Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kamera do kręcenia ślubów

le monde 15 Lip 2010 10:44 6125 21
  • #1 15 Lip 2010 10:44
    le monde
    Poziom 11  

    wiem, że jest to dział z aparatami, ale wierzę, że będziecie znali sie również na kamerach.
    chcemy zrzucic sie z kumplem i rozkręcić interes ślubny.
    jesteśmy laikami w tym temacie.
    znajomy podsunął nam taką kamerę
    co o niej sądzicie?

    0 21
  • #2 15 Lip 2010 13:20
    anmedia
    Poziom 39  

    Pierwsza i powazna "wada"tej kamerki to typ zapisu na karty. Jak sam sie orientujesz to AVCHD jest juz skompresowanym formatem. Tutaj powstaje proste pytanie jak doskonaly jest kodek AVCHD w tej kamerce. W tej cenie i troszke drozsze sa kamery miniDV, tutaj pole do popisu jest olbrzymie, kamery zapisujace w Full HD od 1440 do 1920 (Canon posoada specjalny przetwornik) jednak po zgraniu materialu otrzymujesz film bez najmniejszej kompresji. Poza tym do kilku modeli mozesz dokupic specjalna przystawke pozwalajaca jednoczesnie na nagrywanie i na tasmie i na przyzwoitych kartach CF.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 19 Lip 2010 10:51
    monicageller
    Poziom 10  

    A ja myślę, le monde, że kamera, którą zapodajesz tutaj jest dobra. Znajomy zajmuje się profesjonalnie kręceniem ślubów i używał na początku właśnie tej i nie narzekał. Sama widziałam te filmy, jakość obrazu była bardzo wysoka. Zresztą, jak nie jesteście pewnie tej konkretnej kamery, to w tym samym sklepie znajdziecie jeszcze co najmniej pięć, które mogą wam się przydać.

    0
  • #4 19 Lip 2010 13:12
    anmedia
    Poziom 39  

    Owszem, zauwaz ze ja nie wspomnialem nic o jakosci (poprostu nie chcialem draznic nikogo) W wielu kamerach stosowane sa najrozniejsze triki aby kamera byla "the best" W wielu przypadkach nie mowi sie wogole o szumach, ktore wbrew pozorom sa bardzo istotne, czulosc 3 luksy to dosc malo, moja kamerka pracuje przy minimum 4 luksy i przy niedoswietleniu obraz posiada zbyt duza ziarnistosc co jest nie do przyjecia (tylko ze ja mam do zastosowan prywatnych a nie jak le monde do nagrywania wesel). Kolejna sprawa to jak juz wczesniej wspomnialem obraz zapisywany przy pomocy kodeka H-264 i z dzwiekiem AC3 2.1 - a to juz nie jest do przyjecia, zwazywszy na dalsza obrobke. Czyli wracamy do sedna miniDV to podstawa dla srednio zaawansowanego "kamerowca".
    No i oczywiscie wez pod uwage jeszcze jedna kwestie!!! Wyciagnij z szafy stara kasete VHS, wloz do magnetowidu .... minelo 10-15-20 lat i .... kaseta nadal dziala, magnetowid wciagnal kawelek kasety?? .... nic nie szkodzi rozloz kasete, sklej .stracisz ....10-15 sekund filmu, ale .... nadal masz cala zawartos.
    Karty SD,XD CF itp to juz kwestia szczescia, ale napewno dluzej zachowaja twoja prace niz jakakolwiek plyta CD,DVD

    Dodano po 21 [minuty]:

    monicageller napisał:
    Znajomy zajmuje się profesjonalnie kręceniem ślubów i używał na początku właśnie tej i nie narzekał.


    Wlasnie "uzywal", a w tej chwili zapewne kreci jakims canonkiem


    monicageller napisał:
    Sama widziałam te filmy, jakość obrazu była bardzo wysoka.


    Wszystkie nowe kamery tego typu zapisuja obraz o bardzo dobrej jakosci, dobry obiekty, dobry sensor 3CCD, pare bajerow poprawiajacych jakosc, mozliwe krecenie z ustawieniami recznymi ....

    monicageller napisał:

    Zresztą, jak nie jesteście pewnie tej konkretnej kamery, to w tym samym sklepie znajdziecie jeszcze co najmniej pięć, które mogą wam się przydać.


