Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autronic AL-700 - nie przełącza na gaz

14 Lip 2010 22:18 10918 18
  • Poziom 14  
    Witam,
    Mam w samochodzie instalację Autronic AL-700 z przełącznikiem w postaci świecącego zielonego przycisku. Podczas wymuszonej przez wciśnięcie jazdy na benzynie przycisk nie świeci, w trybie auto pulsuje, po przełączeniu na gaz świeci w sposób ciągły.
    Dzisiaj zaskoczył mnie problem - nie przełącza na gaz mimo że dioda wskazuje przełączenie (świeci w sposób ciągły), nie słychać też charakterystycznego stuknięcia podczas przełączania z benzyny na gaz.
    Wczoraj byłem na badaniu technicznym i diagnosta dość mocno mieszał przy butli żeby zobaczyć numer butli. Czy mógł coś uszkodzić?
    Sprawdziłem kabelki przy butli i żaden nie jest uszkodzony.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Ja miałem podobny problem i pomogło poprawienie lutów przy przekaźnikach na płytce autronica.
  • Poziom 14  
    A czy przy samej butli mogło się coś stać?

    Autronic AL-700 - nie przełącza na gaz

    Co to za element na zdjęciu oznaczone nr 1? Czy co powduje wkręcanie/wykręcanie tego elementu
    Co to za element na zdjęciu oznaczone nr 2 i czy powinien się obracać wokół śruby?
  • Poziom 18  
    1- chyba chodzi Ci o czujnik poziomu gazu
    2- elektrozawór można nim troszkę obrócić czerwony +12, czarny minus.To daje charakterystyczny stuk przy przełączaniu się na gaz jak on się nie otworzy podpinając pod niego 12V to nie puści gazu do filtra stanu ciekłego z zaworem, a następnie do parownika.
    Oprócz tego masz dwa zawory śrubowe odcinające wejście (grubsza rurka) i wyjście (cieńsza rurka) gazu.
  • Poziom 14  
    Jeszcze jedno pytanie dotyczące centralki Autronic AL-700.
    Na wyjściu na 7 pinie (niebieski kabel opisany jako zawór gazu w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic175506.html ) nie ma napięcia.
    Czy to jest przyczyna nie przełączania elektrozaworów?
    Co powoduje brak napięcia na tym kabelku?
  • Poziom 18  
    To jest tylko gdybanie. Weź woltomierz lub żarówką 12V i sprawdź czy masz prąd na czerwonym (dodatnim) przewodzie przy butli jak przełączysz na gaz. Możesz sam potraktować go 12 V i sprawdzić czy się otwiera. Może masz brak masy, co raczej odpada, ale trzeba szukać. Napisz do tego gościa co radził w tamtym temacie.
  • Poziom 14  
    Właśnie skończyłem sprawdzanie, stąd moje pytanie.
    Centralka sprawdzona, jest +12 stały, jest +12 po kluczyku, masy centralki sprawdzone.
    Oba lektrozwaory sprawdzone "na krótko" działają, ale nie dostają napięcia z instalacji.
    Z tego co sie doczytałem +12 na elektrozawory powinien wychodzić właśnie niebieskim kablem, ale nie ma na nim napięcia.
  • Poziom 18  
    To znaczy, że nic to po mnie, trzeba jechać do gościa który prowadzi te instalacje. Może to być błahostka, programowo się nie włącza, albo uwalił się sterownik. Można to sprawdzić kupując Viaken USB LPG interface, dzięki niemu i odpowiedniemu programowi można podłączyć się pod instalację gazową.
  • Poziom 14  
    Problem wyjaśniony, padł uklad L293 na płytce (brak na nim napięcia).
    Czy opłaca się próbować wymienić (jakie mogą być koszty)?
    Serdeczne podziękowania dla kolegi Janek Bień
  • Poziom 1  
    Dołączam się do pytania. Również mam taki sam problem. Auto spala benzynę zamiast gazu. Podejrzewam, że winny będzie sterownik. Używany sterownik na allegro (mój to Autronic AL-700) można kupić nawet za 50zł. Tutaj pytanie do obeznanych w temacie : Czy jeśli taka zakupiona używka pochodzi z innego auta to czy konieczne jest dostrojenie / przeprogramowanie / ustawienie takiego sterownika konkretnie pod mój samochód czy też instalację gazową?
  • Poziom 14  
    Zawsze trzeba zrobić regulację, nie wiadomo w jakim samochodzie był poprzednio instalowany.
    Przy okazji regulacji będziesz miał pewność że sterownik mimo że używany jest OK.
  • Poziom 9  
    A mnie od przedwczoraj, po dość mroźnej(-20)nocy nie chce pracować na LPG. Słychać jak przerzuca na gaz ale silnik zaczyna się krztusić i za chwilę gaśnie. Czerwone kontrolki migają na przemian a żółta się świeci. Parownik latem wymieniany, bezpieczniki OK, może to silnik krokowy zamarzł? Albo emulator padł i ciągnie gaz z benzyną i się dławi? Przerabiał ktoś już taki temat? Dodam jeszcze, że coś mnie podkusiło wyjąć na noc akumulator. Ale czy to może mieć jakiś związek?

    EDIT: Awaria usunięta. Podczas wyjmowania akumulatora odpiął się cienki, czarny przewód spod małej klemy. Prawdopodobnie masa od instalki LPG. Wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 9  
    Podepnę się pod temat.
    Mam podobny problem ze sterownikiem Al 700. Mianowicie nie przełącza na gaz, a dioda świeci na zielono. wylutowałem przekaźnik i jest spalony. Problem polega na tym, że podczas wlutowywania starego przekaźnika,(który był również przyklejony na żywicy) oderwało się jedno z pięciu gniazd w którym był zamocowany. Nie wiem teraz z którą ścieżka na płytce ma mieć połączenie.

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję


    Chodzi o gniazdo zaznaczone na czerwono:

    Autronic AL-700 - nie przełącza na gaz Autronic AL-700 - nie przełącza na gaz
  • Poziom 38  
    Z tego zdjęcia wynika, że nic się nie urwalo, pad jest na swoim miejscu a to żółte to specjalny lakier który chronił pcb przed wilgocią. Bez niego tez długo będzie działać :-)
  • Poziom 9  
    Zdjęcie przedstawia nie moją płytkę ( zdjęcie z internetu - nie miałem aparatu przy sobie). W moim przypadku pad jest oderwany. Usunąłem delikatnie żywicę i nie widzę ścieżki.
    Załączam właściwe zdj. Przepraszam za zamieszanie. Autronic AL-700 - nie przełącza na gaz
  • Poziom 38  
    Ten pad jest nie podłączony. Olej.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Przekaźnik działa na zwieranie a nie na przełączanie wiec będzie ok i tylko 4 wyprowadzenia musisz podłączyć.
  • Poziom 9  
    Dzięki.
    Poinformuję o wynikach