Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 1.4 ie nie wchodzi na wysokie obroty, przygasa

pimp 15 Lip 2010 16:16 3257 7
  • #1 15 Lip 2010 16:16
    pimp
    Poziom 11  

    Koledzy, pomocy.

    Na początek może historia co się z nim działo:
    Jakiś rok temu był wymieniany rozrząd, jednak ostatnio przy okazji innych napraw mechanik stwierdził, że rozrząd jest źle ustawiony o 1 ząbek i poprawił, jednocześnie podregulował zapłon i od tego czasu pojawił się problem. Auto po wyjeździe od niego działało całkiem sprawnie, ale później pojawiły się cyrki. Potrafiło zgasnąć zaraz po odpaleniu na zimnym silniku, jednak dodanie chwilę później gazu rozwiązywało problem. W trakcie jazdy silnik zaczynał nagle pracować nierówno szarpiąc autem.
    Aktualnie wygląda to tak:

    samochód na luzie, silnik startuje bez problemu jednak nie reaguje na dodanie gazu, lub reaguje z dużym opóźnieniem. Nie wkręca się na wysokie obroty, a dochodzi do pewnego momentu i na tym koniec, czasem zgaśnie. Jeśli już uda się go rozpędzić na większe obroty to po chwili sam schodzi na niskie i czasami ponownie uda się go wkręcić "wyżej". Podczas krótkiej jazdy wczoraj wyglądało to tak, że na trzecim biegu nie pojedzie więcej niż 40 pomimo gazu wyciśniętego do oporu, czasami zamiast nie przyspieszać silnik ponownie pracuje nierówno i szarpie.

    0 7
  • #2 15 Lip 2010 16:56
    adam640
    Poziom 18  

    Rozbierz rozrząd jeszcze raz i sam sprawdź ustawienia na znakach i czy pasek jest prawidłowo naciągnięty.

    0
  • #3 15 Lip 2010 16:59
    pimp
    Poziom 11  

    Czy mógłbyś mnie pokierować jak to sprawdzić? Czy dużo jest tam rozkładania?

    0
  • #4 15 Lip 2010 18:27
    adam640
    Poziom 18  

    Jak chcesz to zrobić trzeba zdjąć pokrywę paska rozrządu. Aby to zrobić musisz zdjąć paski alternatora, itp. Następnie koło pasowe na wale rozrządu. Może częściowo zdjąć pokrywę z góry by sprawdzić nacią paska. Można jeszcze podłączyć pod lampę stroboskopową i sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie co jest najmniej pracochłonne i kosztowne.

    0
  • #5 15 Lip 2010 18:30
    pimp
    Poziom 11  

    Próbowałem dziś regulować wyprzedzenie zapłonu- bez efektu. Jutro postaram się otworzyć to i zobaczyć. Masz może jakieś obrazki na co zwrócić uwagę i jak to powinno wyglądać przy tym aucie tak, abym mógł porównać?

    0
  • #7 16 Lip 2010 18:50
    pimp
    Poziom 11  

    Rozrząd jest ok, ale za to znalazł się prawdopodobny winowajca- serwo. Aktualnie szukam jakiegoś do podmiany, mam nadzieje, że to to.

    0
  • #8 17 Lip 2010 03:49
    cichy34
    Poziom 12  

    witam,kolego,serwo raczej sluzy do wspomagania hamulcow,raczej przyjrzalbym sie czujnikowi polozenia przepustnicy i silniczkowi krokowemu oprucz tego,sprawdz wszystkie wezyki podcisnieniowe przy gazniku,oraz przewody wn i swiece,bo jest wiele przyczyn takiego zachowania autka.pozdrawiam

    0