    Wlasnie kupic jedna za 13000zł, jak nie bedzie to, to jest w czym wybrac !!!! Zawsze to kolejne 13.000zł
    Problem tutaj, ze jest bardzo malo sklepow z kamerami tak drogimi, a wyprobowanie i porownanie z innymi modelami z gornej polki jest praktycznie niemozliwe

    0
  • #5 19 Lip 2010 13:56
    le monde
    Poziom 11  

    No jest jeszcze opcja wypożyczenia kamery z winmaru na dzień lub dwa za kilka stów. Wówczas można przetestować kilk kamer bez konieczności wydwania 13tys złotych.
    A angelica_n, jaką kamerę typujesz jako najlepsza w obecnym czasi i za kwote tak do 15 tys złotych?

    0
  • #6 19 Lip 2010 14:37
    anmedia
    Poziom 39  

    le monde napisał:
    No jest jeszcze opcja wypożyczenia kamery z winmaru na dzień lub dwa za kilka stów. Wówczas można przetestować kilk kamer bez konieczności wydwania 13tys złotych.


    To napewno jest dobra opcja. Ale zacznij od prostszej sprawy, posciagaj sobie instrukcje do kamer 2-3 wynotuj wazne parametry i opcje jakie posiadaja (przynajmniej ja tak robie) ... typ sensora, typ obiektywu (parametry) mozliwosci manualnych ustawien !!!, mozliwosci podlaczen (mikro, lampa ...) wyjscia, wejscia. Ustalenia czy chcesz kamere na kasete czy pozostajesz z karta lub dyskiem twardym. Wytypuj i wyporzycz. Pozostaje pozniej sprawdzenie w praktyce (pamietaj to co bedziesz krecil w dzien przy swietle,ma sie w zaden sposob do tego co bedziesz krecic na weselach, koscioly, sale - wszysko niedoswietlone) No i porownanie.

    le monde napisał:

    A angelica_n, jaką kamerę typujesz jako najlepsza w obecnym czasi i za kwote tak do 15 tys złotych?


    W tej kategori wiele kamer jakosciowo jest przyzwoita, pozatym skoro bedziecie/sz filmowac imprezy z pewnoscia jedna kamera to troszke za malo, bedziesz musial miec conajmniej 2 jedna na zapas.
    Moj typ
    Canon XH-A1S wlasnie te kamere chcialem kupic, no ale ...
    Sony HDR-FX1000 ciekawa alternatywa
    Sony HDR-FX7 te kamerke ja mam ale jako glownej i podstawowej nie polecam ale tez jest i cena.
    Jesli mozesz zobacz na parametry Canona ... samo mowi za siebie i z opini wiem ze bardzo ja sobie chwala ale tylko z ustawieniami recznymi.

    0
  • #7 20 Lip 2010 13:49
    le monde
    Poziom 11  

    Ten canon to piekna kamera.
    Niemal oniemiałem gdy zobaczyłem specyfikacje. naprawdę piekny sprzet i posiada w zasadzie wszystko, co jest niezbędne, żeby zacząć, prawda?

    A myslisz, ze akurat ten model dałoby się z Winmaru wypożyczyć?
    I czy ty swoją kamerę tam kupowałeś?

    I dlaczego sa dwie kamery potrzebne? Jedna nie da rady? Nie wystarczy zamienna bateria i dodatkowa karta pamięci?

    0
  • #8 20 Lip 2010 15:12
    anmedia
    Poziom 39  

    le monde napisał:
    Ten canon to piekna kamera.
    Niemal oniemiałem gdy zobaczyłem specyfikacje. naprawdę piekny sprzet i posiada w zasadzie wszystko, co jest niezbędne, żeby zacząć, prawda?


