Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator BOSCH od Audi 80 - jak podpiąć do c360

barteqqq 28 Lip 2010 19:10 25090 49
  • #31 28 Lip 2010 19:10
    skorpion1272
    Poziom 18  

    Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.

  • #32 28 Lip 2010 19:24
    viper555
    spec od auto-elektro

    adrian_bak1 napisał:


    Podlaczam miernik i pokazuje ok 30 V !!!



    Zmień najpierw miernik ,skąd bierzecie takie napięcia.P

  • #33 28 Lip 2010 19:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Chyba nie sprawdzałeś na nie podpiętym B+?

  • #34 28 Lip 2010 19:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    To że może napięcie skoczyć nawet do 100V to tyle wiem ale każdy pisze że wszystko podłączone, więc jest albo nie.P

  • #35 28 Lip 2010 19:39
    adrian_bak1
    Poziom 13  

    sprawdzalem na podpietym

  • #36 28 Lip 2010 21:43
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.

  • #38 28 Lip 2010 22:01
    adrian_bak1
    Poziom 13  

    Panowie wszystko juz ladnie smiga
    dzieki za pomoc
    a miernik trzeba kupic nowy hehe

  • #39 02 Sie 2010 14:43
    irreek
    Poziom 10  

    Witam
    Alternatory o których piszecie i tak nie są w stanie zrobić krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 ponieważ prąd jaki wytwarza nie jest duży proporcjonalnie do pojemności akumulatorów (135Ah-195Ah)jakie się stosuje w ciągnikach.Ja zamontowałem alternator w C-330 w 1992 i do dzisiaj służy od samochodu wołga.A jutro zakładam do białoruśki ten sam co ma kolega barteqqq.A sposób podłączenia jaki pokazał kolega skorpion 1272 lepiej nie można już pokazać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chciałem tylko dodać że stare C330 miały plus na obudowie,ale i to szło przerobić.

  • #40 02 Sie 2010 17:01
    skorpion1272
    Poziom 18  

    irreek napisał:
    Witam
    Alternatory o których piszecie i tak nie są w stanie zrobić krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 ponieważ prąd jaki wytwarza nie jest duży proporcjonalnie do pojemności akumulatorów (135Ah-195Ah)jakie się stosuje w ciągnikach.


    A mi się jednak wydaje, że mogłyby zrobić krzywdę akumulatorom i to dużą. Gdy alternator przez dłuższy czas zacznie ładować napięciem znacznie przekraczającym 14,4V, raczej na pewno uszkodzi akumulatory.

  • #41 03 Sie 2010 10:33
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    irreek napisał:
    Witam
    Alternatory o których piszecie i tak nie są w stanie zrobić krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 ponieważ prąd jaki wytwarza nie jest duży proporcjonalnie do pojemności akumulatorów (135Ah-195Ah)

    No to wyobraź sobie całkowicie naładowany akumulator (który potrzebuje poniżej 1A prądu aby skompensować samorozładowanie), przez który wymuszasz przepływ prądu rzędu 30-40A przez nawet 20 godzin (bo nierzadko tyle pracuje się ciągnikiem bez gaszenia silnika). Co wtedy stanie się z akumulatorami? Elektrolit wparuje razem z masą czynną płyt. W skrajnym przypadku może nastąpić rozerwanie obudowy spowodowane ciśnieniem gazów. Więc na przyszłość nie pisz tego typu postów. Jakbyś widział akumulator z wyrwaną pokrywą, to byś wiedział o czym piszę.

  • #42 22 Sty 2011 17:20
    eNcoM
    Poziom 9  

    Podlacze sie pod temat. U siebie do 330 zalozylem alternator z cinquecento, czy nie jest troche za slaby? W sumie uzywam ciagnika z tym altkiem ok 5 lat i nie mialem problemow ale teraz aku padly i musze kupic nowe i tu pytanie czy ten altek daje rade? doladuje akumulatory?
    Zastanawiam sie tez nad zmiana akumulatora na 12v (z przyczyn ekonomicznych ) ale wiem ze biorac pod uwage wymiary wejdzie max 12v 100-120ah pomijajac kwestie kabli zastanawiam sie czy wystarczy mu mocy. A i ostatnie pytanie czy oryginalnie wystepowaly 2xaku 6v 165ah?

  • #43 22 Sty 2011 17:55
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Cytat:
    U siebie do 330 zalozylem alternator z cinquecento, czy nie jest troche za slaby?

    Nie jest za słaby.

    Cytat:
    W sumie uzywam ciagnika z tym altkiem ok 5 lat i nie mialem problemow ale teraz aku padly i musze kupic nowe i tu pytanie czy ten altek daje rade?

    Kiedyś muszą paść, nic wiecznego nie ma.

