 odczyt temperatury z 1 pola wynik +30stopni mimo dużego mrozu.
    - wykonałem test przekaźnika ale oczywiście przekaźnik się odzywa:)Po nim był test przekaźnika małej i dużej mocy grzewczej także odzywały się kolejno dwa przekaźniki w komorze silnika.
    - sprawdziłem "grupę 016 pozycja 3 - sterowanie elementu grzejnego i sprawdzić czy ECU w ogóle wysyła sygnał na przekaźnik świec. Będziesz miał tam wartość dwucyfrową, np. 00 - świece nie grzeją, 11 - pełna moc, 10 - przekaźnik dużej mocy grzewczej włączony, 01 - przekaźnik małej mocy grzewczej" jest trochę utrudnione gdyż po przekręceniu kluczyka zanim podłączę się ze sterownikiem kontrolka świec żarowych zdąży zgasnąć i wynik sprawdzenia jest 00,pewnie gdyby świece dłużej się grzały wynik mógłby być inny,chyba że jest inny sposób aby to sprawdzić to proszę o podpowiedź
    - kolejna sprawa samego bezpiecznika,głupio się przyznać ale nie sprawdzałem,gdyż miałem dwie odmienne informację,jedną że bezpiecznik świec żarowych jest to wg schematu z książki Dietera Korpa "Sam naprawiam Golf 4/Bora" - podano, że jest to bezpiecznik nr 2 o wartości 30 A oznaczony również jako S163, natomiast wg. rozpiski jaką kiedyś jaszczur zamieścił na forum to wynika, że będzie to bezpiecznik oznaczony jako FL4 o wartości 50A - blaszka przed przewodem zasilającym wychodzącym z listwy prądowej zacisku dodatniego akumulatora opisany jako sterowanie silnikiem http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fa043bb4e2 , kto ma rację, bezpiecznik 30A na pewno dobry,jak sprawdzić czy ta blaszka jest dobra,czy z zewnątrz jeśli jest cała to jest ok,na tej samej zasadzie co normalny bezpiecznik?

    Prosiłbym o pomoc,gdyż przy tych mrozach odpalenie bory graniczy z cudem,dobrze że mam dobry akumulator to jakoś się udaje:)


    Spokoju nie daje mi ten czujnik G2,dlaczego do licznika podaje temperaturę +30stopni,może to głupie co teraz napiszę ale czy winny może być sam licznik,że poprzedni właściciel założył nie taki licznik jak należy??

    0