    Wlasnie ta kamera to raczej minimum przy założeniu jakosci i możliwości. Oszczedzenie 2-3000 zl to nie warte jest zachodu. Ta kamerka to juz nie jest byle zaczac, to jest aby pracowac i robic naprawde dobre jakosciowo filmy, no i nie jest dla byle amatora. I pamietaj ta kamerka NIE NADAJE SIE DO PRACY NA USTAWIENIACH RECZNYCH !!!!! Spojz nawet na ilosc swiatla, o ile sie nie myle to automat pracuje przy 5 luksach, gdzie recznie mozesz ustawic i filmowac praktycznie bez oswietlenia 0,3 luksa (owszem ziarnistosc i inne problemy pozostana, ale latwiej je bedzie wyeliminowac chociazby uzywajac niekoniecznie super drogiej lampy)

    le monde napisał:

    A myslisz, ze akurat ten model dałoby się z Winmaru wypożyczyć?
    I czy ty swoją kamerę tam kupowałeś?


    Niestety tutaj ci nie dam odpowiedzi musisz sie bezposrednio do nich zglosic i z nimi porozmawiac, ja podejrzewam ze oni wypożyczają kamery ale juz profesjonalne typu XDCAM, bo jak napisales za kilka stowek to raczej przy tanszych (tych do 15.000) to by sie nie oplacilo wypożyczać za tyle pieniedzy


    le monde napisał:
    I dlaczego sa dwie kamery potrzebne? Jedna nie da rady? Nie wystarczy zamienna bateria i dodatkowa karta pamięci?

    Dwie ? Ja mysle ze jak no osobe chcaca pracowac w branzy filmowej to juz powinienes sie zorientowac ze strata klienta to powazna sprawa. Kamera to jak każda rzecz - poprostu predzej czy pozniej sie zepsuje, a co zrobijsz jak bedziesz miec zamowienia tydzien w tydzien a twoja kamera bedzie lezec w serwisie 3-4 tygodnie (bo musza sprowadzic czesc z zagranicy !!!) Pozatym nagrywajac wesela z 2 kamer wykonasz (zmontujesz) o wiele atrakcyjniejszy film, masz 2 niezalezne ujecia ....itd, itp.
    Co do zamiennej baterii i karty (w tej kamerce nagrywasz na kasetach miniDV) To juz tez powinienes sie zorientowac ze wydasz ok.2000-3000 zl na same potrzebne akcesoria (bateria minimum 2 w standardzie dostajesz minimum - aby sprawdzic i przetestowac kamerke, z tego co sie orientuje za firmowki zaplacisz ok 400-600zl za sztuke, jakies podróbki to max 300zl, statyw - taki do aparatu cyfrowego nie zabardzo ci sie przyda a wiec ok 600-1200zl, jakas przyzwoita lampa ok 600-1200zl i dodatkowy mikrofon mono od 500zl stereo od 1000zl) Ceny sa szacunkowe i nie trzymaj sie ich scisle wyjdzie w praniu. No i zapomnialem jeszcze dodac ze pozostaje ci kupic jakis software i jesli myslisz ze na Pinnacle Studio osiagniesz dobre efekty (bo tani !!!) to sie mozesz zdziwic. No ale pewnie oprogramowanie znasz i authoring tez nie jest ci obcy !!

    0
  • #9 21 Lip 2010 13:09
    LOCOLOCO
    sprzedawca - konsultant

    oczywiście że jest to lepsze rozwiązanie . Materiał z dwóch kamer jest nieporównywalnie bardziej atrakcyjny.
    Oświetlenie to nie problem - wystarczy lampa więc bym się tym nie stresował.
    Kamera Panasonica ma bardzo dobre notowania. Również pół profesjonalna kamera JVC GY-HM100 - www.camcorderinfo.com..

    0
  • #10 22 Lip 2010 22:54
    anmedia
    Poziom 39  

    LOCOLOCO napisał:
    oczywiście że jest to lepsze rozwiązanie . Materiał z dwóch kamer jest nieporównywalnie bardziej atrakcyjny.


    Owszem, ale ja o drugiej kamerce nie pisałem specjalnie dla uzyskania atrakcyjnosci (bo dla atrakcyjnosci mozna zastosowac jakakolwiek kamerke HD)

    LOCOLOCO napisał:
    Oświetlenie to nie problem - wystarczy lampa więc bym się tym nie stresował.