    Cytat:
    Zastanawiam sie tez nad zmiana akumulatora na 12v (z przyczyn ekonomicznych ) ale wiem ze biorac pod uwage wymiary wejdzie max 12v 100-120ah pomijajac kwestie kabli zastanawiam sie czy wystarczy mu mocy.

    Jak będzie nowy to pewnie wystarczy te 120Ah, ale po jakimś czasie może być różnie. Osobiście jestem przeciwnikiem stosowania mniejszych akumulatorów, zbyt duże prądy przy rozruchu przy stosunkowo mniejszym akumulatorze szybciej go niszczą, więc nie wiem czy to taka oszczędność. Do tego dochodzą nerwy jak nie można ciągnika odpalić, szczególnie w czasie dużych mrozów. Jednak są zwolennicy mniejszych akumulatorów z równoczesną wymianą rozrusznika z przekładnią, ale tu dochodzi pytanie jakiej jakości będzie ten nowy rozrusznik, bo jakość dawnych R-11 dobrze znamy.

    Cytat:
    A i ostatnie pytanie czy oryginalnie wystepowaly 2xaku 6v 165ah?

    Tak, oryginalnie takie były.

  • #44 22 Sty 2011 19:03
    eNcoM
    Poziom 9  

    Dzieki za rozwianie watpliwosci

    Szukalem i aku mozna kupic od 220 zl jak bedzie kasa to kupie 2 x 6v jak nie to 12v bo kosztuje niewiele wiecej

  • #45 28 Sty 2011 12:45
    sq9ith
    Poziom 1  

    Zamiast kupować dwa 6 voltowe może lepiej kupić 12 volt 74Ah wymienić rozrusznik na taki z przekładnią planetarną mają dużo mniejszy prąd rozruchu niż stosowany oryginalnie w ursusie rozrusznik kosztuje 260zł + akumulator z 250zł i koniec kłopotów. Mam taki zestaw w koparce bialoruś i zapalam 4 cylindrowy silnik z akumulatora 50Ah

  • #46 28 Sty 2011 13:16
    mczapski
    Poziom 38  

    Temat chyba już mocno omówiony. Oczywiście można zastosować akumulator 12 V i niewielkiej pojemności. I rozruch sprawnego silnika w warunkach 20 st C bezproblemowy. Ale życie mówi coś innego. Ciągniki stoją na mrozie a stan silnika niekoniecznie poprawny. Ciągnik bez podgrzewaczy (przeciętny). I proszę spróbować uruchamiać w takich warunkach przez np 15 min (trochę przesadziłem). Akumulator 50 Ah wystarczy na 1 min rozruchu. Inaczej mówiąc na takie modyfikacje mogą sobie pozwolić użytkownicy posiadający komfortowe warunki garażowania i spore zacięcie w kierunku technicznego utrzymania ciągnika.

  • #47 28 Sty 2011 22:12
    eNcoM
    Poziom 9  

    Jak ktoś wladuje kasę w akumulatory to chyba jakoś dba o maszynę, a jak idzie o rozruch diesla w zimę to świece żarowe to podstawa, inaczej trzeba długo kręcić, a to też zabójstwo dla akumulatorów. U mnie ciągnik stoi w garażu i w zimę jest mało używany dodatkowo w c330 można rozruszac silnik po zdjęciu kompresji to też dużo daje, a wracając do akumulatorów to jak pisałem w moim przypadku wszystko zależy od kasy ale powiem szczerze że wolał bym kupić 2 x 6V bo

  • #48 05 Wrz 2014 08:56
    basara82
    Poziom 9  

    Witam wszystkich podlanczam sie do tematu i mam pytanie czy schemat ktory edytowalem jest odpowiednio podlaczony chodzi o alternator czy z zacisku stacyjki 58 na kontrolke i do alt. d+ jest to prawidlowe podlaczenie czy moze ten schemat jest prawidlowym podlaczeniem z d+ na kontrolke i z kontrolki na zacisk 15 stacyjki prosze o konkretna odp. jesli ktos chce to niech edytuje schemat i zamiesci go na forum z odpowiednim podlaczeniem

  • #49 05 Wrz 2014 10:53
    mtracz
    Poziom 29  

    Pierwszy schemat jest prawidłowy, D+ na 15 stacyjki.
    Drugi schemat instalacji jest nieprawidłowy, pomylone wyjścia ze stacyjki.
    Do podpięcia kontrolki można użyć styku 15 lub 54, żaden inny.

  • #50 05 Wrz 2014 11:54
    basara82
    Poziom 9  

    kolego mtracz to jak mozesz to edytuj schemat w paicie i zamiesc poprawne polaczenie to rozwieje wszelkie watpliwosci odnosnie podlaczenia alt.