Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator BOSCH od Audi 80 - jak podpi望 do c360

barteqqq 28 Jul 2010 19:10 29977 49
Bosch
  • #31
    skorpion1272
    Level 18  
    Je郵i wszystko jest dobrze pod陰czone, to wygl康a to na uszkodzony regulator napi璚ia.
  • Bosch
  • #32
    viper555
    Level 39  
    adrian_bak1 wrote:


    Podlaczam miernik i pokazuje ok 30 V !!!



    Zmie najpierw miernik ,sk康 bierzecie takie napi璚ia.P
  • Bosch
  • #33
    ociz
    Moderator of Cars
    Chyba nie sprawdza貫 na nie podpi皻ym B+?
  • #34
    viper555
    Level 39  
    To 瞠 mo瞠 napi璚ie skoczy nawet do 100V to tyle wiem ale ka盥y pisze 瞠 wszystko pod陰czone, wi璚 jest albo nie.P
  • #35
    adrian_bak1
    Level 13  
    sprawdzalem na podpietym
  • #36
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    To mi si wydaje nieprawdopodobne 瞠by alternator generowa a takie napi璚ie. Nawet jakby by zwarty tranzystor w regulatorze napi璚ia i wzbudzanie by這by maksymalne to akumulatory ograniczy造by napi璚ie do 15-16V. Bo przy 30 V pr康 豉dowania znacznie przekroczy豚y wydajno嗆 pr康ow alternatora.
  • #38
    adrian_bak1
    Level 13  
    Panowie wszystko juz ladnie smiga
    dzieki za pomoc
    a miernik trzeba kupic nowy hehe
  • #39
    irreek
    Level 11  
    Witam
    Alternatory o kt鏎ych piszecie i tak nie s w stanie zrobi krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 poniewa pr康 jaki wytwarza nie jest du篡 proporcjonalnie do pojemno軼i akumulator闚 (135Ah-195Ah)jakie si stosuje w ci庵nikach.Ja zamontowa貫m alternator w C-330 w 1992 i do dzisiaj s逝篡 od samochodu wo貪a.A jutro zak豉dam do bia這ru鄂i ten sam co ma kolega barteqqq.A spos鏏 pod陰czenia jaki pokaza kolega skorpion 1272 lepiej nie mo積a ju pokaza.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chcia貫m tylko doda 瞠 stare C330 mia造 plus na obudowie,ale i to sz這 przerobi.
  • #40
    skorpion1272
    Level 18  
    irreek wrote:
    Witam
    Alternatory o kt鏎ych piszecie i tak nie s w stanie zrobi krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 poniewa pr康 jaki wytwarza nie jest du篡 proporcjonalnie do pojemno軼i akumulator闚 (135Ah-195Ah)jakie si stosuje w ci庵nikach.


    A mi si jednak wydaje, 瞠 mog造by zrobi krzywd akumulatorom i to du膨. Gdy alternator przez d逝窺zy czas zacznie 豉dowa napi璚iem znacznie przekraczaj帷ym 14,4V, raczej na pewno uszkodzi akumulatory.
  • #41
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    irreek wrote:
    Witam
    Alternatory o kt鏎ych piszecie i tak nie s w stanie zrobi krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 poniewa pr康 jaki wytwarza nie jest du篡 proporcjonalnie do pojemno軼i akumulator闚 (135Ah-195Ah)

    No to wyobra sobie ca趾owicie na豉dowany akumulator (kt鏎y potrzebuje poni瞠j 1A pr康u aby skompensowa samoroz豉dowanie), przez kt鏎y wymuszasz przep造w pr康u rz璠u 30-40A przez nawet 20 godzin (bo nierzadko tyle pracuje si ci庵nikiem bez gaszenia silnika). Co wtedy stanie si z akumulatorami? Elektrolit wparuje razem z mas czynn p造t. W skrajnym przypadku mo瞠 nast徙i rozerwanie obudowy spowodowane ci郾ieniem gaz闚. Wi璚 na przysz這嗆 nie pisz tego typu post闚. Jakby widzia akumulator z wyrwan pokryw, to by wiedzia o czym pisz.
  • #42
    eNcoM
    Level 10  
    Podlacze sie pod temat. U siebie do 330 zalozylem alternator z cinquecento, czy nie jest troche za slaby? W sumie uzywam ciagnika z tym altkiem ok 5 lat i nie mialem problemow ale teraz aku padly i musze kupic nowe i tu pytanie czy ten altek daje rade? doladuje akumulatory?
    Zastanawiam sie tez nad zmiana akumulatora na 12v (z przyczyn ekonomicznych ) ale wiem ze biorac pod uwage wymiary wejdzie max 12v 100-120ah pomijajac kwestie kabli zastanawiam sie czy wystarczy mu mocy. A i ostatnie pytanie czy oryginalnie wystepowaly 2xaku 6v 165ah?
  • #43
    krzysiek7
    Moderator of Electricity
    Quote:
    U siebie do 330 zalozylem alternator z cinquecento, czy nie jest troche za slaby?