    A ja wrecz przeciwnie bym sie bardzo stresowal, sa najrozniejsze lampy do najrozniejszych zastosowan i wybranie tej najbardziej odpowiedniej tez nie jest az takie proste. To nie jest idiotcamara gdzie pstrykasz i flasz cos tam doswietli, inna lampa dla sali, inna do kosciola inna do reportazu i o ile w tym ostatnim to najwazniejszym walorem jest moc to juz w do innych zastosowan nalezy stosowac specjalnie przystosowane oswietlenia.

    LOCOLOCO napisał:

    Kamera Panasonica ma bardzo dobre notowania. Również pół profesjonalna kamera JVC GY-HM100 - www.camcorderinfo.com..


    Jak zauwazyles le monde zadal pytanie w konkretnym celu, potrzebuje do odpowiedniego celu, te kamere JVC GY-HM100 mozesz zabrac ze soba na wakacje lub na wlasne imprezy by sie nie wstydzic bo faktycznie mozliwosci ma przyzwoite, ale dyskwalifikuje je dwie podstawowe albo trzy sprawy, pierwsza i najwazniejsza przetwornik 3CCD (owszem bardzo dobry ale zaledwie 1/4 przy tak malej powierzchni (i to ze minimalny ilosc swiatla to ok 5 luksow) ilosci szumow bedzie juz sprawiala problemy przy slabo doswietlonym obiekcie, druga sprawa zapis na karty (wystarczylo sie zaglebic w temacie by zrozumiec w czym rzecz), trzecia, wielkosc obiektywu nie daje wystarczajacej gwarancji na doskonala jakosc obrazu (zdaje sobie sprawy ze moze i masz telefon kom z aparatem 8mpx i to ci wystarcza) bo gdyby tak bylo to z pewnoscia dzisiaj na rynku mielibysmy milony tefonow z teleobiektywami i suuuuuper jakascia. Matryca nie jest rowna matrycy, obiektyw nie jest rowny obiektywowi itp itd. I jeszcze jedna wazna sprawa pewnie dla ciebie nie istotna podajac model JVC to format zapisu wyjsciowy natywny do programu FINAL CUT PRO, czyli generalnie nie majac Mac'a mozesz z korzystać z opcji mp4 o codeku znanym tylko da JVC (kazda kamera ma swoj kodek opracowany dla danej kamery i porownanie jej np z XDCAM jest troszeczke pomylka.
    Wiec jesli nastepnym razem cos zaproponujesz podaj jakiekolwiek ARGUMENTy a nie odwołuj sie do stron opisujących pobieżnie każdy model. Moze wtedy i ja czegos nowego sie naucze i dowiem sie cos wiecej czego do tej pory nie spotkalem

    0
  • #11 23 Lip 2010 00:12
    LOCOLOCO
    sprzedawca - konsultant

    Zapis Format Format pliku Bitrate kamery to :
    Codec 1920 x 1080/60i MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1920 x 1080/50i MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1920 x 1080/30p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1920 x 1080/25p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1920 x 1080/24p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1440 x 1080/60i MOV 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1440 x 1080/50i MOV 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/60p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/50p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/30p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/25p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/24p MOV, MP4 35Mbps MPEG-2 MP @ HL 1440 x 1080/60i MOV, MP4 25Mbps MPEG-2 MP @ H-14 1440 x 1080/50i MOV, MP4 25Mbps MPEG-2 MP @ H-14 1280 x 720/60p MOV, MP4 19Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/50p MOV, MP4 19Mbps MPEG-2 MP @ HL 1280 x 720/30p MOV, MP4 19Mbps MPEG-2 MP @ H-14 1280 x 720/25p MOV, MP4 19Mbps MPEG-2 MP @ H-14 1280 x 720/24p MOV, MP4 19Mbps MPEG-2 MP @ H-14

    O lampach możemy rozmawiać godzinami - trochę kręciliśmy filmów.
    Pojęcie ogólne dla specjalisty i początkującego - zero stresów przy podświetleniu z lampy - niech będzie w Twoim znaczeniu odpowiedniej lampy .

