Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C270 CDI W203 C 2001r.- brak mocy

13 Lip 2010 21:44 60042 35
  • Poziom 12  
    Witam.Tak jak w temacie.Samochód nie chce rozwinąć większej prędkości niż 100km.Po podpięciu pod tester wyskakuje błąd P1470-Regulacja ciśnienia turbo.Gdzie szukać przyczyny?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Dodam ze kręci się max. do 3000tys.obr.Oprócz tego świeci się SRS,czy to ma coś z tym wspólnego ,że nie ma mocy?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Okazało się że nie ma regulatora ciśnienia turbo.Regulator został założony,a problem jest dalej.Tryb awaryjny jest cały czas,tester TEXA nie pokazuje więcej błedów.Gdzie szukać przyczyny?
  • Poziom 12  
    Został wyczyszczony cały układ dolotowy,jest poprawa.Problem polega na tym teraz ,że silnik wchodzi w tryb awaryjny podczas jazdy.Opisze jak to wygląda.Gdy rozpędzając się zmieniam biegi poniżej 3tyś obr.jest wszystko ok ,ale jeśli zmieniam biegi przy 4-4,5tys obr.samochód rozwinie prędkość 100-110km słychać,że turbina się wyłącza i silnik wchodzi w tryb awaryjny i jednocześnie brak mocy.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie wszystko wraca do normy.Po podpięciu testera w trybie awaryjnym dalej wyskakuje błąd P1470-Regulacja ciśnienia turbo,po jego usunięciu również powraca do normy.Co jest przyczyną?

    Dodano po 55 [minuty]:

    Dodaje,że grzeje się elektrozawór sterujący turbina.Czyżby coś było nie tak z ECU?
  • Poziom 2  
    Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego problemu konkretnie zawor overboost (VGT) czyli zawor ktory steruje łopatkami turbiny i odpowiada za dynamiczne doładowanie. Także proponuje sprawdzić ten zawór bo u mnie był lekko przytarty (nie wiem jak on może nazywać się w MB ) u mnie wystarczyło rozebrać i przetrzeć trochę papierkiem,nasmarować i jeżdżę do dzisiaj mając ponad 300zl w kieszeni, sprawdź wszystkie gumowe rurki z podciśnieniem wychodzące od zaworu to turbo. Może być jeszcze jedna rzecz która to powoduje poza zaworem czyli zatarte łopatki w turbinie ale nie ma strachu wiem jak u znajomych tak było wystarczy wymontować turbo rozkręcić i jak nie stanęły na amen to da się rozruszać po wcześniejszym dokładnym wyczyszczeniu, nasmarować i wtedy wszystko działa z powrotem normalnie, te 2 rzeczy napewno maja duży wpływ na ten tryb awaryjny u mnie był zawór u innych łopatki stanęły spowodowane tj zbyt powolna jazda, diesla trzeba czasami pociągnąć pod czerwone na wyższych biegach. A jeszcze jedno nowe diesle posiadają śmieszny zawór mianowicie EGR (zawor recyrkulacji spalin - ekologiczne cudo :| ) mógł tez stanąć bo zalepiły go sadze powracające z kolektora to tez bym sprawdził i wyczyścił jak się już całkiem nie zesrał, w alfie robi się tak właśnie czyszczenie potem zaślepia i jest spokój na dosyć długo, można tez go wyłączyć i usunąć ale to już wyższa szkoła :) Mam nadzieje ze nasunąłem jakiś trop i coś pomogę ;)
  • Poziom 10  
    Mam coś podobnego Mercedes 270 CDI 2002r.... auto traci starsznie moc czasami a czasami potrafi jeździć 1000 km bez błędnie ... oczywiście po podłączeniu kompa wyskakuje P1470 Niskie ciśnienie doładowania sprawdzałem i wymieniłem wiele rzeczy w tym kolektor ssący dyż urwała się jedna łopatka otwierająca dolot, zawór EGR oraz cały układ wężyków podciśnieniowych ... a problem jest nadal.... po skasowaniu błędu lub restarcie samochodu kluczykiem problem mija do pierwszego wyższego wejścia na obroty tak powyżej 3000.... nie sprawdzałem jeszcze tylko intecoolera , czy być może nieszczelność na intercoolerze może być przyczyną tego błędu P1470 i utraty mocy???
