Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przepływomierz powietrza

03 Wrz 2004 21:19 16975 7
  • Poziom 11  
    Cześć. Mam jedno pytanie. Jakie są obiawy uszkodzonego porzepływomierza powietrza??? (Ford Mondeo 1.8 Zetec MkI 96r.)
    Z góry dziękuję. Pozdrawiam wszystkich!!!
  • Poziom 29  
    Nie znam tego silnika ale objawy mogą być "standartowe" - zwiększone spalanie, brak "kopyta", problemy przy przyśpieszaniu i najczęsciej (choć nie każdy pojazd to posiada) świecenie się kontrolki silnika.

    Pozdrawiam !
  • Poziom 11  
    Dzięki za pdpowiedź. No to przepływomierz moge chyba wykluczyć. Problem polega na tym , że mam za wysokie wolne obroty (od 2000 do 2500 obr/min) i nie wiem czym to może być spowodowane. Stało to sie nagle, wszystko było OK-dojechałem do świateł, wybiłem bieg a obroty już nie spadły. Coś z elektroniką( np. silnik krokowy od wolnych obrotów)???
    Pozdrawiam.

  • Poziom 15  
    A masz gaz?
  • Poziom 18  
    objawy zetaca z uszkodzonym przeeplywomierzem sa nastepujace:
    silnik nawet dosc niezle wkreca sie na obroty lecz wolne obroty sa zwiekszone do ok 1100obr/min
    pozatym caly przechodzi na tryb bracy w otwartej petli czyli nie koryguje dawki paliwa w zaleznosci od sygnalu sady lambda
    napiecie na sadzie utrzymuje sie wtedy caly czas na poziomie ok 0.9V przestaje dzialac uklad recyrkulacji spalin (EGR)
    poziom CO w spalinach drastycznie wzrasta

    kiedys robilem test jak zachowa sie system EECV w silnikach ZETECA po odpieciu przeplywomierza

    i jeszcze jedna rada zanim wymienisz przeplywomierz to obadaj go dokladnie na podpietym przeplywomierzu przy pracujacym silniku pomierz napiecia powinno byc 12V, \dwie masy oraz sygnal pomiarowy który powinien sie zmieniac dosc wyraznie gdy gwaltownie zwiekrzysz obroty silnika niekiedy ulega zanieczyszczeniu sam " goracy drut" nalezy wytedy wymontowac przeplywomierz z obudowy" (odkr. dwie srobki) i !!!! bardzo delikatnie przemyj drut najlepiej sprayem do czyszczenia przepustnic i gazników
    ja ta procedure zaliczyl bym do standartowych wykonywanych w ramach przegladu o wiele poprawia sie nieraz po takim zabiegu spalanie oraz dynamika
  • Poziom 35  
    u mnie był uszkodzony silniczek krokowy wolnych obrotów - a objawy nastepujace:
    silnik "zostaje" na wysokich obrotach - min 2000 - aloe to juz zalezy chyba od stopnia uszkodzenia siilniczka..
    pozatym po dodaniu gazu z 2000rpm na 3000 tez tam zostaje i czasem spada.
    raczej tak to wyglada
    z tego co wiem czesto taki silniczek nie jest uszkodzony (akurat u mnie byl) a jedynie zanieczyszczony - i kiedy poziom tego zanieczyszczenia jest niewielki - mozna go przeczyscic i wszystko wraca do normy..
    ale
    jest taka sprawa
    najlepiej zeby mechanik dobrze wiedzial o co chodzi, bo u mnie trwaloo to 2 tygodnie zanim ktos go wykrecil i sprawdzil - dodam ze wczesniej wykrecali inne silniczki (hiehie od przepustnicy) i stwierdzali po ich obejrzeniu (hiehei) ze silniczek jest sprawny i nalezy udac sie do AS Forda celem podlaczenia samochodu do komputera

    wlasnie
    ma ktos takie cosik? :)
  • Poziom 11  
    Witam!!!
    Mam , naprawiłem :D m!!! Okazało się że winnemy jednak był silniczek wolnych obrotówbyłpo prostu brudny i tyle. Gość który mi montował gaz wywiercił dziure w kolektorze dolotowym aby zamontować "antybuma" ale niestety nie pomyślał żeby posprzątać opiłki plastikowe po sobie!!ONE ZATKAŁY SILNICZEK WOLNYCH OBROTÓW!!! Po wyczyszczeniu wszystko OK!! szybciej nawet zchodzi z obrotów( w końcu wiem co to hamowanie silnikiem)
    Pozdrawiam