    VC GY-HM100
    Kamera oferuje mnóstwo formatów zapisu, w tym normy :
    60i, 30p, 24p i trybów.
    GY-HM100 oferuje PAL w opcji 50i oraz 25p, które są oparte na 60 Hz standardach zapisu stosowanych w krajach europejskich.
    Różnych formatów zapisu na kamerę, istnieje szereg :35Mbps, 25Mbps i 19Mbps.
    Dla każdego bitrate, nieco inny kodek MPEG-2 służy do kompresji.
    W GY-HM100 można przechwytywać wideo w dwóch formatach:
    QuickTime MOV i MP4.
    Format MOV sprawia, że pliki w są pełni zgodne z FCP, QuickTime i oprogramowaniem Appla. Struktura MP4 jest wspólna dla wszystkich systemów, więc może być bardziej kompatybilna szczególnie jeśli przymierzasz się edycji na PC lub edycji materiału w Adobe Premier i Avid.

    0
  • #12 23 Lip 2010 12:47
    le monde
    Poziom 11  

    No to się zrobiło bardzo specjalistycznie :)
    Dzieki chłopaki za zainteresowanie.
    Wasze odpowiedzi poczytam na spokojnie jak wrócę z pracy, przeanalizuję i pomyślę głebiej nad tym tematem przez weekend.
    Zadzwonie tez do winmaru i zapytam jak to jest z tym wypożyczaniem.

    I mówicie, że jeśli będzie opcja wypożyczenia tych lepszych kamer to wypożyczac?

    0
  • #13 24 Lip 2010 11:17
    LOCOLOCO
    sprzedawca - konsultant

    zdecydowanie TAK

    0
  • #14 29 Lip 2010 14:14
    videokrzysztof
    Poziom 9  

    Witam. nie wiem co napisać czytając te wszystkie wypowiedzi, ale zacznę od tego że ciągam się po weselach od 15 lat i trochę wesel widziałem, i parę kamer miałem. zgadzam się prawie z wszystkimi wypowiedziami , bo w zasadzie wszystkie te kamerki mają w sobie coś fajnego. zaczynałem od panasonica 1000, potem m3000 i tak dalej CANON, SONY, PANASONIC, ostatnio miałem 2 szt VX 2100,chyba najlepsze pod wesela kamery, kanciaste, toporne,ale bardzo jasne i niezawodne. ostatnio postanowiłem zrobić coś takiego, sprzedałem jedną szt VX 2100, i dokładając parę zł. kupiłem sobie coś małego takiego do ręki na wycieczkę , i na zapasową na wesela. Jakie było moje zdziwienie gdy postanowiłem się nią pobawić na weselu, ale gdy zobaczyłem obraz z tego czegoś w domu to zdziwienie moje nie miało końca. Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak, troszkę popracowałem nad wyglądem mojej małej kamerki (osłona na obiektyw,mikrofon zew.,rączka zaadoptowana z canona xm2 dodatkowy zewn. aku. i i jeszcze parę takich tam) bo była za mała na wygląd. teraz od kwietnia na zapasie jest sony VX 2100 A KRĘCE NA ZABAWCE ZA 5100 ZŁ. SONY HDR-XR 550VE. Zbudowana na CMOSie XMOR i procku BIONZ daje niesamowity obraz , do zapisu dysk 240 GB i dodatkowo zapis na karcie pamięci. w testach z kamerą E5 SONEGO wypadła bardzo dobrze, ta sama matryca ten sam procesor obrazu a cena 5100 a 17000 to nie to samo. nagrywając w najgorszej jakości jaką posiada ta kamera,czyli w systemie sd jakość obrazu jest o jakieś 30 procent lepsza od VX 2100. wielu się pewnie ze mną nie zgodzi ,ale co tam mamy demokracje i mogę sobie mieć mała kamerkę. Mała , lekka, brak kaset, wesele 5godzin materiału to zaledwie 20 GB,niesamowita stabilizacja obrazu,na dysku zmieści się około 10-12 wesel bez formatu,format SD łatwy w edycji dla kompa.przy słabym świetle praktycznie brak zaszumienia na obrazie nawet przy +18 dB ale to jest zaleta cmos-a jedyny minus to słaby dostęp do funkcji menu. polecam poczytać opinie na temat tej zabawki,i trochę o parametrach.
    pozdrawiam

