Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 euro 4, co to za kontrolka?

mplisiuk 13 Jul 2010 20:43 24315 11
  • #2
    boss130
    Level 18  
    Świeci na żółto .
    Istnieje ryzyko , że poziom zanieczyszczeń w gazach spalinowych emitowanych przez pojazd będzie zbyt wysoki .
  • #3
    mplisiuk
    Level 2  
    Z czym to może byc związane i jakie mogą byc konsekwencje? Kontrolka zapaliła się dosłownie na pare minut ale zgasła.
  • #4
    karlos85
    Level 16  
    Kolego dwie rzeczy układ EGR badz układ paliwowy Pomoze tylko diagnostyka i to z dobrym diagnostą w dobrym serwisie .Czesci do tego silnika nie sa taniutkie a nawymieniac mozna wiele ...
  • #5
    egonQ
    Level 10  
    Witam
    Ja miałem tez taką kontrolkę tylko do tego raz na jakiś czas wyświetlał mi się komunikat usterka silnika po wymianie takiego małego (800 zl)elektromagnesu w serwisie na układzie paliwowym przeszło. Pozdrawiam
  • #6
    mplisiuk
    Level 2  
    Przyczyna - słaba jakośc paliwa, awaria elektrozaworu sterującego dawką paliwa - zatarty, kolejne 3 są przytarte ale działają. 1 szt w serwisie 2300 pln netto
  • #7
    brandv8
    Level 9  
    witam ja miałem taki przypadek w zimie jak filtr paliwa przymarzł.
    Wtedy zapaliła się kontrolka i napis usterka silnika, więc nie musi koniecznie być coś ze spalinami może także być problem z zasilaniem paliwem
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    mplisiuk wrote:
    Przyczyna - słaba jakośc paliwa, awaria elektrozaworu sterującego dawką paliwa - zatarty, kolejne 3 są przytarte ale działają. 1 szt w serwisie 2300 pln netto


    Coś mi to nie pasuje, to jest widocznie inna awaria.
    Poza tym, te cewki- rozkręcają się im zwory rdzeni i to idzie samemu skręcić na kleju po zdemontowaniu.
    Jakoś nie przypominam sobie aby cos tam sie mogło przycierać, to jest proste jak cep.
    Ostrożnie z tym serwisem i wymianą.

    Prawdę pisze boss 130, trzeba odczytać błędy, nawet samemu, w sekcji EMS. Masz klawisze diagnostic.
  • #9
    szaman108
    Level 31  
    siemka kwantor niestety to prawda pada jeden elektorozawór czy to kąt wyprzedzenia czy dawkowanie i system dostaje kota dla niego czyli EGR czy ADBLU spliny są zbyt toksyczne pomimo próby neutralizacji toksyn w granicy dopuszczalnej jeśli system pracuje normalnie ale sterownik nie łapie opcji zatartych pompek czy cewek jeśli biega o scanię gdzie paliwo w tym przypadku podawane jest jak w dużym facie ile polejesz na gardziel gaznika to i tak połknie
  • #10
    kwantor
    Level 38  
    Witaj szaman.
    Tak, zgadza się, ale na ASO jest wymiana, a ja uzdrawiałem te elektrozawory "hurtem"
    Tam jest cewka, ruchomy rdzeń z blaszką, sprężynka i jeszcze jakaś bzdeta.
    Trzeba zdemontować i obejrzeć, chodzi o wykręconą śrubeczkę, zawór wtedy nie domyka i nie otwiera jak należy- oni to nazywają zatarty i najlepiej wymiana i kasa.
    Kasa na częściach i na robocie.
    Z tym że oni znają ten problem śrubeczki na zaworze, jednak nie oferują tego.
    W euro5 te "lody" świecą się u nas w co drugiej scani i raz świecą, raz nie świecą, auta jeżdżą i pobierają raz więcej, raz mniej adblue.
    Komunikat mówi o uszkodzonym czujniku NOX. (1700 brutto)
    Podmieniałem je i nie było wpływu- stary machnął ręką, bo auta nie dymią, nie przepalają i maja swoją moc.
    Niech się choroba rozwija. :D
  • #11
    szaman108
    Level 31  
    cześć ceny czujników NOX nieco spadły miałem na to plagę u eddie stobarta osobiście wymieniłem 16 sztuk 1000 eurasów za sztukę
  • #12
    habi7
    Level 15  
    kwantor nie zgodze się z Tobą. są ASO gdzie proponuja najpierw (gdy jest potrzeba) aby zajrzec do zaworów kąta i dawki.