  • Poziom 2  
    "wymieniłem wiele rzeczy w tym kolektor ssący gdyż urwała się jedna łopatka otwierająca dolot" - takie dobre diesle a lopatki sie urywaja :lol: ale pociesze cie w bmw jest to samo demontuja kolektory i usuwaja te blaszki ktore sluza do gaszenia silnika ale nie wazne. Ten cooler tez moze sie przyczynic do tego ale ja strzelam w zawor sterujacy doladowanie tak jak mowilem u mine nazywa sie to overboost w MB nie wiem sprawdz to koniecznie, moze to byc rowniez przycinajaca sie lopatka na turbo i dlatego sie tak dzieje ze raz jest dobrze a raz zle, najgorzej jest jak chce sie dynamicznie wyprzedzic to wtedy wyskakuje ten blad i czesto (w JTD alfy) jest to albo overboost albo lopatki staja i komp wywala blad automatycznie przechodzac w tryb awaryjny czyli totalny muł i ustawienia fabryczne :) po zgasznieu auta i odczekaniu auto "przeważnie" powraca do normalnych ustawien ale jak wiadomo dajemy w tube i znowu to samo, przerabiany temat w AR niestety ale te czujniki boscha (włącznie z przepływomierzem) siadaja i przycieraja sie same z siebie .... koniecznie sterwoanie turbina sprawdz kazdy czujnik co odpowiada za to. Jezeli chcesz sobie poczytac o tym samy problemie ale w AR to tu jest caly wyklad http://www.forum.alfaholicy.org/156/20649-motor_control_system_failure_co_z_tym_zrobic.html niewiem czy tak mozna wklejac tego typu linki ale spróbuje 8-) tj jest ten sam objaw czujinki sa te same raczej sterownaie tez wiec przeczytac i probowac moze cos pomorze to. Ja sie wyleczylem z tego problemu mialem go tylko raz i doslownie przez dwa dni w calej kadencji ale profilaktycznie poczyscilem sobie nawet wczoraj ten czujnik doladowania w kolektorze bo tez juz byl w sadzach zeby pozniej nie stac w trasie i plakac... powodzenia zycze moze cos ten temat wam pomoże bo jest identyczny
  • Poziom 12  
    cypek79 napisał:
    Mam coś podobnego Mercedes 270 CDI 2002r.... auto traci starsznie moc czasami a czasami potrafi jeździć 1000 km bez błędnie ... oczywiście po podłączeniu kompa wyskakuje P1470 Niskie ciśnienie doładowania sprawdzałem i wymieniłem wiele rzeczy w tym kolektor ssący dyż urwała się jedna łopatka otwierająca dolot, zawór EGR oraz cały układ wężyków podciśnieniowych ... a problem jest nadal.... po skasowaniu błędu lub restarcie samochodu kluczykiem problem mija do pierwszego wyższego wejścia na obroty tak powyżej 3000.... nie sprawdzałem jeszcze tylko intecoolera , czy być może nieszczelność na intercoolerze może być przyczyną tego błędu P1470 i utraty mocy???

    Nieszczelność intercoolera może być przyczyną utraty mocy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Został zdemontowany kolektor ssący,okazało się że zostały pourywane klapki rezonansowe.Po złożeniu się okaże czy moc powróci.
  • Poziom 26  
    Te klapki jak są pourywane i wywalone to powinno być ok. Zawsze wywalam te badziewie
  • Poziom 12  
    Są pourywane i ciśnienie ucieka na zewnątrz od dołu.