    0
  • #15 29 Lip 2010 22:40
    anmedia
    Poziom 39  

    Bueno, bueno, bueno, no nareszcie mamy cos z zycia. Wiesz z tego co czytam jak tak dalej bedzie to stracisz prace, bo wielu wyjdzie z założenia ze skoro kupilo kamere "wielkosciowo" podobna to po co im kamerzysta skoro maja to samo .... ale .... czytajac twojego maila dochodze do ciekawego spostrzeżenia, choc to juz wczesniej mozna bylo zaobserwowac chocby na sprzecie elektronicznym. Wiele sprzetow jest w tej chwili produkowanych pod "publikę" jednak nie bardzo bede sie chcial z toba z tym wszystkim zgodzic chocby w stwierdzeniu (zważywszy ze porównujesz kamere HD z kamera DV)
    "Zbudowana na CMOSie XMOR i procku BIONZ daje niesamowity obraz .[..]. w testach z kamera E5 SONEGO wypadla bardzo dobrze, ta sama matryca ten sam procesor obrazu a cena 5100 a 17000 to nie to samo. nagrywajac w najgorszej jakosci jaka posiada ta kamera,czyli w systemie sd jakosc obrazu jest o jakies 30 procent lepsza od VX 2100."
    Zastanawiales sie moze dlaczego jest az taka roznica w cenie?? Przecież procesor to nie wszystko. Od chocby podam prosty przyklad latwy do wyobrazenia. Aparat lustrzanka 10mpx i aparat kompaktowy 12mpx. Dla wielu wlasnie ta wartosc czyni cuda. Zapewne tez znasz program Photoshop za pomoca ktorego mozna wykonac cuda. Laczac teraz kiepski aparat i troche pracy z Photoshopem jestes wstanie przygotowac obraz i go poprawic tak aby nie bylo zbyt duzej roznicy pomiedzy lustrzanka a kompaktem. Jest to do zrobienia , tylko ze w jakim czasie i jakim kosztem ... i czy lepiej?? Wlasnie te role "tego photoshopa" pelnia odpowiednie procesory wbudowane w tanich kamerach. Generalnie calosc jakosci nie opiera sie tu na profesjonalnej konstrukcji, ale na obnizeniu kosztow, do minimum z jednoczesnym uzyskaniem maksymalnej "jakosci". Co chce przez to powiedziec, szereg procesow (photoshopow) w postaci jednego chipa bedzie wykonawal cala serie operacji za użytkownika.
    Oczywiscie porownales takze procesor, a ja tu zrobie inne porownanie, mysle ze bardziej dosadne, jakies 5-6 lat temu w samochodach klasy wyzszej (porownam marke z ktora mam doczynienia kilkanascie lat i tego tematu prosze nie rozwijac) np Citroen C6, fabrycznie byly montowane sensory parkowania i nawgacja. Trzeba bylo odczekac pare lat aby byla mozliwosc zakupu juz w modeach srednich np C4 wlasnie tych systemow.No i tu zasadnicze pytanko. Masz dwa modele jeden za 17.000 euro drugi za prawie 45.000.Jak myslisz te dodatki ktore powiedzmy sa "takie same" w obu samochodach nie powoduja ze cena tego tanszego jest porownywalna z tym luksusowym. Jak bysmy sie zaglebili w szczegoly, okaze sie ze ten tanszy posiada prawie to samo ale to zawsze bedzie "prawie". Reasumując, w obu samochodach do celu dojedziesz, ale szkopuł zawsze tkwi w szczegółach.
    Oczywiscie dyskutujemy tutaj o rzeczach smiesznych, bo w rzeczywistości dla klienta finalnego i tak to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia .... ale nie dla wszystkich ...

