Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z konfiguracja zenita

pablo22 15 Jul 2010 15:26 2200 5
  • #1
    pablo22
    Level 10  
    Witam,
    Mam problem podczas kalibracji instalacji gazowej pojawia mi sie problem i wywala blad
    Brak sygnalu z wtryskiwacza benzynowego 2 lub 1. Przestaje palic na wszystkich cylindrach i oczywiscie CHECK ENGINE, a w nim blad wypadanie zaplonu Bank 1.
    Kalibracje udalo mi sie dopiero zrobic falujac przy 3000 obrotow. (widzialem jak tak samo robil gazownik),
    Pomocy jak rozwiazac ten problem????

    Dzieki wszystkim za zainteresowanie problemem.

    Pozdrawiam

    Problem z konfiguracja zenita

    Dodam
    Mercedes E200 Kompressor 160KM
    Centralka: Zenit
    Wielozawor: Tommasetto
    Model wtryskiwaczy: Valtek 3ohm
    Reduktor: KME Red
  • #2
    adam640
    Level 20  
    Spisz sobie ustawienia obecne i spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne sterownika, zobacz bez kalibracji co będzie się działo, a następnie spróbuj go ponownie skalibrować jak Ci się nie uda trzeba będzie szukać w przewodach przy wtryskach. Może by udało się przywrócić stare ustawienia sterownika.
  • #3
    pablo22
    Level 10  
    Witam ponownie.
    Zresetowalem Zenita, po ustawialem ponownie, sprawdzilem wtryski benzyny (sa na listwie, ale kabelki widac ze sa prawidlowo, zreszta na benzynie jest prawidlowo) i zaczalem kalibracje. I znow to samo wywalilo jak trzeba trzymac 3000obr.

    Problem z konfiguracja zenita

    Dopiero po kilku probach (za kazdym razem ten sam blad) postanowilem na 3000obr pofalowac i na koniec przytrzymac na 3000obr. dopiero wtedy przeszlo. Ale ofset mi sie nie podoba 3.1 wczesniej mialem 1.4 (roznie jest z tymi ofsetami max bylo 4 a nic w konfiguracji nie zmienialem)
    Przyklady:
    Problem z konfiguracja zenita Problem z konfiguracja zenita

    A tak wyglada reszte zakladek:
    Ustawienia
    Problem z konfiguracja zenita

    Czasy na benzynie
    Problem z konfiguracja zenita Problem z konfiguracja zenita

    Czasy na gazie
    Problem z konfiguracja zenita Problem z konfiguracja zenita

    i mapa ale chyba z poprzedniej kalibracji tylko dziwne ze reset nie skasowal
    Problem z konfiguracja zenita

    Moze ma ktos jakies sugestie.

    Pozdrawiam
  • #4
    adam640
    Level 20  
    Dla czego R.P.M. jest zero powinno być gdzieś 1200, temperatura może być 35, a nie 50. Próg ciśnienia 0,6, a ilość cylindrów to wiadomo, ilość cewek sprawdzi się po prawidłowości odczytu prędkości obrotowej silnika (powinno być zgodne ze wskazaniem obrotościomierza). Tylko tyle mogę powiedzieć.
  • #5
    manio123
    Level 34  
    Winę ponosi paparak ,który Ci to założył , a konkretnie zastosowanie wtryskiwaczy valtek ,które nie tylko że tandetne , ale przede wsztkim nie są w stanie zasilić mocy większej niż 30KM na cylinder. Skutki wiodać na pierwszy rzut oka : czas gazu jest na wolnych ponad 2x dłuższy niż beny a powinien być dłuższy o jakie 20-25%. Toi pokazuje skalę problemu i nie chodzi o czasy ale o to że silnik zasilany jest ubogim paliwem co szybko doprowadzi do wypalenia zaworów i uszkodzenia głowicy.
    Natychmiast wymień te wtryskiwacze na magic jet (najlepiej pojedyncze) , w przeciwnym razie zamordujesz auto. Wyklep też michę paprakowi bo wiele widziałem, ale zawsze znajdzsie się taki idiota któy mnie jeszcze zadziwi :/
  • #6
    pablo22
    Level 10  
    Witam po dlugim czasie a wiec i po dlugich testach.

    Zastosowalem sie do sugestii kolegi "manio123", ktoremu bardzo dziekuje za pomoc, i kupilem nowe wtryski MAGIC. Po tym kalibracja i wszystko bylo prawie dobrze. Od czasu do czasu jak silnik schodzil z wysokich obrotow na wolne np. przy dojechaniu do skrzyzowaniu i zatrzymaniu sie, silnik falowal na wolnych obrotach i po tym (nie zawsze ale czasami) zapalal sie CHECK ENGINE.
    Po tym doszedlem ze cos jest z obrotami, wiec dodalem korekty na obroty i problemy sie skonczyly.

    Troche ta walka trwala, ale warto bylo, silnik teraz pracuje jak nalezy, a i mam wrazenie ze jest duzo mocniejszy.

    Pozdrawiam wszystkich i w Nowym Roku zycze jak najmniej problemow z "gazowcami". Dzieki.

    Temat do zamkniecia