  • Poziom 26  
    Zgoda,ale jak wyłamiesz w odpowiedni sposób to nie będzie spierniczało do dołu
  • Poziom 10  
    Panowie pisałem że wymieniłem na nowy kolektor ssący więc odpada utrata mocy poprzez wyłamanie łopatek sterujących, ... może ktoś podpowie jak sprawdzić chłodnicę intercoolera???? ja podejrzewam że tam będzie tkwił problem .... po za kolektorem wszystko sprawdzone i wymienione błędy wykasowane
  • Poziom 1  
    czy po wymianie zaworu EGR wrocilo do normy wylaczyl sie tryb awaryjny?,
    mi kiedys sie zalaczal tryb awaryjny (obr. max3000) jak nie wymienilem filtra powietrza i byl bardzo brudny,
    ja mam podobny problem, u mnie jest problem z obrotami , na wolnych obrotach jak stoi na luzie sa 2000 jak nacisne hamulec spadaja do 1000, jaka moze byc przyczyna?,
    jak wlaczam lewy kierunek w prawym lusterku zapala sie kierunek, ktos moza mial podobny problem?
  • Poziom 2  
    witam mam taki sam wozek jak waldimi i dokladnie taki sam problem .Ja podmienilem zawor sterujacy wymieniony jest interculer nowe turbo ( regeneracja ) egr jest zamkniety czujniki map i mat sprawdzone nie ma przeciekow powietrza podcisnienia kabelki ok a mietek nie chce dalej jezdzic moje zapytanie moze ktos wie jakie sa warunki odpalenia kodu 1470 moze ktos ma jakas idee i sorki za pisownie
  • Poziom 2  
    witam ponownie moze ten temat jest juz zamkniety i nikt nigdy tu nie zagladnie ale moje doswiadczenie z tym samochodem i przyczyne usterki postanawiam tu zamiescic , moze komus innemu pomoze w moim przypadku zawalony byl katalizator i po tych objawach ktore mialem nigdy bym sie tego nie spodziewal ale bez wydechu mietek nimal ze zacza , latac jesli to komus pomoze to jest tez i taka przyczyna pozdro dla wszystkich
  • Poziom 10  
    Niektórzy chyba nie na ten temat piszą jaki jest w poście no ale każdy może swoje spostrzeżenia pisać , chyba zatkany katalizator mało ma do niskiego ciśnienia doładowania no ale wiem że pomaga wywalenie katalizatora bo sam miałem z nim problem ale w 2.3 benzynie a nie w dieslu,panowie co do problemu to nadal go nie zidentyfikowałem wiem jedno... pozostało mi jedynie do wymiany Turbo oraz moduł sterujący łopatkami w kolektorze dolotowym, wiadomo co jest droższe więc dlatego zastanawiam się od czego zacząć , czy moduł (110 Ł) czy Turbo (450 Ł) hehe .... co sugerujecie???
  • Poziom 12  
    cypek79-sprawdziłeś intercooler?
  • Spec od Mercedesów
    cypek79 napisał:
    chyba zatkany katalizator mało ma do niskiego ciśnienia doładowania

    Oczywiście że ma! Słaby przepływ spalin w układzie wydechowym prowadzi do spadku obrotów turbiny. Dalej tłumaczyć?
  • Poziom 20  
    Witam.
    Przyczyną spadku mocy może być przytkany impuls ciśnienia.
    Na lewym nadkolu dochodzi wężyk do przetwornika ciśnienia (takie czarne pudełeczko) i tu dochodzi do zamiany impulsu ciśnienia powietrza na sygnał elektryczny .Proszę sprawdzić drożność tego przetwornika (wężyk zdjąć bez odpinania opaski -tam może być przytkanie nagarem otwór około fi 2 mm).
  • Poziom 12  
    Na lewym nadkolu czyli od strony kierowcy?
  • Poziom 20  
    Witam.
    Tak od strony kierowcy.Jak ten impuls jest przytkany (to miejsce gdzie przychodzi wężyk z tą opaską zaciskową -opaska jednorazowa ) dlatego wężyk zsunąć .
    Sprawdzić -przetkać to miejsce.
  • Poziom 10  
    Lech54 .... yyyyyy ..... napewno w modelu 203 takie coś istnieje???? ... na lewym nadkolu??? .... nie zauważyłem nic ani na lewym ani na prawym nadkolu, czy napewno to jest pod maską czy może już w kabinie??? pytam z czystej ciekawości bo naprawdę nic nie zauważyłem pod maską..... Waldini87 Intercooler sprawdzony, szczelny, nadal brak mocy... ręce opadają .... nie ma to jednak jak stary poczciwy turbo-diesel ehhhhhhh to były czasy
  • Poziom 20  
    Witam.