    0
  • #16 30 Lip 2010 09:45
    videokrzysztof
    Poziom 9  

    WITAM ,w tym co piszesz masz oczywiście wiele racji i nie mogę się z tym nie zgodzić ale pisząc E5 miałem na myśli ,,,Sony kamera HXR-NX5E Full HD, i zobacz na efekt końcowy czyli obraz w przypadku tych dwu kamer. Jest to to samo tylko w innej obudowie, te same parametry zapisu dzwięku ,te same parametry zapisu obrazu,, takie samo menu, identyczna matryca cmos, ten sam procek,szerokość obiektywu taka sama,i jeszcze wiele podobieństw.czym się różnią , to oczywiście wielkość , gorsza ergonomia, to co wcześniej pisałem, czyli brak pewnych funkcji menu, wyprowadzonych na zewnątrz w postaci przycisków, mniejsze szkła w obiektywie co robi ją minimalnie ciemniejszą w bardzo ciemnych warunkach,i coś co ma bardzo duży wpływ na cene, kamera HXR-NX5E jest zakwalifikowana przez producenta jako kamera brodkastowa, a HDR-XR550VE jest to wyrób konsumencki do zastosowań nieprofesjonalnych.A że przez tyle lat poniewierki weselnej, do dziś , nie jestem w stanie dostrzec wyrażnej granicy pomiędzy profesjonalizmem a amatorszczyzną, to chwilowo pozwoliłem sobie na taką małą kamerke z pogranicza. A jeszcze odnosząc sie do twojej teorii co do wielkości kamery, z początku twojego postu, to zapytam, jaki telefon komórkowy posiadasz, domyślam się że nie jest to cegła typu centertel z lat 90tych:D. A tak wygląda HDR-XR550 po małym liftingu. pozdrawiam i czekam na RE. bo robi się ciekawie.

    0
  • #17 31 Lip 2010 00:46
    anmedia
    Poziom 39  

    Moze nie odpowiem teraz bezposrednio na Twojego maila (za malo czasu za duzo pisania) to pozwole sobie cos zaproponowac, ulatwiloby to w dalszej czesci prowadzenie dyskusji i dojscie do jakiegos sensownego wniosku. Opisujac jakas kamere (za pierwszym razem) podac link do strony zawierajacej bardzo szczegolowy opis :) To oczywiscie tylko propozycja
    Co do telefonu to mam Acer F900 Inny opis
    Tak ze jak widzisz do malych tez nie nalezy :)

    0
  • #18 01 Sie 2010 00:23
    anmedia
    Poziom 39  

    Dzisiaj postaram sie ponownie dolozyc troszke do pieca. Tym bardzie ze mnie znowu podpikowalo, jak sobie wkladam plytke nagrywana jakies 4-5 lat temu i .... znow porazka, plyta "fuera de la casa" Wczoraj mialem napisac cos innego dzisiaj poddam dyskusji inny problem

    videokrzysztof napisał:
    [....] i zobacz na efekt końcowy czyli obraz w przypadku tych dwu kamer. Jest to to samo tylko w innej obudowie, te same parametry zapisu dzwięku ,te same parametry zapisu obrazu,, takie samo menu, identyczna matryca cmos, ten sam procek,szerokość obiektywu taka sama,i jeszcze wiele podobieństw.czym się różnią .