    Nie jest za s豉by.

    Quote:
    W sumie uzywam ciagnika z tym altkiem ok 5 lat i nie mialem problemow ale teraz aku padly i musze kupic nowe i tu pytanie czy ten altek daje rade?

    Kiedy musz pa嗆, nic wiecznego nie ma.

    Quote:
    Zastanawiam sie tez nad zmiana akumulatora na 12v (z przyczyn ekonomicznych ) ale wiem ze biorac pod uwage wymiary wejdzie max 12v 100-120ah pomijajac kwestie kabli zastanawiam sie czy wystarczy mu mocy.

    Jak b璠zie nowy to pewnie wystarczy te 120Ah, ale po jakim czasie mo瞠 by r騜nie. Osobi軼ie jestem przeciwnikiem stosowania mniejszych akumulator闚, zbyt du瞠 pr康y przy rozruchu przy stosunkowo mniejszym akumulatorze szybciej go niszcz, wi璚 nie wiem czy to taka oszcz璠no嗆. Do tego dochodz nerwy jak nie mo積a ci庵nika odpali, szczeg鏊nie w czasie du篡ch mroz闚. Jednak s zwolennicy mniejszych akumulator闚 z r闚noczesn wymian rozrusznika z przek豉dni, ale tu dochodzi pytanie jakiej jako軼i b璠zie ten nowy rozrusznik, bo jako嗆 dawnych R-11 dobrze znamy.

    Quote:
    A i ostatnie pytanie czy oryginalnie wystepowaly 2xaku 6v 165ah?

    Tak, oryginalnie takie by造.
  • #44
    eNcoM
    Level 10  
    Dzieki za rozwianie watpliwosci

    Szukalem i aku mozna kupic od 220 zl jak bedzie kasa to kupie 2 x 6v jak nie to 12v bo kosztuje niewiele wiecej
  • #45
    sq9ith
    Level 1  
    Zamiast kupowa dwa 6 voltowe mo瞠 lepiej kupi 12 volt 74Ah wymieni rozrusznik na taki z przek豉dni planetarn maj du穎 mniejszy pr康 rozruchu ni stosowany oryginalnie w ursusie rozrusznik kosztuje 260z + akumulator z 250z i koniec k這pot闚. Mam taki zestaw w koparce bialoru i zapalam 4 cylindrowy silnik z akumulatora 50Ah
  • #46
    mczapski
    Level 39  
    Temat chyba ju mocno om闚iony. Oczywi軼ie mo積a zastosowa akumulator 12 V i niewielkiej pojemno軼i. I rozruch sprawnego silnika w warunkach 20 st C bezproblemowy. Ale 篡cie m闚i co innego. Ci庵niki stoj na mrozie a stan silnika niekoniecznie poprawny. Ci庵nik bez podgrzewaczy (przeci皻ny). I prosz spr鏏owa uruchamia w takich warunkach przez np 15 min (troch przesadzi貫m). Akumulator 50 Ah wystarczy na 1 min rozruchu. Inaczej m闚i帷 na takie modyfikacje mog sobie pozwoli u篡tkownicy posiadaj帷y komfortowe warunki gara穎wania i spore zaci璚ie w kierunku technicznego utrzymania ci庵nika.
  • #47
    eNcoM
    Level 10  
    Jak kto wladuje kas w akumulatory to chyba jako dba o maszyn, a jak idzie o rozruch diesla w zim to 鈍iece 瘸rowe to podstawa, inaczej trzeba d逝go kr璚i, a to te zab鎩stwo dla akumulator闚. U mnie ci庵nik stoi w gara簑 i w zim jest ma這 u篡wany dodatkowo w c330 mo積a rozruszac silnik po zdj璚iu kompresji to te du穎 daje, a wracaj帷 do akumulator闚 to jak pisa貫m w moim przypadku wszystko zale篡 od kasy ale powiem szczerze 瞠 wola bym kupi 2 x 6V bo
  • #48
    basara82
    Level 10  
    Witam wszystkich podlanczam sie do tematu i mam pytanie czy schemat ktory edytowalem jest odpowiednio podlaczony chodzi o alternator czy z zacisku stacyjki 58 na kontrolke i do alt. d+ jest to prawidlowe podlaczenie czy moze ten schemat jest prawidlowym podlaczeniem z d+ na kontrolke i z kontrolki na zacisk 15 stacyjki prosze o konkretna odp. jesli ktos chce to niech edytuje schemat i zamiesci go na forum z odpowiednim podlaczeniem
  • #49
    mtracz
    Level 29  
    Pierwszy schemat jest prawid這wy, D+ na 15 stacyjki.
    Drugi schemat instalacji jest nieprawid這wy, pomylone wyj軼ia ze stacyjki.
    Do podpi璚ia kontrolki mo積a u篡 styku 15 lub 54, 瘸den inny.
  • #50
    basara82
    Level 10  
    kolego mtracz to jak mozesz to edytuj schemat w paicie i zamiesc poprawne polaczenie to rozwieje wszelkie watpliwosci odnosnie podlaczenia alt.