    Miałem na myśli impuls ciśnienia powietrza który idzie z kolektora ssącego do przetwornika.
    Sam mam model W 202 C 200 CDI z 1999r,a co przeżyłem to moje ;zatkany katalizator,kolektor ssący kilogramy mazi ,nagaru a zawsze po tych usterkach był tryb awaryjny.
  • Poziom 10  
    yyyyyyy znowu zonka mam ......... miałem 2.2 CDI coupe teraz mam 2.7 sedan i ani w jednym ani w drugim nie miałem czegoś takiego jak przetwornik połączony z kolektorem ssącym który ciśnieniem daje jakikolwiek impuls ... może masz na myśli zawór EGR który jest sterowany podciśnieniem???
  • Poziom 20  
    Witam.
    Kolego cypek79 nie mam zamiaru przekonywać co wiesz a co ja nie te forum i nie ten poziom.Proszę obejrzeć dokładnie układ sterowania silnika Mercedesa C 200,220 CDI W202 lub W203 C270 CDI.
  • Poziom 22  
    A może za dużo ładuje i sterownik "odłącza" turbine...
  • Poziom 10  
    Kolego Lech54 nie to żebym próbował się kłucić czy coś w tym stylu, przepraszam jeśli któreś moje słowa uraziły Cię .... ale po mojej mozolnej walce z tym problemem coraz więcej rzeczy mnie zaskakuje w MB i stąd moje zdziwienie.... znam bardzo dokładnie układ zasilania MB 203 2.2 oraz 2.7 i po Twojej wzmiance o tym co pisałeś wyżej postanowiłem ponownie dokładnie obejrzeć moje 2.7 i nic takiego o czym piszesz nie znalazłem , choć być może w innym roczniku coś takiego było , ja mam 2002 i nic niema na nadkolu, na nadkolu po stronie kierowcy czyli przy kolektorze dolotowym jest zawór podciśnieniowy otwierający lub zamykający zawór EGR nic poza tym i nigdy w historii MB nie nazywało się to napewno jakimś przetwornikiem ciśnienia na impuls eletryczny lub odwrotnie, więc nie dziw się proszę że ja jestem zdziwiony tym co piszesz i nie piszę tego ani troszkę złośliwie.... poprostu mam kłopot i jak narazie zero koncepcji na sensowne rozwiązanie... Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    zawor EGR ma podlaczona kostke elektryczna pod spodem - tak wiec zmiana cisnienia powoduje zmiane jakiegos parametru :) a wracajac do tematu w moim 2.7cdi dokladnie tak samo brak mocy - kreci do 3000obr, turbina daje cisnienie co czuc na dolocie ale urwana mam klapke w kolektorze dolotowym i moze juz calkiem sie zatkalo bo ostatnio (3-4mce) to przy hamowaniu sie zatykalo cos i po ponownym odpaleniu bylo ok - czeka mnie czyszczenie calego dolotu z tego syfu.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Kolego cypek79 rozumie ból niesprawnego Mercedesa.
    Postaram jeszcze raz wyjaśnić Tobie o jaki element mi chodzi.Omawiamy trzy silniki Mercedes C 220 CDI 1999r. typ 611,960 czyli W202. C 220 CDI 2001r. typ 611,962 czyli W203. C 270 CDI 2001r. typ 612,962 też W203.
    Te trzy silniki mają wspólny element-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.Element ten na INFO-TECH ma na schematach nr.32,można na nim też zlokalizować położenie tego elementu.W modelu W202 na lewym nadkolu
    a w W203obojętnie czy silnik 220 CDI albo 270 CDI blisko lewej lampy koło zaczepu maski.Mam nadzieje że teraz wiemy gdzie tego szukać w tych silnikach.Powodzenia.
  • Poziom 10  
    A czy możesz mi dokładniej napisać po której stronie lewej patrząc od przodu auta??? ... jutro mam zamiar pogrzebać troszkę bo mam dzień wolny ... Pozdrawiam