    Ja mysle ze tutaj duzo pomoglby w tym konkretnym przypadku serwisant kamer sonego. Dlaczego? Otoz szkopuł wlasnie tkwi w szczegolach. Wielkosc o ktorej wspomniales nie wziela sie od tak, ale zasadniczo od wielkosc obiektywu. W kamerach polprofesjonalnych obiektyw ma juz pewna srednice np 68mm i np skladaja sie z kilkunastu soczewek. Dodatkowo regulacja w takim obiektywie odbywa sie calkowicznie mechanicznie + elektrycznie. W kamerze ktora jest na zdjeciu sam obiektyw jest o wiele tanszy , mniej skomplikowany y regulacja jest tylko elektryczna, pomimo ze masz pokretlo. Nie wiem czy sie orientowales, ale najtansze obiektywy (do kamer profesionalnych ) w ktorych jest mozliwosc wymiany to koszt ok 2.500 euro. Teraz kolejna sprawa dopiero po rozebraniu kamery lub zerknieciu na schemat mozna stwierdzic ile warta jest dana kamera. Pamietaj ze podany glowny procesor, nie dokonca musi ci gwarantowac perfekcyjna jakosc. Przyklad .. procesor NVIDIA GTX280, pieciu, szesciu roznych producentow i ... wyniki wydajnosci moga czasami klasc na kolana. To ze zastosowano taki a nie inny procesor to nie wszystko teraz najwazniejsza jest dalsza pozostala konstrukcja, aby wszystko idealnie wspolgralo ze soba. Niestety sony ma pewna specyfike swoich produktow. Tej firmy albo kupujesz tanioche, albo wszystko z gornej polki, to co jest srednie w wielu przypadkach jest za drogie na mozliwosci jakie posiada.
    No i teraz cos z grubej rury. Kilkakrotnie widzialem "krecenie prawdziwego" filmu i raz udalo mi sie rozmawiac z kamerzysta, a sprawa dotyczyla kamery ktora widzialem i wazyla bagatela 25kg. Sam stwierdzil ze ten "zabytek" byl wlasnoscia firmy ktora krecila, jednak bardzo czesto do filmow takie kamery sa wypożyczane. Co ciekawe kamera taka od lat nie wiele sie zmienila nadal nagrywa na tasmie, chcoc metr tasmy kosztuje majatek. Mowil mi ile kosztuje ale nie chce tutaj podawac zadnych kwot.
    A wiec jak widzisz pomimo wprowadzenia standardów HD prawdziwe kino nadal pozostaje bez zmian, nagrywanie na kliszy pozniej jej ciecie i ewentualne modyfikacje.
    My mowimy o nowosciach a tak naprawde zadna z kamer jakosciowo nie jest nawet porownywalna. Nawet nie widzialem filtrow do programow montażowych dajacych efekt "kina"
    No tak ale po co zacząłem od "plyty co przestala dzialac" Prosze podaj mi konkretne przyklady jak archiwizowac TANIO i DOBRZE swoje filmy. 95% osob nagrywa na DVD i co pozniej. Wlasnie tym akcentem wrocilem do sedna sprawy, nawet najlepsza kamera, najlepszy material jaki zrobisz ma sie nijak do problemu archiwizacji.
    ................

    0
  • #19 23 Sie 2010 10:24
    monicageller
    Poziom 10  

    Wiem, że na pewno nieźle wypada też taka kamera: http://www.winmar.pl/p4764,Kamera_Cyfrowa_SONY_HVR-Z5_.html.. Ostatnio miałam okazję być przy kręceniu filmu z auto detailingu Ferrari. Światło było wyjątkowo trudne, z żółtą poświatą (w oknach salonu były żółte rolety), przy której Ferrari z czerwonego robiło się prawie żółte. Dodatkowo dwa źródła światła (z odsłoniętych okien płynęło światło dzienne, do tego reflektory). Kamera poradziła sobie w tych warunkach znakomicie (nie umniejszając zdolności kamerzysty, rzecz jasna).

    0
  • #21 28 Sie 2010 22:22
    makili
    Poziom 9  

    nie zapominaj o dodatkowym mikrofonie polecam H2 Zoom przerobiony na 4 zewnętrzne mikrofony , po na niesieniu dźwięku z czterech mikrofonów miodzio..

    0
  • #22 01 Lis 2010 22:12
    feelgood
    Poziom 9  

    Le monde a może zwrócisz się o pomoc bezpośrednio do sprzedawców w tym sklepie winmar.pl? Z tego co widzę mają mnóstwo sprzętu i zajmują się doradztwem więc chyba najlepiej uderzyć bezpośrednio do nich. Poza tym ile masz pieniędzy przeznaczonych na taką kamerę? To chyba też dosyć istotne. Jeśli chcecie rozkręcić interes z kumplem możecie starać się o dotacje z urzędu miasta i unii i wtedy dadzą wam pieniądze na sprzęt. Pewnie znacznie więcej niż sami byście przeznaczyli na to

    0