Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Lodówka na USB" - pytanie

aso824 13 Lip 2010 23:12 9325 15
  • #1 13 Lip 2010 23:12
    aso824
    Poziom 13  

Witam,
    Znalazłem w internecie gadżet "Lodówka na USB" - wystarczy się spytać wujka, da linki :) Mam pytanko:
    * Na jakiej zasadzie działa w takim czymś chłodzenie? Nie znam się, ale chyba USB nie jest w stanie zasilić ogniwa peltiera. A w opisie jest napisane że ten gadżet jest w stanie schłodzić w ciągu 5 minut puszkę do ok. 8 stopni, a jednocześnie jest bardzo mały. Jak to działa?
    Prosiłbym o odpowiedź ponieważ cena jest wysoka a myślę aby samemu takie coś sobie zrobić.
    aso

PS. Chyba poprawny dział?

0 15
  • #2 13 Lip 2010 23:28
    Cracker92
    Poziom 8  

Jak już sam napisałeś jest tam ogniwo peltiera które ma przeważnie 12V a USB ma napięcie 5V/500mA na filmiku działa ;] )ale nie na pewno ze 100% wydajnością)
    Jak możesz to padaj link do aukcji ;D
    Na spryciarzach jest filmik:
    Link oglądnij to zrozumiesz zasadę działania ;]

0
  • #3 14 Lip 2010 00:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 14 Lip 2010 00:35
    aso824
    Poziom 13  

Aa czyli to ogniwo jest w stanie działać na np. 30% mocy? Bo ja gdzieś info znalazłem że nie, że muszą być wybrane parametry.

Link: http://www.takapaka.pl/Produkt/102/lodowka_na_usb

Co do linku, to jednak jest to możliwe a traciłem nadzieję :D Czy wystarczy najtańsze ogniwo Peltiera z Allegro - w tej chwili za 24zł jest nowe o dobrych parametrach.
    Czyli muszę zrobić tak:
    * Załatwić ogniwo i radiator
    * Zbudować skrzynkę z np. styropianu
    * Ogniwo podłączyć pod USB
    I czy takie podłączenie nie spowoduje jakiegoś zwarcia? No i czy komputer (niezależnie od systemu) ograniczy moc do 500mA bez problemów?

@UP: No tak tylko jak dam takie ogniwo które jest na np. 15V (4,2A) dam na 5V to jaki będzie pobór prądu?